W jaki sposób działa DRS w samochodach DTM?

Deutsche Tourenwagen Masters nieustannie dąży do wzrostu poziomu rywalizacji. Jednym ze sposobów na to było wprowadzenie systemu redukcji oporu DRS, który wraz z końcem tego sezonu przejdzie spore zmiany.

Wraz z nimi nową funkcję zyska elektroniczny wyświetlacz na tylnej bocznej szybie. Poza zwykłym pokazywaniem pozycji, będzie on teraz funkcjonować w połączeniu z systemem DRS – gdy wyświetlacz z koloru zielonego zmieni się na czerwony, będzie to oznaczać, że kierowca wykorzystał limit jego aktywacji.

Od następnego sezonu kierowcy nie ograniczeni liczbą użyć DRS w trakcie wyścigu – w przeciwieństwie do tego, jak to ma miejsce obecnie. A więc jak działa system redukcji oporu w autach DTM? Wyjaśnienie znajdziecie poniżej.

Co nie uległo zmianom w porównaniu do roku 2015:

Kierowca może skorzystać z DRS wtedy, gdy strata do zawodnika przed nim - po przekroczeniu linii mety - będzie wynosiła mniej niż sekundę. W takim przypadku na kolejnym okrążeniu będzie on mógł użyć systemu trzykrotnie.

Od jakiego momentu w wyścigu można używać DRS?

W poprzednim sezonie kierowcy musieli ukończyć cztery okrążenia od startu wyścigu, by móc rozpocząć korzystanie z systemu. Obecnie mogą to robić począwszy od drugiego. Jeśli chodzi o użycie DRS podczas neutralizacji - kierowcy mogą korzystać z systemu już na pierwszym okrążeniu po tym jak samochód bezpieczeństwa opuści tor – w porównaniu do roku 2015 musieli oni trzykrotnie przekroczyć linię mety, aby móc ponownie używać systemu.

Co się dzieje w momencie, w którym kierowca aktywował DRS?

Kiedy tylko kierowca uruchomi system na danym okrążeniu, wszystkie trzy przypadające na niego aktywacje zostaną wyeliminowane. Powód tej zmiany jest prosty: doświadczenie zebrane w przeszłości pokazuje, że kierowca DTM potrzebuje około trzech aktywacji, aby zbliżyć się i wyprzedzić rywala znajdującego się z przodu, podczas gdy jedna aktywacja zazwyczaj wystarcza na odparcie ataku. Dlatego kierowca, który stara się wyprzedzić przeciwnika traci swoje aktywacje znacznie szybciej niż ten, który broni swojej pozycji.

Ile aktywacji DRS przypada w trakcie wyścigu na jednego kierowcę?

To zależy od długości toru i dystansu wyścigu. Na przykład, podczas rozpoczęcia sezonu na Hockenheimring, kierowca mógł użyć systemu 39 razy w sobotnim wyścigu trwającym 40 minut i 57 razy w niedzielnym wyścigu, który trwał godzinę.

Źródło: dtm.com

Chcesz czytać więcej artykułów z cyklu Zrozumieć wyścigi? Postaw nam kawę!

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze