Inter Europol Competition powróci do czołowej klasy ELMS

Po rocznej przerwie, zespół Inter Europol Competition ponownie będzie rywalizować w klasie LMP2 Europejskiej Serii Le Mans. Będzie to trzeci prototyp ekipy z Małopola, która będzie mieć w stawce również dwie załogi w klasie LMP3.

Inter Europol Competition wystawiał już prototyp LMP2 w ELMS w latach 2019-2020. Najlepszym wynikiem w tym czasie było szóste miejsce w 4h Le Castellet. Zespół przeniósł następnie swój program LMP2 do Długodystansowych Mistrzostw Świata, natomiast w tym roku będzie rywalizować w obu cyklach.

Mocny skład kierowców LMP2

Za kierownicą prototypu Oreca z numerem 43 zasiądą Pietro Fittipaldi, David Heinemeier Hansson i Fabio Scherer.

Pietro Fittipaldi jest obecnie kierowcą testowym i rozwojowym zespołu Haas w Formule 1 i ma na koncie udział w dwóch wyścigach F1. Brazylijczyk zadebiutował w ELMS w zeszłym roku wraz z zespołem G-Drive, a wcześniej miał wystartować w pełnym sezonie WEC w klasie LMP1 – plany pokrzyżowała mu jednak kontuzja. Wnuk dwukrotnego mistrza świata F1 startował również w m.in. w DTM oraz IndyCar.

„Jestem podekscytowany perspektywą startów w zespole Inter Europol Competition w ELMS” – powiedział Brazylijczyk. „Wraz z Davidem i Fabio stworzymy silny skład. Chcemy walczyć o czołowe pozycje, a naszym celem jest tytuł mistrzowski. Nadal będę także kierowcą rezerwowym i testowym  zespołu Haas w Formule 1. Zapowiada się więc pracowity sezon, ale już nie mogę się go doczekać”.

David Heinemeier Hansson to jeden z najlepszych kierowców-dżentelmenów, którzy pojawili się na scenie wyścigów prototypów. Zawodowy programista wyrobił sobie nazwisko wygrywając dwa wyścigi i zajmując drugie miejsce w klasie LMP2 Amerykańskiej Serii Le Mans w sezonie 2012. Od tego czasu Duńczyk był mistrzem WEC i odniósł zwycięstwo w wyścigu 24h Le Mans za kierownicą samochodu GTE.

„Bardzo się cieszę z powrotu do kokpitu prototypu LMP2” – skomentował Duńczyk. „Z tak mocnym zespołem, jak Inter Europol Competition mamy szanse powalczyć o tytuł mistrzowski w ELMS. Po wielu sezonach startów w seriach IMSA i WEC jestem podekscytowany, że będę miał okazję walczyć samochodem LMP2 o zwycięstwa w klasyfikacji generalnej”.

Fabio Scherer to obiecujący 22-letni zawodnik, który wygrał dwa wyścigi w klasie LMP2 w minionym sezonie WEC wraz z ekipą United Autosports. Szwajcar zakończył sezon na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej, a ponadto ma za sobą m.in. cały sezon DTM.

„Jestem niezwykle szczęśliwy, że mogę dołączyć do zespołu” – stwierdził Szwajcar. „Z takim składem mamy szanse, aby walczyć o miejsca na podium i osiągnąć bardzo dobry wynik w klasyfikacji generalnej”.

Drugi prototyp w Le Mans?

Zespół Inter Europol Competition ma zagwarantowane jedno miejsce w stawce wyścigu 24 godziny Le Mans, poprzez zgłoszenie do pełnego sezonu WEC. Ekipa wyraziła chęć wystawienia także swojego prototypu ELMS. Będzie to zależało od otrzymania zaproszenia od ACO.

„Z radością witamy w zespole Pietro, Davida i Fabio” – skomentował menedżer zespołu Sascha Fassbender. „Zgłoszenie w klasie LMP2 w ELMS to kolejny krok w rozwoju zespołu. Mamy kontrakty z trójką znakomitych kierowców i chcemy poważnie liczyć się w stawce LMP2. Chcielibyśmy także wystawić drugi samochód w wyścigu 24h Le Mans. Mamy nadzieję, że to się uda”.

IEC także w LMP3

Polska ekipa już wcześniej zapowiedziała, że znów wystawi w pełnym sezonie dwa prototypy kategorii LMP3. Na sezon 2022 zakontraktowani są już Nico Pino i Charles Crews (#13) oraz James Dayson (#14).

Sezon 2022 ELMS rozpocznie się 17 kwietnia od 4-godzinnego wyścigu na torze Paul Ricard.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze