Greaves drugi na otwarcie weekendu

Załoga Kuby Giermaziaka zaliczyła drugi czas pierwszej, mokrej sesji treningowej na torze Silverstone. Szybszym od Juliena Canala okazał się być tylko Mathias Beche z Thiriet TDS Racing.

Przy nienajlepszej pogodzie, mokrym torze i niskiej temperaturze, załogi startujące w Europejskiej Serii Le Mans rozpoczęły weekendową imprezę na torze Silverstone. Nienajlepsze warunki niejednokrotnie sprawiły, że kierowcy mieli problemy z zaliczeniem szybkiego okrążenia – przekonał się o tym m.in. Jakub Śmiechowski, narzekając na mnogość neutralizacji spowalniających pojazdy do prędkości 80 km/h – a także początkowy brak zgody na wyjazd na tor od dyrektora wyścigu z przyczyn, jak stwierdził sam Śmiechowski, formalnych. Lepiej w porannym treningu wypadł Kuba Giermaziak, który pojawił się na torze jako ostatni z trzech członków załogi Greaves i zaliczył piąty czas wśród wszystkich kierowców z klasy LMP2.

Polak nie okazał się jednak najszybszym zawodnikiem załogi nr 41 – tym stał się Julien Canal, który nieco ponad pół godziny po starcie zszedł do poziomu 2:09.2, o sekundę przebijając wynik Harrego Tincknella z siostrzanego Gibsona od G-Drive. Owe dwa wyniki widniały na czele praktycznie do końca godziny sesji – dopiero wtedy w czołówce pojawiły się dwa BR01 ekipy SMP, wpierw za sprawą Stefano Colettiego, a 10 minut później Antonio Giovanazziego –a chwilę przed Włochami, poniżej granicy 2:09 zszedł Mathias Beche, jak się okazało uzyskując najlepszy czas sesji. Wyniki całej trójki okazały się natomiast lepsze od najlepszego czasu Giermaziaka, który ten uzyskał pod sam koniec 90-minutowej sesji – a co ciekawe, dopiero ósmy najlepszy indywidualny wynik należał do kierowcy innego, niż z załóg Thiriet, SMP czy Greaves.

W klasie LMP3, najlepszy czas uzyskał natomiast Dino Lunardi, niecałe 35 minut po starcie schodząc do poziomu 2:13.3. Kilkadziesiąt sekund później, swój najlepszy wynik uzyskał także drugi najszybszy kierowca w stawce, Alex Brundle z Ligiera nr 2 od United Autosports – jego 2:13.8 był wówczas o niemal 3 sekundy lepszy, niż kolejny wynik w tej klasie. Jak się zresztą okazało, do końca sesji tylko jeden kierowca, Sean Rayhall z załogi Graff nr 10, zdołał zejść poniżej granicy 2:15 – a tylko dwaj kolejni, Wayne Boyd z United Autosports nr 3 i Giorgio Mondini z Eurointernational nr 11 poniżej 2:16. Wskutek pojawienia się na torze dopiero 37 minut po starcie sesji, a potem także 15-minutowej przerwy, załoga Inter Europol zakończyła sesję jako szesnasta z czasem uzyskanym na ostatnim okrążeniu przez Jensa Petersena.

Także w przypadku klasy GTE, najlepsze wyniki sesji uzyskano w pierwszej jej części – pół godziny po starcie, Andrew Howard w Aston Martinie nr 99 zaliczył czas 2:21.7, a Michael Hedlund 2:22.072 w Porsche nr 77. Trzeci wynik miał wówczas na koncie Roald Goethe w drugim Aston Martinie, a czwarty Gianluca Roda w drugim Porsche ekipy Proton Competition – o ile jednak dla Włocha był to szczyt możliwości, Goethe zdołał jeszcze poprawić swój rezultat, ostatecznie kończąc sesję z czasem 2:22.130.

W całej sesji wziął udział także niepełnosprawny Frédéric Sausset, kończąc trening z czasem 2:20.182 uzyskanym 37 minut po jego starcie. Powodami neutralizacji były m.in. wypadnięcia z toru pojazdów ekip Krohn Racing (dwukrotnie) czy Eurasia Motorsport – najpoważniejszym był jednak wypadek Damiena Faulknera z załogi Murphy Prototypes, który zmusił sędziów do zatrzymania sesji na niemal 10 minut. Co ciekawe, o ile uprzątnięcie toru wymagało tyle czasu, pojazd okazał się minimalnie uszkodzony i pojawił się ponownie na torze jeszcze w końcówce sesji.

Poz  Nr Kierowca   Klasa Zespół   Rezultat Strata
1 46

Pierre Thiriet
Mathias Beche
Ryō Hirakawa
1 LMP2 Thiriet by TDS Racing 2:08.679  
2 41

Memo Rojas
Julien Canal
Jakub Giermaziak
2 LMP2 Greaves Motorsport 2:09.234 +0.555
3 32

Andreas Wirth
Julián Leal Covelli
Stefano Coletti
3 LMP2 SMP Racing 2:09.336 +0.657
4 44

Sean Gelael
Antonio Giovinazzi
Mitch Evans
4 LMP2 SMP Racing 2:09.412 +0.733
5 38

Simon Dolan
Giedo van der Garde
Harry Tincknell
5 LMP2 G-Drive Racing 2:10.263 +1.584
6 21

Henrik Hedman
Nicolas Lapierre
Ben Hanley
6 LMP2 DragonSpeed 2:11.793 +3.114
7 23

Fabien Barthez
Paul-Loup Chatin
Timothé Buret
7 LMP2 Panis-Barthez Compétition 2:11.970 +3.291
8 40

Tracy Krohn
Nic Jönsson
Björn Wirdheim
8 LMP2 Krohn Racing 2:12.261 +3.582
9 33

Pu Jun Jin
Tristan Gommendy
Nick de Bruijn
9 LMP2 Eurasia Motorsport 2:12.511 +3.832
10 34

Nicolas Leutwiler
Franck Mailleux
James Winslow
10 LMP2 Race Performance 2:13.192 +4.513
11 19
David Hallyday
Dino Lunardi
1 LMP3 Duqueine Engineering 2:13.329 +4.650
12 22

Vincent Capillaire
Olivier Lombard
Jonathan Coleman
11 LMP2 So24! by Lombard Racing 2:13.341 +4.662
13 2

Alex Brundle
Michael Guasch
Christian England
2 LMP3 United Autosports 2:13.828 +5.149
14 28

Patrice Lafargue
Paul Lafargue
Dimitri Enjalbert
12 LMP2 IDEC Sport Racing 2:14.168 +5.489
15 10

John Falb
Sean Rayhall
Vincente "Enzo" Potolicchio
3 LMP3 Graff 2:14.873 +6.194
16 3

Mark Patterson
Matthew Bell
Wayne Boyd
4 LMP3 United Autosports 2:15.192 +6.513
17 11

Giorgio Mondini
Andrea Roda
Marco Jacobini
5 LMP3 Eurointernational 2:15.976 +7.297
18 18

Thomas Laurent
Yann Ehrlacher
Alexandre Cougnaud
6 LMP3 M.Racing YMR 2:16.175 +7.496
19 48

Damien Faulkner
Shaun Balfe
Seán Doyle
13 LMP2 Murphy Prototypes 2:16.452 +7.773
20 29

Inès Taittinger
Rémy Striebig
Léo Roussel
14 LMP2 Pegasus Racing 2:16.483 +7.804
21 15
Osman "Ossy" Yusuf
Morten Dons
7 LMP3 RLR Msport 2:16.519 +7.840
22 9

Eric Troullet
Paul Petit
Enzo Guibbert
8 LMP3 Graff 2:16.525 +7.846
23 6

Terrence Woodward
Ross Kaiser
James Swift
9 LMP3 360 Racing 2:16.525 +7.846
24 16

Eric Debard
Valentin Moineault
Simon Gachet
10 LMP3 Panis-Barthez Compétition 2:17.166 +8.487
25 5

Jesùs Fuster
Tom Jackson
Álvaro Fontes
11 LMP3 By Speed Factory 2:17.181 +8.502
26 17

Jean-Baptiste Lahaye
Matthieu Lahaye
Francois Heriau
12 LMP3 Ultimate 2:17.362 +8.683
27 7

Roberto Lacorte
Giorgio Sernagiotto
Niccolò Schirò
13 LMP3 Villorba Corse 2:17.397 +8.718
28 24
Jaques Nicolet
Pierre Nicolet
14 LMP3 OAK Racing 2:18.837 +10.158
29 25

Michael Munemann
Chris Hoy
Parth Ghorpade
15 LMP2 Algarve Pro Racing 2:18.912 +10.233
30 84

Jean-Bernard Bouvet
Christophe Tinseau
Frédéric Sausset

1

INV

SRT41 by OAK Racing 2:20.182 +11.503
31 8

Giorgio Maggi
Bert Longin
Marcello Marateotto
15 LMP3 Race Performance 2:20.301 +11.622
32 13
Jakub Śmiechowski
Jens Petersen
16 LMP3 Inter Europol Competition 2:21.149 +12.470
33 99

Jonathan Adam
Alex MacDowall
Andrew Howard
1 LMGTE Aston Martin Racing 2:21.752 +13.073
34 20

Romain Iannetta
Maxime Pialat
Eric Clément
17 LMP3 Duqueine Engineering 2:22.013 +13.334
35 77

Mike Hedlund
Wolf Henzler
Marco Seefried
2 LMGTE Proton Competition 2:22.072 +13.393
36 96

Stuart Hall
Richie Stanaway
Roald Goethe
3 LMGTE Aston Martin Racing 2:22.130 +13.451
37 88

Christian Ried
Richard Lietz
Gianluca Roda
4 LMGTE Proton Competition 2:22.963 +14.284
38 4
Jean-Marc Merlin
Erik Maris
18 LMP3 OAK Racing 2:24.333 +15.654
39 51

Piergiuseppe Perazzini
Marco Cioci
Rui Águas
5 LMGTE AF Corse 2:28.760 +20.081
40 56

Alaksandr Talkanitsa Sr.
Alaksandr Talkanitsa Jr.
Alessandro Pier Guidi
6 LMGTE AT Racing 2:29.948 +21.269
41 14

Tony Ave
Doug Peterson
Michael Cullen
19 LMP3 Murphy P3-3Dimensional.com 2:30.606 +21.927
42 60

Johnny Laursen
Mikkel Mac
Christina Nielsen
7 LMGTE Formula Racing 2:33.726 +25.047
43 66

Rory Butcher
Andrea Bertolini
Robert Smith
8 LMGTE JMW Motorsport 15:18.368 +13:09.689
NST 55

Duncan Cameron
Matt Griffin
Aaron Scott
9 LMGTE AF Corse  - - - - - -  - - - - - -

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze