Pierwsza wygrana Ferrari w 24h Nürburgring

Earl Bamber, Nicky Catsburg, David Pittard i Felipe Fernandez Laser ustanowili nowy rekord dystansu w drodze po zwycięstwo w 51. edycji wyścigu 24 godziny Nürburgring Nordschleife. Był to pierwszy triumf lokalnego zespołu Frikadelli Racing oraz pierwsza wygrana nowego na ten rok Ferrari 296 GT3 w całodobowym wyścigu.

Ferrari #30 zajmowało jedną z czołowych pozycji przez cały dystans wyścigu, napotykając na swój jedyny poważny problem w piątej godzinie rywalizacji, gdy Nicky Catsburg przebił lewą tylną oponę pod koniec 25-kilometrowego okrążenia. Od tamtej pory załoga Frikadelli Racing jechała niemal bezbłędnie i wysforowała się na prowadzenie, korzystając po części na potknięciach rywali.

Przed zachodem słońca czołowe tempo prezentowały Mercedesy-AMG oraz Lamborghini #27 zespołu Abt Sportsline – to ostatnie straciło jednak dwa okrążenia z powodu przebitej opony, a niemieckie samochody straciły tempo wraz z nastaniem nocy.

Od połowy dystansu największymi konkurentami dla załogi #30 byli startujący z 31. pozycji Maxime Martin, Sheldon van der Linde, Dries Vanthoor i Marco Wittmann w BMW #98 ekipy Rowe Racing. Oba zespoły zmieniały się na prowadzeniu przy każdej rundzie pit-stopów i pomimo przewagi strategicznej Rowe, która pozwoliła im zaoszczędzić 40 sekund względem Frikadelli na ostatnim tankowaniu, Vanthoor stracił na mecie 26,287 sekundy do Pittarda.

Na podium stanęli także najszybszy w kwalifikacjach Raffaele Marciello, Luca Stolz, Philip Ellis i Edoardo Mortara w Mercedesie-AMG #4 ekipy Haupt Racing Team. Pomimo kary za zignorowanie żółtej flagi, pokonali oni o 45 sekund podobny samochód ekipy GetSpeed, prowadzony przez Adama Christodolou, Maximiliana Götza i Fabiana Schillera, którzy zamknęli listę załóg kończących wyścig na okrążeniu lidera. Pierwszą piątkę uzupełnili Dennis Olsen, Matteo Cairoli i Julien Andlauer w Porsche ekipy Rutronic.

Najlepsze Audi finiszowało na szóstej pozycji za sprawą ekipy Land, plasując się przed Ferrari od WTM, Mercedesem-AMG #6 od HRT, Lamborghini #27 oraz Porsche #44 ekipy Falken Tire. Kuba Giermaziak wraz z zespołem Walkenhorst nie osiągnęli mety, po tym jak Andy Soucek rozbił BMW #101 po zahaczeniu o dublowany samochód.

Historyczny triumf Frikadelli Racing był nie tylko pierwszym dla zespołu założonego przez Sabine Schmitz wraz z mężem Klausem Abbelenem, ale również dla Ferrari. Ostatnim nieniemieckim autem, które triumfowało na Nürburgringu, był Viper GTS-R ekipy Zakspeed w 2002 roku.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze