W trakcie swojej kariery Dave Kennedy, Irlandczyk o blond włosach, ani razy nie był w stanie zakwalifikować się do wyścigu Formuły 1, ale mimo to wiele osób nadal kojarzy go z tym środowiskiem. Utalentowany nastolatek był z pewnością był jednym z tych, którzy dokonali złego wyboru, w jeszcze gorszym czasie. W jego przypadku równało się to z przejściem do będącego w niestabilnej sytuacji zespołu Shadow. Pochodzący ze Stigo 62-latek jest jednak dzisiaj znaną w świecie osobowością i ma na swoim koncie wiele osiągnięć jako kierowca, a także jako biznesmen. Obecnie koncentruje się na prowadzeniu zespołów wyścigowych w Europie i Azji. Podczas tegorocznego Grand Prix Włoch na torze Monza odbył rozmowę z zaprzyjaźnionym z naszym portalem dziennikarzem - Romanem Klemmem. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Simon Trummer to jeden z bardziej doświadczonych zawodników w tegorocznej stawce GP2. Zanim tu dotarł wiele lat ścigał się w mniej prestiżowych seriach samochodów jednomiejscowych, jednak nie osiągnął tutaj wielkich sukcesów. W zeszłym roku zaliczył jednak debiut w Długodystansowych Mistrzostwach Świata i to już w kategorii LMP1. Po zawodach w Bahrajnie poczuł najwyraźniej drugą młodość i w tym sezonie wystartował już we wszystkich wyścigów z cyklu WEC, w tym najbardziej prestiżowym Le Mans. Wszystko wskazuje na to, że będzie chciał zostać tam na dłużej.

Ben Collins to człowiek, który przez 8 lat pełnił rolę najsłynniejszego kierowcy świata - Stiga w programie Top Gear. Przez prawie dekadę wyciskał z setek maszyn, począwszy od Malucha, na Bugatti Veyronie skończywszy 100% ich możliwości, uczył wyścigowej jazdy gwiazdy Hollywood, a także brał udział w szalonych testach na potrzeby programu. W trakcie swojej kariery wyścigowej testował kilka samochodów Formuły 1, brał udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans czy zawodach NASCAR. Na początku przygody z motorsportem współpracował z Jackie Stewartem, a także służył w brytyjskiej armii, co miało ogromny wpływ na jego karierę i styl jazdy. Po tym jak opuścił najsławniejszy program motoryzacyjny na świecie zaczął karierę kaskadera, przez co miał okazję grać w filmach o Jamesie Bondzie, Batmana czy Szybkich i Wściekłych. W ubiegłym tygodniu złożył wizytę w naszym kraju by promować swoją nową książkę pod tytułem "Jak prowadzić". Oczywiście nie mogliśmy przegapić takiej okazji, aby zamienić z nim kilka zdań, a dodatkowo w nasze ręce trafiło kilka egzemplarzy tego dzieła, które z wielką chęcią oddamy wam przed świętami Bożego Narodzenia.

René Binder nie musi starać się już o to, żeby jego nazwisko znalazło się na kartach historii Formuły 1 ponieważ 40 lat temu zadbał już o to jego wujek - Hans. René próbuje pójść w jego ślady i póki co idzie mu to w miarę dobrze, ponieważ obecnie ściga się w serii GP2. Nie udało mu się tu jeszcze stanąć na podium, ale niewiele mu do tego brakuje. W porównaniu do większości kierowców, Austriak okazał się podczas naszej rozmowy bardzo rozmowny, dlatego dzisiaj mamy przyjemność przedstawić wam nieco dłuższą pogawędkę z tym zawodnikiem.

Robert Visoiu to jeden z najmłodszych zawodników w historii GP2 i najmłodszy zwycięzca wyścigu GP3. Pochodzi z Rumuni, a więc kraju, gdzie tradycje wyścigowe są dopiero tworzone i to przez jego samego. Patrząc na jego sytuację dojście do przedsionka Formuły 1 już w wieku 19 lat jest ponadprzeciętnym osiągnięciem, dlatego gdy wykona on kolejny krok naprzód w swojej karierze, królowa sportów motorowych z pewnością ucieszy się z nowego rynku. Robert w swoim debiutanckim sezonie w GP2 był bardzo regularny i tylko raz nie było go na mecie. Niestety, z powodu odniesionej pod koniec sezonu kontuzji musiał opuścić dwie ostatnie rundy. Miejmy nadzieję, że nie wpłynie to na jego tempo w przyszłym sezonie!

Esteban Ocon to świeżo upieczony mistrz GP3, który na przestrzeni całego sezonu odniósł tylko jedno zwycięstwo. Według niego kluczem do zdobywania tytułów nie są jednak zwycięstwa, a regularnie zdobywanie solidne punkty, o czym mówił w opublikowanym ostatnio na naszym portalu wywiadzie. Oprócz obowiązków w serii GP3 w tym roku pełnił również role kierowcy rozwojowego w ekipie Mercedesa, a ostatnio przedłużył kontrakt z ekipą z Brackley, dlatego wielce prawdopodobnym jest, że w sezonie 2016 awansuje na posadę trzeciego kierowcy. Jak widzimy po osiąganych przez niego rezultatach - talentu mu nie brakuje i całkowicie załuguje na tę posadę.

Esteban Ocon to zdecydowanie najbardziej utalentowany francuski kierowca wyścigowy, który nie wszedł jeszcze do Formuły 1, chociaż od kilku lat coraz mocniej puka do jej drzwi. Mimo zaledwie 19 lat ma już na swoim koncie testy trzech różnych samochodów F1 i wiele osiągnięć w juniorskich seriach, w tym mistrzostwo Europejskiej Formuły 3, zdobyte w zeszłym roku. W tym sezonie pełni rolę kierowcy rozwojowego w ekipie Mercedesa, a także ściga się w serii GP3, gdzie jest niekwestionowanym mistrzem... drugich miejsc. Podczas ostatnich 10 wyścigów tej kategorii meldował się na mecie na drugim miejscu aż 9 razy. Mimo wszystko może być to dla niego powód do zadowolenia, ponieważ zdobywa dzięki temu solidne punkty i przed finałową rundą na torze w Abu Dhabi znajduje się na... drugim miejscu w klasyfikacji generalnej, jednak jego strata do lidera wynosi zaledwie 3 punkty. Gdy więc podkręci swoje tempo choć trochę, zostanie tegorocznym mistrzem GP3.

Johnny Cecotto Junior to syn byłego kierowcy Formuły 1 - Johnny'ego Cecotto seniora. Junior również złapał bakcyla wyścigowego i szybko przeniósł się na stałe z Wenezueli do Europy. Jego CV jest dość ciekawe, chociażby dlatego, że Johnny to najbardziej doświadczony zawodnik w historii GP2. Ma on na swoim koncie ponad 100 startów w tej serii, jednak w tym roku jego przygoda z tą kategoriach dobiegła końca. Na przestrzeni 7 sezonów odniósł 4 zwycięstwa, jednak nie pozwoliło mu to wykonać ostatniego kroku do Formuły 1.

Uwagę fanów wyścigów przyciągnęła wiadomość o projekcie polskiej wyścigówki GT4. Podczas targów Warsaw Moto Show, o projekcie rozmawialiśmy z Pavlo Burkowskym.

Bruno Michel to twórca i człowiek odpowiedzialny za serie GP2 i GP3, które uznawane są za najbardziej powszechną drogę do Formuły 1 dla młodych zawodników. Mimo że udział w nich nie jest najtańszy, stosunek ceny do jakości dostarczanego przez Bruno i spółkę produkty jest naprawdę dobry. Obecnie obie serie korzystają z opon Pirelli, które zachowują się dokładnie tak jak ich odpowiedniki z Formuły 1, a oprócz tego w GP2 dochodzi aspekt ustalenia odpowiedniej strategii. Jakiś czas temu wprowadzono tu jeszcze DRS, dzięki któremu kierowcy mają szansę jeszcze bardziej poczuć smak Formuły 1. W szczerym wywiadzie Bruno Michel opisuje swoją przygodę z oboma seriami, stosunki z Bernie Ecclestone'm, a także wyjaśnia zawiłości związane z Formułą 2, która być może nawet w przyszłym sezonie zostanie po raz kolejny wskrzeszona do życia. 

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race