Po blisko miesięcznej przerwie Formuła 1 powraca do życia i już w ten weekend odbędzie się wyścig o GP Belgii. My tradycyjnie już przygotowaliśmy dla państwa zapowiedź, w której dyskusja była naprawdę interesująca.

Arthur Pic, młodszy brat Charlesa, od tego sezonu ściga się w serii GP2, w barwach nowego-starego zespołu Campos Racing, a w ubiegły weekend na torze Hungaroring sięgnął po swoje pierwsze zwycięstwo. Niedługo po tym wyczynie zgodził się odpowiedzieć na kilka pytań zaprzyjaźnionego z naszą stroną Calluma Rowe. Zapraszamy do lektury przemyśleń młodego Francuza.

Przed wyścigiem o GP Niemiec zdecydowaliśmy się nieco zmienić sposób prowadzenia audycji. Tym razem zaprosiliśmy aż dwóch gości spoza naszej redakcji i być może właśnie dzięki temu towarzyszyły zupełnie odmienne opinie na dane tematy.

Gdy jest ciężko i nie wszystko idzie tak, jak sobie to zaplanowaliśmy, to większość ludzi odpuszcza, twierdząc, że założony wcześniej cel jest nie do wykonania. Całe szczęście, istnieje również inna grupa ludzi, których porażki jedynie motywują do osiągnięcia sukcesu. W tej grupie jest m.in. Simon Trummer, reprezentujący barwy zespołu Rapax w tegorocznym sezonie GP2. Kierowca, którego życie kręci się wokół wyścigów i ani przez moment nie myśli aby odpuszczać!

Czy wiecie o tym, że głównym mechanikiem Stirlinga Mossa był Polak? Jak myślicie, jaką radę nasz gość specjalny dałby Lewisowi Hamiltonowi przed GP Wielkiej Brytanii? I w ilu wyścigach w sezonie brał on udział? Podpowiem, że gdy to usłyszycie będziecie niezwykle zaskoczeni!

Jimmy Eriksson, a więc młody Szwed, który idzie jak burza przez juniorskie serie wyścigowe, by w przyszłości stać się nowym Ronnie Petersonem. Po zwycięstwie w niemieckiej Formule 3 teraz przyszedł czas na GP3, gdzie jak na razie zajmuje pozycję vice-lidera. Po zmianach, które zaszły w zimowej przerwie w końcu pokazuje pełnię swoich możliwości, przez co Alex Lynn bynajmniej nie może spać spokojnie. W poniższej rozmowie Jimmy zdradza nam jak od wewnątrz wygląda świat kierowcy wyścigowego i jak ciężko trzeba pracować, by zostać tu mistrzem. Miejmy nadzieję, że mu się to uda, bo chyba nie chcielibyście, aby resztę swojego życia spędził... w ciężarówce.

Przed nami kolejna runda Mistrzostw Świata Formuły 1. Tym razem najszybsi kierowcy globu będą rywalizowali na torze w Montrealu.

Marcus Ericsson, kierowca, który ścigał się w mistrzostwach GP2 przez 4 pełne sezony w końcu awansował do Formuły 1, gdzie teraz dzieli garaż Caterhama z Kamuim Kobayashim, który ma na swoim koncie między innymi mistrzostwo azjatyckiej serii GP2, zdobyte w sezonie 2008/9. Szwed pogrążony w tonach obowiązków związanych z życiem kierowcy królowej sportów motorowych znalazł jednak chwilę czasu na rozmowę o swojej przeszłości w świecie wyścigów. 

Niedawno w Rzeszowie pojawiła się inicjatywa, by w okolicach miasta zbudować Tor Wyścigowy. Projekt niezwykle ambitny, dla niektórych wręcz niemożliwy – są jednak ludzie, którzy naprawdę chcą stworzyć taki obiekt i rozwinąć wyścigową odnogę sportu motorowego w naszym kraju. Jak oni widzą szansę na powstanie toru? I jakie kroki stawiają, by to marzenie stało się rzeczywistością? Oto wywiad z inicjatorem Toru Wyścigowego w Rzeszowie – Arkadiuszem D. Leśniakiem-Moczukiem.

Korzystając z przerwy zimowej zdecydowaliśmy się porozmawiać z Kubą Giermaziakiem i Patrykiem Szczerbińskim o minionym sezonie Porsche Supercup, a także marzeniach na najbliższą przyszłość.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race