Podczas czwartkowej konferencji prasowej Automobile Club de l’Ouest największą uwagę skupiały na sobie listy zgłoszeń Długodystansowych Mistrzostw Świata i wyścigu 24 godziny Le Mans. Oprócz nich przedstawiono również konkurentów Europejskiej Serii Le Mans.
Stawka ELMS nieznacznie się zmniejszyła względem ubiegłego sezonu, osiągając 36 aut. 13 z nich będą stanowić maszyny LMP2 walczące o zwycięstwa w klasyfikacji generalnej (o dwa mniej niż w 2016), 16 rywalizować będzie o laury w klasie prototypów LMP3 (o cztery mniej niż w 2016), a 7 w klasie LMGTE (o dwa mniej niż w 2016).
Polski zespół Inter Europol Competition pozostanie w klasie LMP3, gdzie znów będzie wystawiać Ligiera JS P3. Podobnie jak w zeszłym roku, na prowizorycznej liście zgłoszeń widnieje nazwisko Jakuba Śmiechowskiego. Polak posługuje się „srebrną” licencją, zatem będzie musiał utworzyć załogę z „brązowym” kierowcą. W zeszłym roku partnerem Śmiechowskiego był Niemiec Jens Petersen. Duet ten zajął 10. miejsce w końcowej klasyfikacji, a najlepszym wynikiem było piąte miejsce podczas finału sezonu w Estoril.
Inaczej niż w ubiegłym roku, klasa LMP3 nie będzie stanowiona w całości przez Ligiery, a to za sprawą zespołu M-Racing-YMR, który zamienił jedną ze swoich maszyn na Normę M30 oraz nowej w stawce ekipy Oregon Team, która również postawiła na tę konstrukcję. Tytułu w klasie będzie bronić zespół United Autosports z Markiem Pattersonem w samochodzie #3.
Czołową klasę ELMS stanowi LMP2, gdzie podobnie jak w WEC, zobaczymy prototypy zbudowane według nowych przepisów na sezon 2017, zasilanych jednakowymi silnikami Gibsona. Spośród czterech dopuszczonych do rywalizacji producentów, jedynie Riley-Multimatic nie będzie reprezentowany w europejskiej serii, w której zobaczymy z kolei pojazdy Oreca 07, Ligier JS P217 i Dallara P217.
Mistrzostwa serii będzie bronić zespół G-Drive Racing, który jako swojego lidera zgłosił Memo Rojasa. Rosyjska ekipa wybrała podwozie Oreca, podobnie jak czwarty zespół ubiegłego sezonu Dragonspeed oraz przechodzący z LMP3 Graff. Na samochody Ligier postawiły zespoły United Autosports, Panis Barthez Competition, Algarve Pro Racing, IDEC Sport Racing oraz Tockwith Motorsports, a Dallara będzie reprezentowana poprzez SMP Racing, Cetilar Villorba Corse, Racing Team Nederland oraz nowy High Class Racing.
W klasie LMGTE pojawi się trzech różnych producentów. Tytułu bronić będzie zespół Beechdean AMR z ich Aston Martinem. Za kierownicą brytyjskiego auta zasiądzie Andrew Howard. Głównym rywalem Beechdean w minionym sezonie była inna brytyjska ekipa JMW Motorsport, której bronią będzie dobrze znane Ferrari 458 Italia, prowadzone przez Roba Smitha.
JMW będzie wystawiać poprzedniej generacji Ferrari, w przeciwieństwie do zespołu Spirit of Race, który pojawi się w stawce z dwoma Ferrari 488 GTE dla Gianluki Rody i Duncana Camerona. Stawkę GTE stanowić będą również Proton Competition z dwoma Porsche 911 RSR oraz zwycięzcy ubiegłorocznego Michelin GT3 Le Mans Cup TF Sport z pojedynczym Aston Martinem V8 Vantage.
Pierwszy wyścig sezonu 2017 Europejskiej Serii Le Mans obędzie się 15 kwietnia w Silverstone, przy okazji rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Samochód | ||||
21 | Henrik Hedman | LMP2 | Dragonspeed | Oreca 07-Gibson | D | |||
22 | Memo Rojas | LMP2 | G-Drive Racing | Oreca 07-Gibson | D | |||
23 | Fabien Barthez | LMP2 | Panis Barthez Competition | Ligier JSP217-Gibson | M | |||
25 | Andrea Roda | LMP2 | Algarve Pro Racing | Ligier JSP217-Gibson | D | |||
27 | Michaił Aloszyn | LMP2 | SMP Racing | Dallara P217-Gibson | D | |||
28 | Patrice Lafargue | LMP2 | IDEC Sport Racing | Ligier JSP217-Gibson | M | |||
29 | Jan Lammers | LMP2 | Racing Team Nederland | Dallara P217-Gibson | D | |||
32 | William Owen | LMP2 | United Autosports | Ligier JSP217-Gibson | D | |||
34 | Nigel Moore | LMP2 | Tockwith Motorsports | Ligier JSP217-Gibson | D | |||
39 | James Allen | LMP2 | Graff | Oreca 07-Gibson | D | |||
40 | Eric Trouillet | LMP2 | Graff | Oreca 07-Gibson | D | |||
47 | Roberto Lacorte | LMP2 | Cetilar Villorba Corse | Dallara P217-Gibson | D | |||
49 | Dennis Andersen | LMP2 | High Class Racing | Dallara P217-Gibson | D | |||
2 | John Falb | LMP3 | United Autosports | Ligier JS P3-Nissan | M | |||
3 | Mark Patterson | LMP3 | United Autosports | Ligier JS P3-Nissan | M | |||
5 | Tim Muller | LMP3 | By Speed Factory | Ligier JS P3-Nissan | M | |||
6 | Terrence Woodward | LMP3 | 360 Racing | Ligier JS P3-Nissan | M | |||
7 | Antonin Borga | LMP3 | Duqueine Engineering | Ligier JS P3-Nissan | M | |||
8 | Maxime Pialat | LMP3 | Duqueine Engineering | Ligier JS P3-Nissan | M | |||
9 | Alexander Talkanitsa | LMP3 | AT Racing | Ligier JS P3-Nissan | M | |||
10 | Davide Roda | LMP3 | Oregon Team | Norma M 30-Nissan | M | |||
11 | Giorgio Mondini | LMP3 | Eurointernational | Ligier JS P3-Nissan | M | |||
12 | Andrea Dromedari | LMP3 | Eurointernational | Ligier JS P3-Nissan | M | |||
13 | Jakub Śmiechowski | LMP3 | Inter Europol Competition | Ligier JS P3-Nissan | M | |||
15 | John Farano | LMP3 | RLR Msport | Ligier JS P3-Nissan | M | |||
16 | Eric Debard | LMP3 | Panis Barthez Competition | Ligier JS P3-Nissan | M | |||
17 | Mathieu Lahaye | LMP3 | Ultimate | Ligier JS P3-Nissan | M | |||
18 | Alexandre Cougnaud | LMP3 | M.Racing - YMR | Ligier JS P3-Nissan | M | |||
19 | Yann Ehrlacher | LMP3 | M.Racing - YMR | Norma M 30-Nissan | M | |||
51 | Gianluca Roda | LMGTE | Spirit of Race | Ferrari F488 GTE | D | |||
55 | Duncan Cameron | LMGTE | Spirit of Race | Ferrari F488 GTE | D | |||
66 | Robert Smith | LMGTE | JMW Motorsport | Ferrari F458 Italia | D | |||
77 | Christian Ried | LMGTE | Proton Competition | Porsche 911 RSR (991) | D | |||
88 | Wolf Henzler | LMGTE | Proton Competition | Porsche 911 RSR (991) | D | |||
90 | Salih Yoluc | LMGTE | TF Sport | Aston Martin V8 Vantage | D | |||
99 | Andrew Howard | LMGTE | Beechdean AMR | Aston Martin V8 Vantage | D |
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej ELMS
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.