ACO oraz IMSA tworzą wspólną platformę prototypów

W przeddzień wyścigu 24h Daytona, organizacje Automobile Club de l’Ouest (ACO) oraz International Motor Sports Association (IMSA) zawarły porozumienie w sprawie utworzenia wspólnej klasy prototypów dla Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) oraz mistrzostw IMSA.

Nowa kategoria, nazwana LMDh, wywodzi się z opracowywanej przez IMSA drugiej generacji klasy DPi. Pojazdy LMDh będą oparte na tych samych podwoziach, co przyszłe prototypy LMP2, a na produkcję których wyłączną licencję będą mieli obecni producenci tej klasy – Dallara, Ligier, Multimatic i Oreca. Tak jak ma to miejsce w klasie DPi, producenci będą mieli swobodę w tworzeniu karoserii, aby jej kształt jak najbardziej kojarzył się z daną marką. Aby przystąpić do klasy LMDh, producenci będą musieli dostarczyć odpowiedni silnik, który będzie współpracować ze wspólnym dla wszystkich układem hybrydowym typu KERS. Szczegóły na ten temat mają zostać przedstawione w marcu, przy okazji rundy obu mistrzostw na torze Sebring.

Pojazdy LMDh zadebiutują w sezonie 2021/2022 WEC, gdzie będą rywalizować przeciwko konstrukcjom typu Le Mans Hypercar (LMH). W przypadku IMSA, nowe maszyny całkowicie zastąpią obecną kategorię DPi od 2022 roku.

„Dzisiejsze ogłoszenie stanowi ważny punkt wyjścia dla wspólnej przyszłości wyścigów długodystansowych, wspieranej zarówno przez ACO jak i IMSA” – powiedział prezydent ACO Pierre Fillon. „Ta platforma stanowi porozumienie zawarte pomiędzy obiema stronami, a to wspaniały sukces dla wyścigów długodystansowych. Wkrótce producenci będą mogli startować w czołowych kategoriach obu serii. Nie da się objąć tego, jak wiele stworzy to możliwości zarówno na poziomie sportowym jak i marketingowym”.

Prezydent IMSA John Doonan dodał: „Zapewnienie wspólnej platformy dla najszybszych prototypów na najwyższym poziomie jest celem dla naszych organizacji, naszych producentów – i co najważniejsze dla fanów sportu samochodowego na całym świecie – od wielu lat i z dumą możemy powiedzieć, że ta okazja w końcu nadeszła. Jesteśmy wdzięczni za współpracę z naszymi partnerami w ACO i otwarty dialog z producentami, który doprowadził nas do dzisiejszego wprowadzenia platformy LMDh”.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej WEC/IMSA

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze