Polski zespół pozostanie w stawce ELMS

Podczas czwartkowej konferencji prasowej Automobile Club de l’Ouest największą uwagę skupiały na sobie listy zgłoszeń Długodystansowych Mistrzostw Świata i wyścigu 24 godziny Le Mans. Oprócz nich przedstawiono również konkurentów Europejskiej Serii Le Mans.

Stawka ELMS nieznacznie się zmniejszyła względem ubiegłego sezonu, osiągając 36 aut. 13 z nich będą stanowić maszyny LMP2 walczące o zwycięstwa w klasyfikacji generalnej (o dwa mniej niż w 2016), 16 rywalizować będzie o laury w klasie prototypów LMP3 (o cztery mniej niż w 2016), a 7 w klasie LMGTE (o dwa mniej niż w 2016).

Polski zespół Inter Europol Competition pozostanie w klasie LMP3, gdzie znów będzie wystawiać Ligiera JS P3. Podobnie jak w zeszłym roku, na prowizorycznej liście zgłoszeń widnieje nazwisko Jakuba Śmiechowskiego. Polak posługuje się „srebrną” licencją, zatem będzie musiał utworzyć załogę z „brązowym” kierowcą. W zeszłym roku partnerem Śmiechowskiego był Niemiec Jens Petersen. Duet ten zajął 10. miejsce w końcowej klasyfikacji, a najlepszym wynikiem było piąte miejsce podczas finału sezonu w Estoril.

Inaczej niż w ubiegłym roku, klasa LMP3 nie będzie stanowiona w całości przez Ligiery, a to za sprawą zespołu M-Racing-YMR, który zamienił jedną ze swoich maszyn na Normę M30 oraz nowej w stawce ekipy Oregon Team, która również postawiła na tę konstrukcję. Tytułu w klasie będzie bronić zespół United Autosports z Markiem Pattersonem w samochodzie #3.

Czołową klasę ELMS stanowi LMP2, gdzie podobnie jak w WEC, zobaczymy prototypy zbudowane według nowych przepisów na sezon 2017, zasilanych jednakowymi silnikami Gibsona. Spośród czterech dopuszczonych do rywalizacji producentów, jedynie Riley-Multimatic nie będzie reprezentowany w europejskiej serii, w której zobaczymy z kolei pojazdy Oreca 07, Ligier JS P217 i Dallara P217.

Mistrzostwa serii będzie bronić zespół G-Drive Racing, który jako swojego lidera zgłosił Memo Rojasa. Rosyjska ekipa wybrała podwozie Oreca, podobnie jak czwarty zespół ubiegłego sezonu Dragonspeed oraz przechodzący z LMP3 Graff. Na samochody Ligier postawiły zespoły United Autosports, Panis Barthez Competition, Algarve Pro Racing, IDEC Sport Racing oraz Tockwith Motorsports, a Dallara będzie reprezentowana poprzez SMP Racing, Cetilar Villorba Corse, Racing Team Nederland oraz nowy High Class Racing.

W klasie LMGTE pojawi się trzech różnych producentów. Tytułu bronić będzie zespół Beechdean AMR z ich Aston Martinem. Za kierownicą brytyjskiego auta zasiądzie Andrew Howard. Głównym rywalem Beechdean w minionym sezonie była inna brytyjska ekipa JMW Motorsport, której bronią będzie dobrze znane Ferrari 458 Italia, prowadzone przez Roba Smitha.

JMW będzie wystawiać poprzedniej generacji Ferrari, w przeciwieństwie do zespołu Spirit of Race, który pojawi się w stawce z dwoma Ferrari 488 GTE dla Gianluki Rody i Duncana Camerona. Stawkę GTE stanowić będą również Proton Competition z dwoma Porsche 911 RSR oraz zwycięzcy ubiegłorocznego Michelin GT3 Le Mans Cup TF Sport z pojedynczym Aston Martinem V8 Vantage.

Pierwszy wyścig sezonu 2017 Europejskiej Serii Le Mans obędzie się 15 kwietnia w Silverstone, przy okazji rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata.

Nr Kierowca Klasa Zespół Samochód  
21 Henrik Hedman LMP2 Dragonspeed Oreca 07-Gibson D
22 Memo Rojas LMP2 G-Drive Racing Oreca 07-Gibson D
23 Fabien Barthez LMP2 Panis Barthez Competition Ligier JSP217-Gibson M
25 Andrea Roda LMP2 Algarve Pro Racing Ligier JSP217-Gibson D
27 Michaił Aloszyn LMP2 SMP Racing Dallara P217-Gibson D
28 Patrice Lafargue LMP2 IDEC Sport Racing Ligier JSP217-Gibson M
29 Jan Lammers LMP2 Racing Team Nederland Dallara P217-Gibson D
32 William Owen LMP2 United Autosports Ligier JSP217-Gibson D
34 Nigel Moore LMP2 Tockwith Motorsports Ligier JSP217-Gibson D
39 James Allen LMP2 Graff Oreca 07-Gibson D
40 Eric Trouillet LMP2 Graff Oreca 07-Gibson D
47 Roberto Lacorte LMP2 Cetilar Villorba Corse Dallara P217-Gibson D
49 Dennis Andersen LMP2 High Class Racing Dallara P217-Gibson D
2 John Falb LMP3 United Autosports Ligier JS P3-Nissan M
3 Mark Patterson LMP3 United Autosports Ligier JS P3-Nissan M
5 Tim Muller LMP3 By Speed Factory Ligier JS P3-Nissan M
6 Terrence Woodward LMP3 360 Racing Ligier JS P3-Nissan M
7 Antonin Borga LMP3 Duqueine Engineering Ligier JS P3-Nissan M
8 Maxime Pialat LMP3 Duqueine Engineering Ligier JS P3-Nissan M
9 Alexander Talkanitsa LMP3 AT Racing Ligier JS P3-Nissan M
10 Davide Roda LMP3 Oregon Team Norma M 30-Nissan M
11 Giorgio Mondini LMP3 Eurointernational Ligier JS P3-Nissan M
12 Andrea Dromedari LMP3 Eurointernational Ligier JS P3-Nissan M
13 Jakub Śmiechowski LMP3 Inter Europol Competition Ligier JS P3-Nissan M
15 John Farano LMP3 RLR Msport Ligier JS P3-Nissan M
16 Eric Debard LMP3 Panis Barthez Competition Ligier JS P3-Nissan M
17 Mathieu Lahaye LMP3 Ultimate Ligier JS P3-Nissan M
18 Alexandre Cougnaud LMP3 M.Racing - YMR Ligier JS P3-Nissan M
19 Yann Ehrlacher LMP3 M.Racing - YMR   Norma M 30-Nissan M
51 Gianluca Roda LMGTE Spirit of Race Ferrari F488 GTE D
55 Duncan Cameron LMGTE Spirit of Race Ferrari F488 GTE D
66 Robert Smith LMGTE JMW Motorsport Ferrari F458 Italia D
77 Christian Ried LMGTE Proton Competition Porsche 911 RSR (991) D
88 Wolf Henzler LMGTE Proton Competition Porsche 911 RSR (991) D
90 Salih Yoluc LMGTE TF Sport Aston Martin V8 Vantage D
99 Andrew Howard LMGTE Beechdean AMR   Aston Martin V8 Vantage D

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej ELMS

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze