Cztery kolejne weekendy Inter Europol Competition

W zeszłym miesiącu zespół Inter Europol Competition zajął bardzo dobre czwarte miejsce w pierwszej rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC w Sebring na Florydzie. Wziął także udział w pierwszej rundzie serii Ultimate Cup na torze Paul Ricard.

Intensywny program wyścigowy

W najbliższym czasie, w ramach niezwykle intensywnego programu wyścigowego polski zespół będzie rywalizował na torach w kwietniu i w maju przez cztery weekendy wyścigowe z rzędu, najpierw w Portimão (WEC), a potem w Barcelonie (Europejska Seria Le mans i Michelin Le Mans Cup). Następnie zespół powróci do serii WEC na torze Spa-Francorchamps, a tydzień później na Imoli (ponownie ELMS i MLMC). Przed zespołem bardzo pracowity czas! 

Najlepszy w historii wynik w mistrzostwach świata

Nowy skład kierowców zespołu w Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC - Kuba Śmiechowski, Fabio Scherer i Albert Costa zajął znakomite czwarte miejsce w pierwszej rundzie sezonu 2023 na torze Sebring na Florydzie.

Po bardzo intensywnym tygodniu przedsezonowych testów, w piątek, 17 marca w samo południe czasu lokalnego zespół stanął na starcie ośmiogodzinnego wyścigu. Podczas wyjazdu na tor samochodu bezpieczeństwa Kuba Śmiechowski w żółto-zielonym prototypie Oreca 07 z numerem 34 zjechał po paliwo już na ósmym okrążeniu. W ten sposób zespół zmienił strategię, wypadając ze standardowej sekwencji postojów w boksach. Na 30. okrążeniu Kuba objął prowadzenie w wyścigu! Pasjonująca walka o czołowe pozycje trwała do ostatniego okrążenia. Nie było pewne, czy wystarczy mu paliwa do mety. Dlatego Fabio Scherer jechał w końcówce w trybie ekonomicznym, uzyskując pomimo to bardzo dobre czasy okrążeń. Ostatecznie, po pokonaniu 230 okrążeń Oreca #34 zajęła w inauguracji sezonu znakomite czwarte miejsce, zdobywając punkty do klasyfikacji sezonu FIA WEC za trzecią pozycję (zwycięska załoga zespołu Hertz Team JOTA #48 nie zdobyła punktów, ponieważ w trakcie sezonu zmienia samochód na Porsche kategorii Hypercar). Stawka w klasie LMP2 była niesamowicie wyrównana. Spośród z 12 załóg na starcie i 10 sklasyfikowanych, aż 7 ukończyło wyścig na okrążeniu lidera, ze stratą poniżej półtorej minuty, po 8 godzinach walki na torze!

Zespół zajmujący trzecie miejsce w klasyfikacji Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC z 23 punktami na koncie powróci do rywalizacji w przyszłym tygodniu w Portimão w drugiej rundzie serialu.

Czas na Ultimate Cup na Paul Ricard 

Tydzień później zespół wziął udział w wyścigu na torze Paul Ricard na południu Francji w pierwszej rundzie serii Ultimate Cup. W czterogodzinnym wyścigu, w barwach Inter Europol Competition wystartowali trzej kierowcy Michelin Le Mans Cup, którzy w ten sposób skorzystali z dodatkowego czasu na torze w prototypie Ligier JS P320 z numerem 15.

Daniel Ali, Chris Short i Bryson Morris zaliczyli solidny, bezbłędny występ po starcie z czwartego pola w stawce 25 samochodów. Ścigali się aż do zmroku, zdobywając cenne doświadczenie w zróżnicowanych warunkach i ostatecznie po ponad stu okrążeniach zajęli szóste miejsce. Jeszcze w tym miesiącu w Barcelonie trio zadebiutuje w serii Le Mans Cup.

Europejska Seria Le Mans – kolejna szansa

Po drugiej rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC w Portimão zespół uda się bezpośrednio do Barcelony na pierwszy wyścig tegorocznej Europejskiej Serii Le Mans. W ubiegłym miesiącu Inter Europol Competition potwierdził skład obydwu swoich załóg.

Polski zespół wystawi prototyp klasy LMP2 Oreca 07 z numerem 43 dla załogi Jonathan Aberdein/Ollie Caldwell/Rui Andrade, natomiast samochodem Ligier JS P320 z numerem 13 pojadą Miguel Cristóvão, Wyatt Brichacek i Kai Askey.

Andres Lattore dołącza do Inter Europol Competition w Michelin Le Mans Cup

Zespół otrzymał niedawno trzeci samochód LMP3, ale niestety nie otrzymał on prawa startu w European Le Mans Series. Spowodowało to zmiany we wcześniej ogłoszonych składach. W nadchodzącej rundzie w Barcelonie, Chris Short i Bryson Morris połączą siły w prototypie Ligier #15, jak wcześniej planowano.

Daniel Ali pojedzie samochodem #14, a dołączy do niego Andres Lattore. Australijczyk ścigał się już w klasie LMP3, ostatnio w Azjatyckiej Serii Le Mans i Michelin Le Mans Cup w zeszłym roku. Dwóch kierowców #13 zostanie potwierdzonych wkrótce.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze