Monroe to nowa marka w WTCC. Jest sponsorem niektórych wyścigów, nagrody za najlepsze okrążenie "Monroe Performer". W dokumentach jest opisywany jako "Oficjalny partner zawieszeń" w WTCC.

Kim są?

Monroe to marka należąca do Tenecco Incorporation, zajmującej się produkcją układów samochodowych. Celem Monroe jest zapewnianie wysokiej jakości produktów, rozwój technologii i dążenie do satysfakcji klienta.

Co robią?

Zajmują się produkcją podzespołów zawieszenia, głównie amortyzatorami, sprężynami i rozpórkami. W ramach marki działa prestiżowy oddział Monroe Brakes, specjalizujący się w produkcji hamulców do pojazdów transportowych i lekkich ciężarówek.

Od kiedy są w WTCC?

Od sezonu 2010.

Z kim?

Z WTCC. To oficjalny partner serii.

Gdzie?

Na reklamach wokół toru oraz kombinezonach kierowców. Przed wyścigiem marka jest także eksponowana przed zdobywcą nagrody Monroe Performer, dla kierowcy, który ustanowi najlepsze okrążenie wyścigu.

Krótko o firmie:

Firma powstała w 1918 roku przez mechanika samochodowego Augusta F. Meyera, który zauważył, że ze względu na ówcześnie używane sprężyny, opony często ulegały uszkodzeniu. Założył własną firmę, a następnie przejął biznes produkujący pompki do opon. Jego firma produkowała ponad 5 tysięcy pompek tygodniowo. W ciągu następnego roku firma udoskonalała swoje produkty, a w 1919 roku sprzedaż wyniosła 2 miliony sztuk. W roku 1926 firma opracowała pierwsze urządzenie, redukujące wstrząsy. W następnych latach firma wprowadzała kolejne modele. Firma opracowała także wersję dla kolei, a w 1951 roku wyprodukowała pierwszy na świecie amortyzator, z którym wkroczyła na rynek sportów motorowych, m. in. wygrywając wyścig Indianapolis 500. W 1977 roku Monroe stało się częścią grupy Tenecco.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race