Jackie Stewart przyszedł na świat 11 czerwca 1939 roku w szkockim mieście Milton. Wyścigami samochodowymi zainteresował się dopiero w wieku 22 lat, wcześniej był członkiem brytyjskiej kadry olimpijskiej, gdzie trenował strzelanie do rzutków.
Po trzech latach startów w lokalnych wyścigach został zaangażowany przez zespół Tyrrell, biorący udział w brytyjskiej Formule 3. Jackie w pierwszym sezonie wygrał wszystkie ukończone przez siebie wyścigi, czym zapewnił sobie tytuł mistrzowski.
Po jedynym sezonie w F3 podpisał kontrakt z zespołem British Racing Motors na sezon 1965. Został partnerem zespołowym mistrza świata z 1962 roku, Grahama Hilla. Pierwszy sezon był bardzo udany dla młodego Szkota. Zajął bardzo wysokie, trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej za Jimem Clarkiem w Lotusie i swoim zespołowym partnerem. W kolejnych dwóch sezonach konstrukcja samochodu BRM była bardzo nieudana, Szkot zajmował kolejno 7. i 9. miejsce w klasyfikacji generalnej. Drugim wyścigiem sezonu 1966 było Grand Prix Belgii na torze Spa, podczas którego miał miejsce ogromny karambol - uczestniczyło w nim aż ośmiu zawodników, w tym również Stewart. Miał on dużo szczęścia, gdyż z powodu padającego deszczu jego samochód mimo wycieku paliwa nie zapalił się i skończyło się "tylko" na dwóch tygodniach spędzonych w szpitalu.
W 1968 roku Stewart przeszedł do nowego zespołu Matra Sports. Wygrał w tym sezonie trzy wyścigi i zdobył wicemistrzostwo świata, przegrywając jedynie z Grahamem Hillem w Lotusie. Następna kampania przyniosła Brytyjczykowi pierwsze w karierze mistrzostwo świata z dużą przewagą nad dwoma kierowcami McLarena - Jacky Ickxem i Brucem McLarenem. Przed kolejnym sezonem Matra została sprzedana, nowy właściciel nie mógł porozumieć się z Tyrrellem w wyniku czego Szkot opuścił zespół. Jackie w pierwszej połowie sezonu startował dla zespołu March, współpracującym z macierzystym zespołem Brytyjczyka, a od połowy sezonu Ken Tyrrell stworzył w pełni samodzielny zespół. Zawirowania były przyczyną zaledwie piątego miejsca w mistrzostwach.
W kolejnych latach auto było bardzo konkurencyjne i Stewart zdobył mistrzostwa w latach 1971 i 1973, w 1972 roku przeszkodziły mu w tym przedłużające się problemy z żołądkiem. Po sezonie 1973 Jackie odszedł z Formuły 1, załamany śmiercią swojego partnera zespołowego François Ceverta, który zginął podczas Grand Prix Stanów Zjednoczonych.
Sir Jackie Stewart wystartował w stu wyścigach Formuły 1, wygrał 27 z nich, 11 razy był drugi, a trzecie miejsce zajął pięć razy. 17-krotnie startowwał z pole position i 15 razy miał najlepszy czas wyścigu. Uważa się go za jednego z najlepszych zawodników w historii Formuły 1. Zwykło się mawiać, że Stewart miał w sobie to coś co sprawia, że kierowca staje się wybitny, a czego nie da się opisać słowami.
W 1997 roku założył zespół Stewart Grand Prix. Jedyne zwycięstwo dla zespołu osiągnął Johnny Herbert podczas GP Europy na torze Nürburgring w 1999 roku. Po tym sezonie Szkot sprzedał swoje udziały, w wyniku czego powstał zespół Jaguar Racing, dzisiejszy Red Bull Racing.
Mistrz do dzisiejszego dnia jest bardzo charakterystyczną postacią. Przy okazji każdej wizyty w paddocku jest ubrany w kilt, czyli w narodowy szkocki strój.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.