Chcemy dziś przybliżyć Wam sylwetkę młodego, zdolnego motocyklisty znad Wisły. Pasjonaci MotoGP na pewno nie raz już o nim słyszeli, ponieważ komentujący tę serię w polskiej telewizji Panowie Michał Fiałkowski i Adam Badziak informują nas na bieżąco o jego osiągnięciach.
Oczywiście bohaterem tego felietonu będzie Adrian Pasek. Urodził się on 23 stycznia 1992 roku w Nowej Dębie (województwo podkarpackie), obecnie jest studentem III roku Marketingu i Zarządzania na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Swoją profesjonalną przygodę z motocyklami rozpoczął jako nastolatek. Pierwsze sukcesy na skalę międzynarodową odnosił w kaskaderskiej jeździe, czyli „stuncie” w latach 2008-1010. Jako 16latek został najmłodszym wicemistrzem Polski w tej dziedzinie. Brał udział w takich zawodach jak: Extreme Moto 2009 czy w prestiżowych Stunt Riding German Open na torze Hockenheim.
Następny krok w jego karierze to przejście na tor wyścigowy, gdzie zaskakiwał już od samego początku. Najpierw zdominował rywalizację w Pucharze Polski w sezonie 2010, potem przeszedł do juniorskich Mistrzostw Polski klasy Superstock 600, w których w swoim debiutanckim sezonie wywalczył tytuł drugiego wicemistrza.
W roku 2011 trafił na arenę międzynarodową, zaczął jeździć w renomowanym Pucharze Europy Juniorów przy mistrzostwach świata World Superbike. Zawodnicy z całego świata ścigali się tam identycznymi motocyklami, dlatego nie było mowy o jakiejkolwiek przewadze technicznej i różnicach sprzętowych. Sukces Paska potwierdził jego talent, popularny „Pasio” wygrał wyścig na holenderskim torze Assen, dzięki czemu po raz pierwszy podczas rundy MŚ odegrano „Mazurka Dąbrowskiego”.
W sezonie 2013 powrócił do mistrzostw kraju, gdzie w nowej klasie i na nowym motocyklu regularnie walczył o miejsca na podium.
W sezonie 2014 Adrian Pasek wystartował w markowym pucharze Yamaha R6 Dunlop Cup. Swój debiutancki sezon w tych niemieckich zmaganiach ukończył na bardzo dobrej 8. pozycji.
„Pasio” chciał kontynuować dobrą passę w sezonie 2015, lecz na drodze ku temu stanęła niemała przeszkoda. Przed rozpoczęciem zmagań musiał zgromadzić niezbędny budżet. Jak wiadomo nie jest to łatwa sprawa, a szczególnie w naszym kraju. Jednak Pasek nie miał zamiaru się poddawać i wpadł na bardzo innowacyjny pomysł. Wyznaczając nowe standardy sięgnął po coraz popularniejszy na świecie sposób – crowdfunding, czyli finansowanie społecznościowe.
Zawodnik musiał uzbierać sto trzydzieści tysięcy złotych niezbędnych do przejechania całego, składającego się z ośmiu wyścigów sezonu. Jego inicjatywa na portalu wspieram.to już od początku cieszyła się dużym poparciem kibiców, którzy wpłacili kilkanaście tysięcy złotych. Ostatecznie kwotę udało się uzbierać, a Adrian był przekonany, iż z takim wsparciem odniesie kolejny sukces.
Rywalizacja w pucharze Yamahy R6 trwa, a Pasek zdobywa kolejne jakże cenne doświadczenia. Pierwszy wyścig sezonu na Lausitzringu ukończył tuż za podium, w kolejnej rundzie na belgijskim torze Zolder zanotował świetny występ i po starcie z 3. pozycji finiszował na drugim miejscu. Zmagania na niemieckim torze Nürburgring zakończył jako czwarty zawodnik. Przerwę między występami w pucharze R6 „Pasio” wykorzystał na starty w Mistrzostwach Polski w klasie Superstock 600 w Poznaniu wygrywając oba niedzielne wyścigi. Czwarta runda Dunlop Cup okazała się niestety pechowa dla naszego motocyklisty. Podczas sobotnich zmagań na torze Hungaroring złamał duży palec prawej nogi i mimo wszelkich starań nie był w stanie dotrzymać tempa zawodnikom z czołówki w trakcie niedzielnego wyścigu. Ostatecznie zajął 8. lokatę, co biorąc pod uwagę jego kontuzję jest bardzo dobrym rezultatem. Następna runda Yamaha R6 Dunlop Cup odbędzie się na przełomie lipca i sierpnia.
Z całą pewnością warto jest obserwować postępy Adriana w niemieckim pucharze Yamahy, do czego serdecznie Państwa zachęcamy. Miło jest nam zakomunikować, że na naszych stronach będzie można śledzić poczynania tego uzdolnionego i obiecującego polskiego zawodnika. Gorąco wierzymy, iż pewnego dnia Adrian Pasek zrealizuje swoje marzenia i będziemy mogli oglądać jego występy w królewskiej klasie MotoGP. Ściskamy kciuki za to i wiernie kibicujemy!
Największe osiągnięcia:
2014– 4 miejsce w wyścigu Yamaha R6 Dunlop Cup na torze Nürburgring
2013– pierwsze testy w Moto 2 (seria poprzedzająca MotoGP)
2012– debiut w Mistrzostwach Świata World Supersport
2012– zwycięstwo i podia w Pucharze Europy Juniorów przy MŚ World Superbike
2011– drugi wicemistrz kraju klasy Junior Superstock 600
Źródło: adrianpasek.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.