- Felietony
- Wojtek Paprota
Zwycięstwo Sebastiana Vettela w inauguracyjnej Grand Prix Australii może być dla nas lekkim zdziwieniem, ale tylko lekkim. Zgarniający od trzech lat oba tytułu Mercedes po raz pierwszy poczuł na sobie poważny oddech rywala, który dał mu bardzo jasno do zrozumienia, że może konkurować z nim w długim okresie. Szkoda, że walka między tymi ekipami będzie jedynie strategiczna, bo na wyprzedzania w tym sezonie raczej nie mamy co liczyć. W poniższym artykule przeanalizujemy Grand Prix Australii i przyjrzymy się formie wszystkich zespołów.
- Felietony
- Agata Bednarczuk
Czuję rozczarowanie, spore rozczarowanie. Gdzie ten prawdziwy Rajd Meksyku, poprzebijane opony, wynikające z tego duże straty czasowe i stale zmieniająca się klasyfikacja generalna? Cisza, marazm i stagnacja. Generalka przez trzy dni niemal nie ulegała zmianom, lidera tak naprawdę poznaliśmy na długo przed zakończeniem rajdu, a największego dramatyzmu dodało utknięcie ciężarówek ze sprzętem na autostradzie i odwołanie pierwszej pętli... Gdyby nie przygoda Krisa Meeke'a na ostatnich metrach Power Stage, byłby to jeden z najnudniejszych rajdów ostatnich czasów. Tak czy inaczej, pora przyjrzeć się dokonaniom kierowców i ich analiza.
- Felietony
- Agata Bednarczuk
Druga runda tegorocznych rozgrywek w Rajdowych Mistrzostwach Świata pod pewnymi względami była łudząco podobno do otwierającego sezon Rajdu Monte Carlo i podobnie jak poprzednia, obfitowała w nagłe i niespodziewane zwroty akcji. Przyjrzyjmy się poszczególnym kierowcom i ich dokonaniom w drugiej i ostatniej zimowej rundzie tego sezonu.
- Felietony
- Agata Bednarczuk
Pierwszy rajd nowego, hucznie zapowiadanego sezonu za nami. Czy było ciekawie? Tak. Ekscytująco? Jak najbardziej. Pomimo wielu sprzecznych opinii, brak Volkswagena wyszedł nam na dobre - co nie zmienia faktu, że brak Polówek na oesach to duża strata. Czy ktoś przerwie ich sen zimowy? Przyjrzyjmy się kierowcom i zespołom i temu, co pokazali w najstarszej rundzie WRC – Rajdzie Monte Carlo.
- Wywiady ŚwiatWyścigów.pl
- Wojtek Paprota
68. mistrzostwa świata Formuły 1 rozpoczną się już za niecałe dwa miesiące, ale pierwsze karty zostaną odkryte już podczas zimowych testów w Barcelonie. Z uwagi na bogatszy pakiet aerodynamiczny i większe opony, samochody w sezonie 2017 będą według szacunków średnio o 5 sekund na okrążeniu szybsze, a z uwagi na likwidacje systemu żetonów, nie będzie żadnych ograniczeń w tempie rozwoju jednostek napędowych. Wiele zmian zaszło również w zespołach, co w niektórych przypadkach może mieć istotny wpływ na osiągi w mistrzostwach. O tym wszystkim Wojtek Paprota porozmawiał ostatnio z obecnym w Formule 1 od ponad 50. lat Peterem Windsorem. Dziennikarski autorytet w motorsporcie podzielił się z nami swoimi przewidywaniami na temat każdego z zespołów i opiniami na temat trzech, najważniejszych zmian w przepisach technicznych.
- Felietony
- Agata Bednarczuk
„Andreas Mikkelsen okazał się prawdziwą zwycięską siłą w WRC w 2016 roku, a więc fakt, że nie rywalizuje w najwyższej kategorii rajdowej w tym roku jest stratą dla sportu”, twierdzi dziennikarz motorsport.com, David Gruz. Postanowiliśmy się przyjrzeć temu, czy brak 27-letniego Norwega w stawce WRC jest tak dużą stratą, o jakiej mówi Gruz.
Redakcja
Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Jędrzej Bocian
Mikołaj Suchocki
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski
Kamil Niewiński
Mateusz Mrówczyński
Kamil Stukus
Mateusz Smorawski
Julia Pszowska