W cieniu Grand Prix USA i Igrzysk Sportu Motorowego, w świecie GT/Endurance miało miejsce także kilka innych wydarzeń. Oto, co działo się przez kilka ostatnich dni.
Toyota dołącza do grona GT4
Toyota stała się kolejną marką, której pojazdy są dostępne w wersji przeznaczonej do wyścigów GT4. Model GR Supra GT4 stworzony został w niemieckim centrum wyścigowym Toyoty Gazoo Racing, napędzany jest sześciocylindrowym silnikiem turbo o mocy 430 KM, a jego cena wynosi od 175 tys. Euro. Pierwsze pojazdy trafią do ekip w marcu 2020 roku, przy czym pierwszeństwo będą miały te z Europy. Do ekip Amerykańskich Supry GT4 trafią dopiero w sierpniu, a co ciekawe, najpóźniej otrzymają je ekipy Azjatyckie, bo dopiero w październiku.
Źrodło: Toyota Gazoo Racing
Organizatorzy DTM tworzą serię GT4
Organizatorzy wyścigów DTM, niemiecki ITR, zapowiedział utworzenie nowej serii. DTM Trophy będzie przeznaczone dla pojazdów GT4 i skierowane głównie pod młodych kierowców wyścigowych. Z tego względu, jedną z nagród będzie puchar dla kierowcy Juniora, czyli urodzonego po roku 1998 (patrząc na sezon 2020). Wyścigi będą odbywały się przy okazji rund DTM, a więc także na torach poza granicami Niemiec.
Źródło: DTM
HTP Motorsport zmienia nazwę
Jeden z najbardziej znanych zespołów startujących w pojazdach GT3, niemiecki HTP Motorsport, od nowego roku będzie nazywał się HTP Winward Motorsport. Jest to efekt rozwinięcia współpracy z amerykańską ekipą Winward Racing, która dotychczas miała miejsce tylko za oceanem. W ten sposób, dwa duże zespoły walczące w Mercedesach-AMG utworzą w praktyce największą ekipę klientów tej marki.
Źródło: HTP Motorsport
Viper wciąż w akcji
Holenderski zespół Zakspeed poinformował, że jego Viper GT3-R pojawi się w wyścigach VLN także w sezonie 2020. Ekipa znana z wykorzystywania wyścigowych “żmij” stwierdziła, że auto jest jak najbardziej konkurencyjne, o ile nie zostanie skrzywdzone przez balans wydajności ustanawiany na kolejne wyścigi na Północnej Pętli Nürburgring. Vipera mogliśmy już widzieć w niedawnym wyścigu VLN, załoga Zakspeed nie ukończyła go jednak wskutek awarii pojazdu.
Źródło: Zakspeed
Inter Europol Competition nie rezygnuje z Ligierów
Zespół Inter Europol Competition zakupił dwa nowe Ligiery JS P320. Nowe prototypy LMP3 będą kontynuować udaną współpracę polskiej ekipy z francuskim producentem. Dotychczas jej efektami są wygrane w Europejskiej i Azjatyckiej Serii Le Mans, triumf w Azji pozwalając zespołowi na start w prestiżowym 24h Le Mans. O ile z Ligierów LMP3 korzysta wiele ekip, Inter Europol Competition jest jedną z zaledwie kilku, która także w klasie LMP2 startuje w prototypie tej marki.
Źrodło: ELMS
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.