Sanchez przechodzi do Alpine. Będzie nadzorować cały pion techniczny zespołu

Zespół Alpine ogłosił, że David Sanchez, który niedawno odszedł z McLarena, zostanie technicznym dyrektorem wykonawczym w ekipie z Enstone.

W styczniu Sanchez przeszedł z Ferrari do McLarena, który powiększał swój skład inżynierów. Jak się jednak okazało, po zaledwie trzech miesiącach doszło do zakończenia współpracy ze stajnią z Woking z powodu tego, że obowiązki nie pokrywały się z tymi omawianymi przed podpisaniem umowy.

Dokładnie miesiąc później Alpine ogłosiło zatrudnienie Sancheza w roli technicznego dyrektora wykonawczego. To nowo utworzone stanowisko w strukturach francuskiego zespołu, na którym Sanchez będzie nadzorował dział techniczny w Enstone i będzie odpowiedzialny za działy wydajności, inżynierii i aerodynamiki.

Ma on zarządzać trzema obszarami, które wchodzą w skład niedawno ogłoszonej trójfilarowej struktury technicznej, w której Ciaron Pilbeam jest dyrektorem technicznym ds. wydajności, Joe Burnell jest dyrektorem technicznym ds. inżynierii, a David Wheater jest dyrektorem technicznym ds. aerodynamiki. Cała trójka będzie teraz odpowiadać bezpośrednio przed Sanchezem. Z kolei Sanchez o wszelkich postępach i aktywnościach ma rozmawiać z Bruno Faminem, szefem zespołu Alpine w F1 i wiceprezesem Alpine Motorsprts.

Sanchez zaczynał swoją karierę w F1 w 2005 roku w Renault właśnie w Enstone, gdzie został młodszym aerodynamikiem. W tym roku stajnia sięgnęła po mistrzostwa świata kierowców i konstruktorów. Później przez 10 lat pracował w Ferrari, a także dwukrotnie pracował w McLarenie.

„Jestem podekscytowany tym wyzwaniem w Alpine” – powiedział Sanchez. „Nie mogę się doczekać ponownej pracy w Enstone, miejscu, w którym rozpocząłem karierę w Formule 1”.

„Ten zespół zawsze miał tak wielu fantastycznych ludzi i wyraźnie widać, że jest tak duży potencjał do odblokowania. Przed nami duże zadanie, aby poprawić wyniki na torze i to właśnie tego typu wyzwania mnie motywują. Jestem bardzo gotowy, aby zacząć, i nie mogę się doczekać ponownej współpracy z zespołami technicznymi w Enstone i Viry, których jedynym celem jest przywrócenie regularnych sukcesów temu wspaniałemu zespołowi”.

Z kolei Famin dodał: „Cieszę się, że mogę powitać Davida z powrotem w Enstone, gdzie rozpoczął swoją karierę jeszcze w 2005 roku. Jest to kluczowa nominacja, aby zapewnić, że optymalizujemy wszystko, co robimy jako zespół i koncentrujemy się na właściwych obszarach wydajności. Oczywiste jest, że osiągi samochodu i ścieżka rozwoju nie posuwały się w wystarczającym tempie w stosunku do naszych ambicji jako zespołu. Z niecierpliwością czekamy na powitanie Davida i ciężką wspólną pracę, aby osiągnąć ostateczny sukces”.

W pierwszych pięciu wyścigach tegorocznego sezonu Alpine nie wywalczyło ani jednego punktu w Formule 1.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze