Pogawędka z... Arturem Janoszem

Artur Janosz to drugi z Polaków, którzy w zeszłym sezonie reprezentowali nasz kraj w serii GP3. Ma on na swoim koncie liczne sukcesy, z których największym jest vice-mistrzostwo serii Euroformuła Open wywalczone w roku 2014. Oprócz tego Artur jest byłym mistrzem i vice-mistrzem Polski w kartingu. Pod koniec ubiegłego sezonu odbył testy samochodu GP2, gdzie prezentował konkurencyjne tempo. W tym roku po raz drugi ścigał będzie się w serii GP3.

Artur Janosz

Narodowość:
Polak
Data urodzenia: 16 czerwca 1993

Kariera:
2008: Karting, Rotax Max Challenge (wicemistrz Polski)
2009: Karting, Winter Cup New Tokio Japan
2010: Karting, Rotax Max Challenge (mistrz Polski)
2011: Karting, Rotax Max Challenge (wicemistrz Polski)
2012: Endurance GT3 (mistrz Polski)
2013: Europejska Formuła 3 Open
2014: Euroformula Open (vice-mistrz)
2015: GP3 series






Artur Janosz to drugi z Polaków, którzy w zeszłym sezonie reprezentowali nasz kraj w serii GP3. Ma on na swoim koncie liczne sukcesy, z których największym jest vice-mistrzostwo serii Euroformuła Open wywalczone w roku 2014. Oprócz tego Artur jest byłym mistrzem i vice-mistrzem Polski w kartingu. Pod koniec ubiegłego sezonu odbył testy samochodu GP2, gdzie prezentował konkurencyjne tempo. W tym roku po raz drugi ścigał będzie się w serii GP3.

Pytanie 1: Tory uliczne czy klasyczne?

Artur: Na typowym torze ulicznym, takim jak Monako, jeszcze nie jeździłem, więc ciężko mi powiedzieć co preferuję. Wybieram raczej tory klasyczne, mam z nimi większe doświadczenie.

Pytanie 2: Nawierzchnia sucha czy mokra?

Artur: W poprzednich seriach, w których jeździłem nie miało to większego znaczenia czy był to suchy czy mokry tor. W Formule 3 byłem konkurencyjny i na suchym torze i na mokrym, jednak na mokrym było nieco więcej zabawy. W GP3 nie mieliśmy jeszcze żadnego wyścigu na mokro więc ciężko mi powiedzieć. W zasadzie nie ma to dla mnie znaczenia, ale mam większe doświadczenie z jazdy po suchym torze, dlatego wybrałbym suchy.

Pytanie 3: Podsterowność czy nadsterowność?

Artur: Nadsterowność, jest przy tym więcej zabawy.

Pytanie 4: Samochody z DRSem czy bez DRSu?

Artur: Na pewno DRS jest ciekawą sprawą na prostej, gdzie zawsze dodaje on mocy. Tył nie jest tak samo dociążony, przez co możemy szybciej jechać na prostej. Myślę, że możemy to nazwać fajną zabawą, bo możemy jechać szybciej nie robiąc nic. Wole samochody z tym systemem.

Pytanie 5: Silniki hybrydowe czy spalinowe?

Artur: Silniki tak się rozwijają, że z hybrydowych można naprawdę dużo wyciągnąć, ale ja jestem fanem dużych silników, szczególnie takich jak były kiedyś w Formule 1 - V10, czy V8. Silnik benzynowy, duży, głośny. To zdecydowanie mój wybór.

Pytanie 6: Proste czy zakręty?

Artur: Zakręty, na prostych jest za łatwo.

Pytanie 7: Monza czy Spa?

Artur: Ciekawe pytania. Są to dwa szybkie tory, ale całkowicie inne. Monza jest bardziej prostym torem, gdzie nie ma żadnych wzniesień czy górek, a Spa jest bardziej zróżnicowane. To jest naprawdę ciekawe w tym obiekcie, a do tego paddock jest tam większy, więc to jest mój wybór.

Pytanie 8: Opony miękkie czy twarde?

Artur: Raczej miękkie, ponieważ jest więcej przyczepności i można na nich szybciej pojechać. Jeśli się je dobrze wykorzysta to naprawdę jest to przyjemność. Krócej wytrzymują, ale można z nich w tym czasie więcej wycisnąć.

Pytanie 9: Wyścig czy kwalifikacje?

Artur: Jak na razie wyścig. Od początku roku jestem konkurencyjny w wyścigach i tempo mam od początku do końca dobre. Nad kwalifikacjami cały czas pracuję. Nie jest łatwo, jest bardzo ciasno, ale z weekendu na weekend jest coraz lepiej i jestem coraz bliżej czołówki, ale i tak wybieram wyścig.

Pytanie 10: Ferrari czy McLaren?

Artur: Patrząc na to, co się dzieje teraz to McLaren raczej nie za bardzo... Ferrari.

Pytanie 11: Senna czy Prost?

Artur: Oczywiście, że Senna.

Pytanie 12: Lewis czy Nico?

Artur: Lewis.

Pytanie 13: Impreza czy wieczór ze znajomymi?

Artur: Wieczór ze znajomymi.

Pytanie 14: Muzyka modna czy klasyczna?

Artur: Zależy jaki mam humor. Czasami lubię posłuchać klasycznej żeby się uspokoić, ale tak na co dzień to raczej modna.  

Pytanie 15: Wakacje letnie czy zimowe?

Artur: Najlepiej w zimie i w lecie. W lecie jest ciężko o wakacje, ponieważ mamy cały czas sezon, a w zimie kiedy jest wolne fajnie jest trochę odpocząć, pojechać do ciepłych krajów. Na nartach nie mogę jeździć ze względów bezpieczeństwa, łatwo sobie coś złamać, coś skręcić, dlatego odpocząć w zimie jest fajnie.

Już za tydzień będziecie mieli okazję poznać preferencje kolejnego zawodnika!

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league