- Wywiady ŚwiatWyścigów.pl
- Wojtek Paprota

John Surtees to żywa legenda wyścigów i członek Międzynarodowej Galerii Sław Motorsportu. Jedyny człowiek w historii motorsportu, który w swojej karierze zdobył tytuł na dwóch i czterech kołach. Zaczynał od startów na motocyklach, gdzie od samego początku rozdawał karty i pokonywał dużo bardziej doświadczonych rywali. Dzięki niepowtarzalnej umiejętności dostosowania stylu jazdy do każdych warunków kilkukrotnie, w różnych kategoriach, zwyciężał w legendarnym wyścigu TT Isle of Man, który w latach 50-tych był jedną z rund w kalendarzu motocyklowych mistrzostw świata. Widząc te sukcesy, wszyscy próbowali namówić go na starty w Formule 1, co udało się dopiero Colinowi Chapmanowi. John złapał kolejnego bakcyla i już po 4. latach wznosił do góry kolejny tytuł mistrza, w barwach Ferrari. Aby utrzymać motywacje na wysokim poziomie podjął kolejne wyzwanie w postaci startów w amerykańskiej serii CanAm, gdzie stworzył własny zespół, z którym następnie wszedł do stawki Formuły 1. Po zakończeniu kariery w motorsporcie intensywnie angażował się w karierę swojego syna, Henry'ego, który w 2009 roku zginął w tragicznych okolicznościach w wyścigu Formuły 2. Obecnie John zarządza fundacją imienia zmarłego syna, a także torem kartingowym w Buckomore, gdzie jakiś czas temu mieliśmy przyjemność przeprowadzić z nim obszerny wywiad.
- Wywiady ŚwiatWyścigów.pl
- Wojtek Paprota

Nazwisko Pic pojawiło się już w historii Formuły 1 kilka lat temu, kiedy to Charles ścigał się przez jakiś czas w barwach Marussi i Caterhama. Teraz podobny cel wyznaczył sobie jego młodszy brat, Arthur, który jest już na ostatnim szczeblu drabiny, która ma zaprowadzić do F1. Francuz większość swojej kariery spędził w różnych kategoriach World Series by Renault, jednak od sezonu 2014 rywalizuje w GP2, gdzie już w debiutanckim sezonie był w stanie odnieść zwycięstwo. W tym roku zmienił barwy Campos Racing na Rapax, gdzie zamierza walczyć o miejsce w czołowej piątce w klasyfikacji generalnej.
- Wywiady ŚwiatWyścigów.pl
- Wojtek Paprota

Marvin Kirchhofer to reprezentant kolejnego pokolenia kierowców wyścigów z Niemiec, którzy w przyszłości przejmą rolę Sebastiana Vettela w Formule 1. Dlaczego jesteśmy tego aż tacy pewni? W przypadku Marvina wyniki mówią same za siebie. 22-latek póki co nie zaliczył jeszcze w swojej karierze sezonu bez zwycięstwa, a nawet bez podium w klasyfikacji generalnej. Po niesamowitych występach w swojej ojczyźnie przeniósł się do GP3 gdzie dwukrotnie został II wicemistrzem serii. W tym sezonie przechodzi do GP2 i nie zamierza zwalniać tempa...
- Wywiady ŚwiatWyścigów.pl
- Wojtek Paprota

Matheo Tuscher to kierowca, który wbił się na europejską scenę wyścigów jednomiejscowych w dość niecodzienny sposób. Mimo że pochodzi ze Szwajcarii, po zakończeniu kariery w kartingu zdecydował się wziąć udział w... Chińskiej Formule Pilota. Decyzja ta okazała się jednak świetna, ponieważ Matheo zdominował tą serię, wygrywając praktycznie wszystkie wyścigi. Następnie pokazał się ze świetnej strony w Formule 2, skąd przeniósł się do Formuły Renault 3.5 a następnie do GP3. Mimo braku oszałamiających sukcesów w tej kategoriach Tuscher w ubiegłym sezonie, w wieku zaledwie 18 lat wystartował w dwóch wyścigach WEC za sterami prototypu LMP1.
- Wywiady ŚwiatWyścigów.pl
- Wojtek Paprota

Za nami dwa pierwsze wyścigi tegorocznych mistrzostw Formuły 1 i patrząc na wyniki możemy śmiało stwierdzić, że ekipa Haasa urasta przynajmniej na czwartą siłę w stawce. O ile uzyskane przez Romaina Grosjeana 6. miejsce w inauguracyjnym wyścigu w Australii mogło wydawać się nam przypadkowe z uwagi na fakt, że mechanicy zmienili Francuzowi koła w okresie czerwonej flagi, o tyle 5. lokata wywalczona w Bahrajnie przez byłego reprezentanta ekipy z Enstone potwierdziła, że amerykański zespół przygotował się do debiutu w Formule 1 w najlepszy możliwy sposób. Gene Haas przez blisko 2 lata zbierał wokół siebie mądre i obyte w świecie wyścigów osoby i nawiązywał współprace z równie doświadczonymi partnerami, by w tym sezonie oficjalnie zacząć swój długi i ciężki marsz w kierunku sukcesów w najbardziej prestiżowej serii na świecie.
- Wywiady ŚwiatWyścigów.pl
- Wojtek Paprota

Richie Stanaway to jeden z najbardziej wszechstronnych kierowców z jakim mamy do czynienia we współczesnym motorsporcie. Nowozelandczyk ma na swoim koncie starty w wielu różnych seriach wyścigowych na całym świecie i bardzo pokaźną kolekcje trofeów. Na przestrzeni ostatnich lat święcił tryumfy zarówno w takich kategoriach jak GP3 czy GP2 a do tego równolegle rywalizował samochodami sportowymi w wyścigach długodystansowych. W zeszłym roku jako jeden z członków ekipy startującej w kategorii GTE Pro przejechał pełen sezon w WEC włącznie z 24-godzinnym wyścigiem Le Mans. Krajan Bruce'a McLarena ma przed sobą wiele otwartych drzwi, przez które może kiedyś wejść do Formuły 1.
- Wywiady ŚwiatWyścigów.pl
- Wojtek Paprota

Marlon Stockinger to pierwszy w historii Filipińczyk, który wygrał wyścig samochodowy w Europie. Po przyjeździe na stary kontynent, startował w Europejskiej Formule BMW, a następnie przez Formułę Renault 2.0, serię GP3 i Formułę Renault 3.5 został wcielony do juniorskiego programu zespołu Lotusa, w barwach którego miał okazję poprowadzić samochód Formuły 1. Niestety wraz z odejściem ekipy Gerarda Lopeza z najważniejszej serii wyścigowej, rozwiązana została również akademia dla młodych zawodników. Mimo to Marlon zdołał zapewnić sobie miejsce w stawce GP2 na zeszły rok. Póki co nie potwierdził jeszcze swoich planów na sezon 2016.
- Wywiady ŚwiatWyścigów.pl
- Wojtek Paprota

Jochen Mass to kierowca, który doświadczył w swojej karierze wielu niesamowitych momentów - zarówno pięknych, jak i tragicznych. Już podczas swojego debiutu w Formule 1 uwikłany był w "kraksę dekady", a swoje pierwsze i ostatnie zwycięstwo odniósł w tragicznych okolicznościach, kiedy po pamiętnym wypadku Rolfa Stommelena w Barcelonie śmierć poniosło kilku widzów. Za czasów startów w McLarenie współpracował z dwoma mistrzami świata - Emersonem Fittipaldim i Jamesem Huntem i o ile współpraca z pierwszym z nich była dla niego niesamowita, to dzielenie garażu z angielskim playboyem nie należała do najprzyjemniejszych z uwagi na różne, dziwne układy biznesowe, które ujrzały światło dzienne wiele lat później. Jego karierę w Formule 1 zakończyły dwa poważne wypadki, w tym ten, po którym śmierć poniósł Gilles Villeneuve, jednak później odnalazł się w wyścigach długodystansowych, gdzie wygrał nawet wyścig Le Mans. W długiej i szczerej rozmowie z naszym portalem oprócz szczegółów ze swojej kariery Jochen podzielił się z nami również swoim punktem widzenia na ostatnie zmiany, wprowadzane w motorsporcie w celu zwiększenia poziomu bezpieczeństwa.
- Wywiady ŚwiatWyścigów.pl
- Wojtek Paprota

Siergiej Sirotkin to kierowca, który w Formule 1 mógł zrobić jeszcze większą furorę niż Max Verstappen, ponieważ 2 lata temu miał podobno podpisany kontrakt na starty w zespole Sauber. Nieoficjalnie z powodu niedopełnienia warunków umowy przez rosyjskich sponsorów Sirotkina jego debiut w królowej spotów motorowych nie doszedł wtedy do skutku, jednak nie oznacza to, że nie stanie się on faktem za jakiś czas. 20-latek udowodnił swój talent podczas startów w wielu seriach w przeszłości, a podczas swój debiutancki sezon w ubiegłorocznych mistrzostwach GP2 ukończył na 3. miejscu. W tym roku jest murowanym kandydatem do tytułu, ponieważ zarówno mistrz Stoffel Vandoorne jak i wicemistrz Alexander Rossi nie stają już po raz kolejny do walki.
- Wywiady ŚwiatWyścigów.pl
- Wojtek Paprota

Kiedy jesteś członkiem takiego programu jak ten, prowadzony przez Red Bulla dla młodych kierowców to albo osiągasz sukcesy, albo prędzej czy później z niego wylatujesz, nie ma innej opcji. Mimo że w ostatnim czasie pożegnali się z nim tacy zawodnicy jak Brendon Hartley, Antonio Felix da Costa, Alex Lynn czy Dean Stoneman, nadal wynosi on młodych zawodników na szczyty motorsportu. Jednym z tych, którzy przeszli tą drogę jest Daniił Kwiat, który po zdobyciu tytułu mistrza w serii GP3 w sezonie 2013 od razu awansował na pozycję etatowego kierowcy w Toro Rosso, a swój debiutancki rok ukończył na 15. pozycji. Mimo że ekipa ta nie była zbyt konkurencyjna, Rosjanin pokazał dobre tempo, w skutek czego w ubiegłym sezonie to właśnie on został wybrany na następcę odchodzącego do Ferrari Sebastiana Vettela w głównym teamie Red Bulla. Podczas odbywającej się właśnie Grand Prix Australii na torze Albert Park nasz korespondent, Josh Kruze, pracujący na co dzień dla portalu MotorsportM8.com odbył z nim dłuższą rozmowę. Zapraszamy do lektury!