Mathias Beche ponownie okazał się najszybszym kierowcą sesji treningowej na Silverstone. Czasy w połowie stawki zaliczyły załogi obydwu Polaków.
Beche po raz kolejny objawił się jako najszybszy kierowca w stawce – i po raz kolejny udowodnił to jedynym czasem poniżej określonej granicy. Tym razem był to poziom 1:50, który Szwajcar pokonał pod sam koniec sesji – jego załoga widniała jednak na czele praktycznie od początku, gdy obecny także w początkowej części treningu Beche zszedł do poziomu 1:51.2. Najszybszym konkurentem był wówczas Léo Roussel z ekipy Pegasus z czasem 1:51.8 – wynik ten, dopiero pod sam koniec sesji przebił Nicolas Lapierre z załogi DragonSpeed nr 21, także na drugim miejscu umieszczając prototyp Oreca. W tym czasie, załoga nr 46 zeszła jednak już poniżej 1:51, Ryō Hirakawa uzyskując czas 1:50.8 – Beche poprawił jednak wynik Japończyka o całe 1.5 sekundy, deklasując konkurentów gorszych o przynajmniej 2.5 sekundy.
Wśród nich, najszybszym kierowcą załogi Greaves był tym razem Kuba Giermaziak, który w połowie sesji zszedł do poziomu 1:52.9. To wystarczyło jednak tylko na dziesiąte miejsce w stawce – w zakresie sekundy straty do trzeciego Roussela znalazło się ośmiu kierowców z siedmiu załóg.
Także w klasie LMP3, sukces powtórzył lider porannego treningu – i także tym razem, Dino Lunardi z załogi Duqueine Engineering uzyskał najlepszy czas już w pierwszej części sesji. Z dwóch szybkich okrążeń na poziomie 1:57, jedno okazało się nie do pokonania dla konkurentów – drugie udało się natomiast przebić Enzo Guibbertowi i Seanowi Rayhallowi z załóg Graff, obaj również zaliczając najlepsze wyniki pod koniec pierwszych 30 minut treningu. Dużo później, swój najlepszy czas uzyskał ostatni z kierowców z rezultatem poniżej granicy 1:58, Matthew Bell z United Autosports nr 3 – 3 sekundy gorszy od lidera był natomiast Jens Petersen, plasując polską ekipę Inter Europol na trzynastym miejscu w klasie.
Pod sam koniec sesji, swoje najlepsze rezultaty wypracowali natomiast liderzy klasy GTE – choć w przypadku zwycięskiej załogi AT Racing, czas 2:01.535 Alaksandra Talkanitsy był w praktyce tylko o 0.036 sekundy lepszy od rezultatu Alessandro Pier Guidiego, który ten uzyskał już kwadrans po starcie sesji. Liderem ani na chwilę nie był więc Andrea Bertolini, który najlepszy wynik załogi JMW uzyskał 17 minut przed Talkanitsą – a 3 minuty po Włochu, trzecie miejsce zapewnił załodze Aston Martina nr 66 Stuart Hall. Obaj, a także Marco Cioci, przebili wówczas wyniki kierowców Porsche, spychając ich na miejsca 5-6.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | ||||||
1 | 46 | Pierre Thiriet Mathias Beche Ryō Hirakawa |
1 | LMP2 | Thiriet by TDS Racing | 1:49.320 | ||||
2 | 21 | Henrik Hedman Nicolas Lapierre Ben Hanley |
2 | LMP2 | DragonSpeed | 1:51.366 | +2.046 | |||
3 | 29 | Inès Taittinger Rémy Striebig Léo Roussel |
3 | LMP2 | Pegasus Racing | 1:51.876 | +2.556 | |||
4 | 23 | Fabien Barthez Paul-Loup Chatin Timothé Buret |
4 | LMP2 | Panis-Barthez Compétition | 1:51.960 | +2.640 | |||
5 | 44 | Sean Gelael Antonio Giovinazzi Mitch Evans |
5 | LMP2 | SMP Racing | 1:52.006 | +2.686 | |||
6 | 32 | Andreas Wirth Julián Leal Covelli Stefano Coletti |
6 | LMP2 | SMP Racing | 1:52.203 | +2.883 | |||
7 | 22 | Vincent Capillaire Olivier Lombard Jonathan Coleman |
7 | LMP2 | So24! by Lombard Racing | 1:52.356 | +3.036 | |||
8 | 34 | Nicolas Leutwiler Franck Mailleux James Winslow |
8 | LMP2 | Race Performance | 1:52.707 | +3.387 | |||
9 | 33 | Pu Jun Jin Tristan Gommendy Nick de Bruijn |
9 | LMP2 | Eurasia Motorsport | 1:52.758 | +3.438 | |||
10 | 41 | Memo Rojas Julien Canal Jakub Giermaziak |
10 | LMP2 | Greaves Motorsport | 1:52.912 | +3.592 | |||
11 | 40 | Tracy Krohn Nic Jönsson Björn Wirdheim |
11 | LMP2 | Krohn Racing | 1:54.252 | +4.932 | |||
12 | 28 | Patrice Lafargue Paul Lafargue Dimitri Enjalbert |
12 | LMP2 | IDEC Sport Racing | 1:54.574 | +5.254 | |||
13 | 25 | Michael Munemann Chris Hoy Parth Ghorpade |
13 | LMP2 | Algarve Pro Racing | 1:54.661 | +5.341 | |||
14 | 84 | Jean-Bernard Bouvet Christophe Tinseau Frédéric Sausset |
1 |
INV |
SRT41 by OAK Racing | 1:55.102 | +5.782 | |||
15 | 48 | Damien Faulkner Shaun Balfe Seán Doyle |
14 | LMP2 | Murphy Prototypes | 1:55.936 | +6.616 | |||
16 | 19 | David Hallyday Dino Lunardi |
1 | LMP3 | Duqueine Engineering | 1:57.226 | +7.906 | |||
17 | 9 | Eric Troullet Paul Petit Enzo Guibbert |
2 | LMP3 | Graff | 1:57.651 | +8.331 | |||
18 | 10 | John Falb Sean Rayhall Vincente "Enzo" Potolicchio |
3 | LMP3 | Graff | 1:57.699 | +8.379 | |||
19 | 3 | Mark Patterson Matthew Bell Wayne Boyd |
4 | LMP3 | United Autosports | 1:57.787 | +8.467 | |||
20 | 7 | Roberto Lacorte Giorgio Sernagiotto Niccolò Schirò |
5 | LMP3 | Villorba Corse | 1:58.239 | +8.919 | |||
21 | 2 | Alex Brundle Michael Guasch Christian England |
6 | LMP3 | United Autosports | 1:58.319 | +8.999 | |||
22 | 16 | Eric Debard Valentin Moineault Simon Gachet |
7 | LMP3 | Panis-Barthez Compétition | 1:58.322 | +9.002 | |||
23 | 11 | Giorgio Mondini Andrea Roda Marco Jacobini |
8 | LMP3 | Eurointernational | 1:58.775 | +9.455 | |||
24 | 18 | Thomas Laurent Yann Ehrlacher Alexandre Cougnaud |
9 | LMP3 | M.Racing YMR | 1:58.981 | +9.661 | |||
25 | 6 | Terrence Woodward Ross Kaiser James Swift |
10 | LMP3 | 360 Racing | 1:59.310 | +9.990 | |||
26 | 17 | Jean-Baptiste Lahaye Matthieu Lahaye Francois Heriau |
11 | LMP3 | Ultimate | 1:59.806 | +10.486 | |||
27 | 15 | Osman "Ossy" Yusuf Morten Dons |
12 | LMP3 | RLR Msport | 2:00.120 | +10.800 | |||
28 | 13 | Jakub Śmiechowski Jens Petersen |
13 | LMP3 | Inter Europol Competition | 2:00.200 | +10.880 | |||
29 | 20 | Romain Iannetta Maxime Pialat Eric Clément |
14 | LMP3 | Duqueine Engineering | 2:00.263 | +10.943 | |||
30 | 8 | Giorgio Maggi Bert Longin Marcello Marateotto |
15 | LMP3 | Race Performance | 2:01.036 | +11.716 | |||
31 | 24 | Jaques Nicolet Pierre Nicolet |
16 | LMP3 | OAK Racing | 2:01.379 | +12.059 | |||
32 | 56 | Alaksandr Talkanitsa Sr. Alaksandr Talkanitsa Jr. Alessandro Pier Guidi |
1 | LMGTE | AT Racing | 2:01.535 | +12.215 | |||
33 | 66 | Rory Butcher Andrea Bertolini Robert Smith |
2 | LMGTE | JMW Motorsport | 2:01.635 | +12.315 | |||
34 | 96 | Stuart Hall Richie Stanaway Roald Goethe |
3 | LMGTE | Aston Martin Racing | 2:02.135 | +12.815 | |||
35 | 5 | Jesùs Fuster Tom Jackson Álvaro Fontes |
17 | LMP3 | By Speed Factory | 2:02.305 | +12.985 | |||
36 | 51 | Piergiuseppe Perazzini Marco Cioci Rui Águas |
4 | LMGTE | AF Corse | 2:02.375 | +13.055 | |||
37 | 88 | Christian Ried Richard Lietz Gianluca Roda |
5 | LMGTE | Proton Competition | 2:02.775 | +13.455 | |||
38 | 77 | Mike Hedlund Wolf Henzler Marco Seefried |
6 | LMGTE | Proton Competition | 2:02.864 | +13.544 | |||
39 | 99 | Jonathan Adam Alex MacDowall Andrew Howard |
7 | LMGTE | Aston Martin Racing | 2:03.135 | +13.815 | |||
40 | 55 | Duncan Cameron Matt Griffin Aaron Scott |
8 | LMGTE | AF Corse | 2:03.178 | +13.858 | |||
41 | 60 | Johnny Laursen Mikkel Mac Christina Nielsen |
9 | LMGTE | Formula Racing | 2:03.261 | +13.941 | |||
42 | 4 | Jean-Marc Merlin Erik Maris |
18 | LMP3 | OAK Racing | 2:04.264 | +14.944 | |||
43 | 14 | Tony Ave Doug Peterson Michael Cullen |
19 | LMP3 | Murphy P3-3Dimensional.com | 2:07.869 | +18.549 | |||
44 | 38 | Simon Dolan Giedo van der Garde Harry Tincknell |
15 | LMP2 | G-Drive Racing | - - - - - - | - - - - - - |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.