Zrozumieć GT1: Zmiany w sezonie 2011

Po bardzo udanym sezonie 2010 dwie kwestie regulaminowe zostały zmienione w Mistrzostwach Świata GT1 – opony i balast, co przyczyni się do bardziej zaciętej rywalizacji w sezonie 2011.

Opony

Liczba kompletów nowych opon, jakie każdy zespół może użyć w trakcie weekendu wyścigowego została zwiększona z czterech do sześciu. Zespoły będą mogły użyć opon, które zostały wykorzystane w wyścigu kwalifikacyjnym do wyścigu głównego. Dwa nowe komplety będą przydzielane zespołom na 80-minutowy trening, sesje pre-kwalifikacyjne oraz 30-minutową rozgrzewkę. Te komplety nie będą mogły być ponownie wykorzystane, więc w trakcie kwalifikacji i obu 60-minutowych wyścigów zespoły będą mogły użyć pozostałych czterech kompletów.

Balast

Przydzielony balast będzie w trakcie obu wyścigów weekendu. Dwa najszybsze auta w wyścigu kwalifikacyjnym otrzymają odpowiednio 10 kg i 5 kg balastu, natomiast od wagi auta, który zajmie 9 miejsce zostanie odjęte 5 kg, a od aut, które zajmą miejsce 10 lub niższe 10 kg.

Balast przydzielany w wyścigu głównym został zredukowany z 40 kg do 30 kg dla zwycięzcy wyścigu. Auta, które przyjadą na pozycjach 2 - 4 zostaną obciążone o odpowiednio 20 kg, 10 kg i 5 kg przed następną rundą. Waga auta, które zajmie 5 miejsce nie ulegnie zmianie, natomiast waga aut, które zajmą pozycje 6 - 8 zostanie zmniejszona odpowiednio o 5 kg, 10 kg i 20 kg. Wszystkie pozostałe samochody będą lżejsze o 30 kilogramów. Waga z obu wyścigów zostanie zsumowana i będzie przydzielona przed następną rundą.

Punkty w wyścigu kwalifikacyjnym

Liczba aut zdobywających punkty w wyścigu kwalifikacyjnym została zwiększona z 3 do 6 najlepszych samochodów. Punkty w wyścigu kwalifikacyjnym będą przydzielane według klucza 8-6-4-3-2-1. Punkty w wyścigu mistrzowskim będą przydzielane według niezmienionego klucza 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 10 najlepszym autom.

Źródło: GT1World.com

Chcesz czytać więcej artykułów z cyklu Zrozumieć wyścigi? Postaw nam kawę!

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze