Wypadki Nickiego Thiima i Sheldona van der Linde w krótkim odstępie czasu wyeliminowały dwa czołowe auta tegorocznego wyścigu 24 godziny Nürburgring Nordschleife. Na pechu ekip TF Sport i Rowe Racing skorzystały Schubert Motorsport i Phoenix.
Jeszcze przed północą prowadzący Thiim zderzył się z Mercedesem-AMG ekipy CP Racing. Kierowca Astona Martina #90 kontynuował jazdę, lecz kilka minut później najechał na plamę oleju w okolicach Schwalbenschwanz i uderzył w barierę, gdzie zakończył swój udział w wyścigu, pod koniec siódmej godziny rywalizacji.
Aston Martin opublikował nagranie wypadku Nickiego Thiima, który odpadł z wyścigu #24hNBR po najechaniu na plamę oleju.pic.twitter.com/mOeSvW7cbC
— ŚwiatWyścigów.pl (@swiatwyscigow) May 29, 2022
Unieruchomionego Astona Martina wyprzedził Sheldon van der Linde w BMW #98, obejmując prowadzenie. Niecałe pół godziny później nowy lider wyścigu miał jednak nagłą awarię zawieszenia, która posłała go prosto na barierę w Bergwerk. Uszkodzenia były na tyle poważne, że kierowca z RPA nie przejechał już ani metra dalej.
Kelvin van der Linde w Audi #5 rozbił się na torze Grand Prix, po tym jak zahaczył o wolniejsze Porsche Cayman i obrócił się, by uderzyć w barierę.
If you're a @KelvinvdLinde fan you may not want to watch THIS 🫣 #24hNBR #24hNBR2022 pic.twitter.com/TaDF2sP4tS
— ADAC TotalEnergies 24h Nürburgring (@24hNBR) May 28, 2022
Z rywalizacji odpadło także Porsche #44, które dwukrotnie zostało uderzone przez Nico Müllera w Audi #22. Druga kolizja posłała Alessio Picarello na bandę w drugim zakręcie, gdzie wjechał w nie Carlos Tavares w Oplu Astrze. Müller otrzymał za ten incydent 90-sekundową karę.
.@nico_mueller contact with #44 - twice.#24hNBR #24hNBR2022 pic.twitter.com/4JMdnPS5mp
— ADAC TotalEnergies 24h Nürburgring (@24hNBR) May 29, 2022
Wypadki liderów oddały inicjatywę zespołom walczącym do tego momentu o trzecią pozycję. Prowadzenie objął Frédéric Vervisch w Audi #15 ekipy Phoenix, który miał za sobą Maximiliana Götza w Mercedesie-AMG #3 od GetSpeed oraz Alexandra Simsa w BMW #20 zespołu Schubert.
Ekipa BMW wiele godzin wcześniej przyjęła alternatywną strategię i zatrzymuje się na tankowanie trzy okrążenia później od Audi i cztery kółka później od Mercedesa-AMG, co pozwoliło Jessiemu Krohnowi prowadzić w chwili upływu połowy dystansu.
Kłopotów unikała załoga Audi #16 ekipy Phoenix z Kubą Giermaziakiem w składzie. Po zachodzie słońca odrobili ponad połowę swojej straty do liderów i przesunęli się na czwartą lokatę,
Wesprzyj nas na Patronite.