Monroe to nowa marka w WTCC. Jest sponsorem niektórych wyścigów, nagrody za najlepsze okrążenie "Monroe Performer". W dokumentach jest opisywany jako "Oficjalny partner zawieszeń" w WTCC.
Kim są?
Monroe to marka należąca do Tenecco Incorporation, zajmującej się produkcją układów samochodowych. Celem Monroe jest zapewnianie wysokiej jakości produktów, rozwój technologii i dążenie do satysfakcji klienta.
Co robią?
Zajmują się produkcją podzespołów zawieszenia, głównie amortyzatorami, sprężynami i rozpórkami. W ramach marki działa prestiżowy oddział Monroe Brakes, specjalizujący się w produkcji hamulców do pojazdów transportowych i lekkich ciężarówek.
Od kiedy są w WTCC?
Od sezonu 2010.
Z kim?
Z WTCC. To oficjalny partner serii.
Gdzie?
Na reklamach wokół toru oraz kombinezonach kierowców. Przed wyścigiem marka jest także eksponowana przed zdobywcą nagrody Monroe Performer, dla kierowcy, który ustanowi najlepsze okrążenie wyścigu.
Krótko o firmie:
Firma powstała w 1918 roku przez mechanika samochodowego Augusta F. Meyera, który zauważył, że ze względu na ówcześnie używane sprężyny, opony często ulegały uszkodzeniu. Założył własną firmę, a następnie przejął biznes produkujący pompki do opon. Jego firma produkowała ponad 5 tysięcy pompek tygodniowo. W ciągu następnego roku firma udoskonalała swoje produkty, a w 1919 roku sprzedaż wyniosła 2 miliony sztuk. W roku 1926 firma opracowała pierwsze urządzenie, redukujące wstrząsy. W następnych latach firma wprowadzała kolejne modele. Firma opracowała także wersję dla kolei, a w 1951 roku wyprodukowała pierwszy na świecie amortyzator, z którym wkroczyła na rynek sportów motorowych, m. in. wygrywając wyścig Indianapolis 500. W 1977 roku Monroe stało się częścią grupy Tenecco.
Chcesz czytać więcej artykułów z cyklu Zrozumieć wyścigi? Postaw nam kawę!