26 pojazdów znalazło się na wstępnej liście nowego sezonu Azjatyckie Serii Le Mans. Trzy, w tym dwie w klasie LMP2 wystawi polska ekipa Inter Europol Competition.
Nadchodzący sezon Azjatyckiej Serii Le Mans przynosi sporo zmian. Po raz pierwszy, na liście wyścigów znajdzie się rywalizacja w Australii, która w dodatku trwać będzie nie 4, ale 6 godzin. Runda na Bend Motorsport Park zastąpi przy tym tą w Japonii, która po raz pierwszy nie znalazła się w kalendarzu mistrzostw. Kolejne ciekawostki przynosi natomiast pokaźna wstępna lista startowa, która obfituje przede wszystkim w liczbę pojazdów LMP2.
Tych w nowym sezonie ma być aż 11, czyli o 3 więcej niż w dotychczasowej rywalizacji. O 2 urosła tu liczba prototypów obecnej generacji, co jest zasługą między innymi ekipy Inter Europol Competition, wkraczającej do walki z dwoma nowymi Ligierami. Załoga, w której obok Kuby Śmiechowskiego znajdą się też Mathias Beche i James Winslow należy przy tym do jednej z najciekawszych i mogących sporo namieszać w tegorocznym sezonie.
Choć z rywalizacji zniknęły takie zespoły, jak DC Racing, Spirit of Race, United Autosports czy Paniz Barthez Competition, na ich miejsce pojawią się niemniej ciekawe ekipy. Nick Cassidy i Roberto Mehri staną na czele dwóch załóg ekipy Eurasia Motorsport, a Harry Tincknell poprowadzi pojedynczą Dallarę od Carlin Racing. Do zmian dojdzie także w przypadku Algarve Pro Racing, który w tym sezonie wystartuje jako odnoga G-Drive na czele z Romanem Rusinowem i Jamesem Frenchem.
Mniej liczba będzie w tym sezonie klasa LMP3, w której wstępnie zobaczymy 6 pojazdów. Obok znanych IEC, Nielsen Racing i Viper Niza Racing, w miejsce United Autosport czy Eurasii pojawią się europejskie zespoły Graff Racing i Villorba Corse. Tytułu bronić tu będzie Martin Hippe, który w tym sezonie będzie partnerem nie Śmiechowskiego, ale Nigela Moore’a.
Sporo pojazdów ponownie zobaczymy za to w klasie GT, która w tym roku ma składać się już wyłącznie z pojazdów GT3. Znaczącym jest tu pojawienie się takich ekip, jak Team AAI, JLOC czy T2 Motorsport. W miejsce TF Sport, Aston Martina reprezentować będzie ekipa D’station Racing z Rossem Gunnem, a z Antypodów, zamiast zespół Earla Bambera wystartuje Scott Taylor Motorsport w Mercedesie.
Pierwsza z czterech rund odbędzie się już w przyszły weekend na torze w Szanghaju, pozostałe trzy są zaplanowane na styczeń i luty przyszłego roku.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.