Ktoś ma w najbliższej rodzinie lekarza, ktoś prawnika, ktoś biznesmena, a jeszcze inny bezrobotnego. Zastanawialiście się kiedyś jak to jest mieć w rodzinie kierowcę Formuły 1? Prawdopodobieństwo, że w najbliższej przyszłości w Polsce znajdzie się taka osoba jest bliska zeru, jednak nigdy nie mów nigdy i warto dowiedzieć się coś na ten temat, jakby a nóż w życiu zdarzyła się niecodzienna sytuacja. W poniższym artykule znajdują się m.in. niepublikowane wcześniej wypowiedzi tragicznie zmarłego w październiku Seana Edwardsa, którymi zawodnik podzielił się z naszym portalem na kilka dni przed śmiercią.

Gdy cyrk F1 żegna się we wrześniu z Monzą, wszyscy mają już w głowach azjatycką część sezonu, gdzie Formuła 1 przyjeżdża w większości przypadków jedynie w celach marketingowych. Kierowcy, szefowie i mechanicy udają się w daleką podróż, by wykonać swoją pracę i przyczynić się do jak najlepszego wyniku swojego zespołu. Na nowych Tilkodromach nie ma już prawdziwych fanów, którzy tak jak w Europie gotowi są zapełnić wszystkie miejsca na legendarnych torach i czekać na kierowców przed wejściem do paddocku, czy hotelu, by ich idol przynajmniej raczył pomachać ręką w ich kierunku. W Azji tego nie ma. Atmosfera jest inna, sucha i sztywna, a samo Grand Prix traktowane jest jako "większy festyn, na który fajnie by było wpaść". Druga część sezonu upływa nam właśnie w takich klimatach, z wyjątkiem jednej rundy - Grand Prix Japonii na historycznym torze Suzuka, które odbyło się w ubiegły weekend. Tam wszystko powraca ze zdwojoną siłą... Zapraszam do lektury specjalnego artykułu o Grand Prix Japonii, widzianego z perspektywy czterech samurajów, którzy mieli okazję tworzyć historię tej imprezy.

Pochodzi z kraju, gdzie rozwój kariery wyścigowej jest chyba najtrudniejszy na całym świecie. Kraj ten nie nazywa się bynajmniej Somalia, Haiti czy Borneo, a Szwajcaria. Domyślam się, że na twarzach większości z Was pojawiło się teraz zmieszanie, ponieważ Szwajcaria jest przecież jednym z lepiej rozwiniętych krajów świata. Jest jednak jedno "ale". Bardziej zagorzali fani pamiętają, że od czasu wielkiej kraksy w wyścigu Le Mans w 1955 roku, gdzie śmierć poniosło prawie 100 osób, wyścigi na terenie Szwajcarii zostały całkowicie zakazane - jest to jedyny taki przypadek na całym świecie. Dziś, po raz pierwszy od wielu wielu lat, Szwajcar znów zasiadł za kierownicą Formuły 1, a był nim 21-letni Alex Fontana. Zapraszam do lektury wywiadu z człowiekiem, który ma szansę zmienić sytuację wyścigową w kraju słynnych, dziurawych serów.

Tor wytyczony na ulicach Singapuru, po którym kierowcy Formuły 1 i GP2 ścigali się w ubiegły weekend należy do najbardziej wymagających z całego kalendarza. Zawodnik już po kilku kółkach w samochodzie jest wycieńczony, a co dopiero, gdy musi przejechać godzinny, lub 2-godzinny wyścig. Jednym z tych, którzy musieli się z nim zmierzyć był 21-letni Holender Daniel De Jong. W długiej rozmowie z portalem ŚwiatWyścigów.pl opowiada on o życiu kierowcy, realiach panujących obecnie w świecie wyścigów i zawiłych umowach sponsorskich. Zapraszamy do lektury. 

Niezależnie od tego czy pochodzisz z Polski, Wielkiej Brytanii, czy Chin, możesz osiągnąć sukces w motorsporcie. Przekonuje nas o tym mieszkaniec Hong Kongu, Adderly Fong, startujący obecnie w serii GP3 i pucharze Audi R8 LMS. Występy w 2. kategoriach jednocześnie bynajmniej ze sobą nie kolidują, a jedynie pozwalają na zdobycie większej ilości doświadczenia. Sama wizja osiągnięcia sukcesu i awansu do Formuły 1 jest dla niego wielką motywacją do ścigania i do tego nie wie co to presja. Czego chcieć więcej? Jedynie wyników, ale żeby to poprawić należy nauczyć się... hamować. 

Julian Leal to młody i utalentowany kierowca. Mimo że pochodzi z Kolumbii i miał niewątpliwie trudniejszy start niż jego koledzy z Europy, to zdołał dotrzeć już do GP2 i radzi sobie całkiem nieźle. Trzeźwo ocenia swoje możliwości i wie na czym stoi. Jak dla każdego kierowcy, ściganie się jest dla niego najważniejsze, jednak nie zapomina też o swojej ojczyźnie i rodzinie. Dobre podejście do życia to z pewnością jeden z ważniejszych czynników, jeżeli myśli się o awansie do Formuły 1. Dla Juliana jest to wielkie marzenie, jednak obecnie również cieszy się ze swojego życia. To chyba najlepsza rzecz jaką możemy usłyszeć od młodego człowieka.

Pochodzący z Francji Yannick Dalmas był znakomicie zapowiadającym się kierowcą i wszyscy wróżyli mu świetlaną przyszłość w Formule 1. Po mizernych wynikach w zespole Larrousse niedoszły następca Alaina Prosta spróbował swoich sił w Wyścigach Samochodów Sportowych, co zaowocowało 4 zwycięzcami w legendarnym wyścigu Le Mans! Kulisy ten niepowtarzalnej kariery znajdziecie w poniższym wywiadzie - zapraszam do lektury.

Jest młody, szybki, utalentowany i co najważniejsze wie czego chce. Właśnie takich ludzi potrzebuje ten świat. James Calado od początku swojej kariery wygrywał wyścigi i osiągał sukcesy, nie zależnie z kim i gdzie było mu dane rywalizować. Wspina się po kolejnych szczeblach kariery z wielką prędkością. Nie ukrywa, że jego celem jest w tym roku wygranie GP2 i awans do Formuły 1 w sezonie 2014. Zapraszam do lektury wywiadu z prawdziwym pasjonatem wyścigów.

Kierowcy Verva Racing Team w wywiadzie udzielonym naszej redakcji opowiadają o zmianach w Porsche Supercup w sezonie 2013, a także celach i oczywiście wypytaliśmy Kubę Giermaziaka o amerykańskie serie, w których startował.

Po debiutanckim sezonie w zespole Forda, przechodzi do bamboo-engineering z wielkimi ambicjami. W czasie przygotowań do nowego sezonu, James Nash znalazł czas, by udzielić wywiadu dla serwisu ŚwiatWyścigów.pl.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race