- Wywiady ŚwiatWyścigów.pl
- Wojtek Paprota
Pal Varhaug to bardzo ciekawa postać. Jeśli spojrzymy na jego karierę, to na naszej twarzy pojawi się najprawdopodobniej mała konsternacja. Po świetnym początku w mistrzostwach Formuły Renault 2.0 awansował do Międzynarodowej Formuły Master, następnie do GP3, a w wieku 20 lat ścigał się już w GP2. Niestety od tamtego momentu Norweg zaczął się delikatnie cofać. W międzyczasie zdobył w prawdzie tytuł vice mistrza w serii AutoGP, ale od dwóch sezonów ściga się w GP3, gdzie plasuje się głównie w drugiej dziesiątce.
- Wywiady ŚwiatWyścigów.pl
- Wojtek Paprota
Zawsze dążyliśmy do tego, aby przedstawiać wam najbardziej rzetelne informacje z pierwszej ręki i od możliwie najbardziej kompetentnych osób. Dzisiaj po raz kolejny miło nam opublikować wywiad z osobą, która w swojej niszy jest najlepsza na świecie. Dieter Rencken to belgijski dziennikarz, którzy zajmuje się tylko politycznymi, prawnymi i finansowymi sprawami Formuły 1. Zagłębia się w wewnętrzne problemy tego sportu i bez żadnego poczucia niepewności wytyka konkretne przyczyny wszystkich historii, które grube ryby wolałby zachować dla siebie. Znacie skądś tą frazę? Dieter oprócz współpracy z wieloma mediami z całego świata ma również własną stronę w magazynie F1 Racing, która opatrzona jest właśnie takim zdaniem. W szczerzej i długiej rozmowie z naszym portalem Dieter wypunktowuje wszystkie słabości Formuły 1, a także podaje przykłady na to, jak można poprawić tę sytuację. Zapraszamy do lektury!
- Wywiady ŚwiatWyścigów.pl
- Wojtek Paprota
"Make America Great Again" - takie hasło towarzyszy z pewnością Alexandrowi Rossiemu na przestrzeni ostatnich lat. Pochodzący ze Stanów Zjednoczonych kierowca zdecydowanie wyłamał się ze schematu, przyjeżdżając na podbój europejskich serii i żegnając się z karierą w NASCAR, czy IndyCar. Póki co idzie mu całkiem dobrze i oprócz tego, że wygrywał wyścigi we wszystkich kategoriach, to miał także okazję jeździć już kilkoma samochodami F1. W tym sezonie w końcu zrealizował swoje marzenie awansując do Formuły 1 na 5. Wszystko wskazuje również na to, że zagrzeje to miejsce na dłużej. Tym bardziej cieszymy się więc, że zdołaliśmy zamienić z nim kilka słów, zanim pochłonie go wielki świat F1.
- Wywiady ŚwiatWyścigów.pl
- Wojtek Paprota
Alex Fontana to mocno zaprzyjaźniony z naszym portalem kierowca wyścigowy, który mimo dużego pecha na przestrzeni swojej kariery dumnie stawia czoła wyzwaniom, które napotyka przed sobą w karierze. Zacznijmy od tego, że pochodzi ze Szwajcarii, a więc kraju, gdzie wyścigi samochodowe były praktycznie od zawsze na cenzurowanym. Mimo tego udało mu się jednak wypłynąć na szerokie wody, gdzie jego największym sukcesem było póki co mistrzostwo w Europejskiej Formule 3 Open w sezonie 2011. Dzięki temu został on przyjęty do programu rozwojowego ekipy Lotusa, gdzie miał szansę przetestować również samochód Formuły 1. Przez 3 ostatnie sezony ścigał się w serii GP3, gdzie co rusz zalicza małe sukcesy.
- Wywiady ŚwiatWyścigów.pl
- Wojtek Paprota
Joe Saward - jedna z legend dziennikarstwa Formuły 1. Jest obecny na froncie od ponad 30. lat, a od sezonu 1988 był na KAŻDYM wyścigu, jaki znalazł się w kalendarzu F1. Jest zdecydowanie jednym z największych pasjonatów Formuły 1, o jakim kiedykolwiek słyszeliście. Za czasów początków swojej kariery, kiedy nie zarabiał jeszcze zbyt dużych pieniędzy z pisania artykułów, samemu finansował swoje wyjazdy na Grand Prix, sypiając niejednokrotnie w namiotach. Jego kariera potoczyła się jednak w dobrym kierunku - pracował dla BBC i Autosportu, a później stworzył jeden z bardziej znanych portali na świecie - GrandPrix.com – dodatkowo w roku 2007 powołał do życia pierwszy magazyn internetowy o Formule 1, o nazwie GrandPrix+. Teraz skupia się głównie na prowadzeniu swojego bloga. W natłoku obowiązków znalazł dla nas chwilę, aby podzielić się swoimi opiniami o obecnej sytuacji w Formule 1.
- Felietony
- Kamil Szkudlarek
W ostatnich dniach można usłyszeć czy przeczytać wiele stwierdzeń, że zdobycie tytułu przez Kajetana Kajetanowicza i Jarosława Barana jest największym sukcesem rajdowym dokonanym przez polską załogę od czasu zdobycia tytułu mistrzów Europy w 1997 roku przez Krzysztofa Hołowczyca i Macieja Wisławskiego. Postanowiliśmy odpowiedzieć czy na pewno w ostatnich latach nie było większego sukcesu w rajdach.
- Wywiady ŚwiatWyścigów.pl
- Wojtek Paprota
Podczas weekendu wyścigowego w Rosji Stoffel Vandoorne potwierdził, że w tym sezonie nie było na niego mocny w serii GP2. Mimo że do końca tych mistrzostw pozostały jeszcze dwie rundy w Bahrajnie i Abu Dhabi, Belg może już świętować zdobycie mistrzostwa, ponieważ drugi Alex Rossi nie ma już nawet matematycznych szans na wyprzedzenie go w klasyfikacji generalnej. Od 2 lat pełni dodatkowe rolę rozwojowego kierowcy w zespole McLaren, a jeszcze przed przedłużeniem kontraktu z Jensonem Buttonem Vandoorne typowany był jako następca Brytyjczyka w ekipie z Woking. Obecnie jego awans do Formuły 1 stoi pod dużym znakiem zapytania, ale nawet jeśli nie będzie mu to dane, jego talent porównywany jest z Lewisem Hamiltonem, czy Nico Rosbergiem - tak mówi przynajmniej Bruno Michel.
- Felietony
- Kamil Szkudlarek
Robert Kubica w wywiadzie z Cezarym Gutowskim powiedział, że poważnie rozważa możliwość startów w wybranych rajdach i w wyścigach w przyszłym sezonie. Polak uważa, że chcąc regularnie walczyć z czołówką Rajdowych Mistrzostw Świata potrzebne jest odpowiednie zaplecze, które może zapewnić jedynie zespół fabryczny.
- Wywiady ŚwiatWyścigów.pl
- Wojtek Paprota
Przed nami Grand Prix Rosji. Runda, która z racji położenia jest europejskim wyścigiem, ale w kalendarzu mistrzostw świata Formuły 1 przedziela zawody w Japonii i USA. Patrząc na fakt, że zespoły zmuszone są wysłać tam swój sprzęt drogą lotniczą, możemy uznać tą Grand Prix za pozaeuropejską. Wyścig ten zadebiutował w kalendarzu F1 w zeszłym sezonie, w cieniu wielu kontrowersji i w dodatku został jednogłośnie okrzyknięty najnudniejszą rundą sezonu. W tym roku wszyscy wiążą jednak z zawodami na torze w Soczi większe nadzieje.
- Wywiady ŚwiatWyścigów.pl
- Wojtek Paprota
Artem Markelov pochodzi z Rosji i robi wszystko co się da, by popularyzować w swoim kraju kulturę sportu samochodowego. Nie jest mu łatwo, ale póki co wszystko idzie w miarę dobrze. Po wielu startach w kartingu zdołał przenieść się na zachód Europy, gdzie w końcu zakosztował prawdziwych wyścigów. Po odnotowaniu świetnych wyników w Formule ADAC i Formule 3 awansował do serii GP2, gdzie od dwóch lat reprezentuje barwy swojego rodzimego teamu - Russian Time. Dzisiaj prezentujemy wam krótką pogawędkę z Artemem, dotyczącą jego preferencji, ale jeszcze w tym tygodniu, przed GP Rosji, znajdziecie na naszym portalu dłuższy artykuł, w którym będziemy opierać się na jego dłuższych wypowiedziach.
Redakcja
Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Jędrzej Bocian
Mikołaj Suchocki
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski
Kamil Niewiński
Mateusz Mrówczyński
Kamil Stukus
Mateusz Smorawski
Julia Pszowska