Organizatorzy European Le Mans Series zaprezentowali kalendarz sezonu 2013 ELMS. Tegoroczne problemy nie doprowadziły do likwidacji wyścigów – te jednak trwały będą już nie 6, a tylko 3 godziny.
Reforma mającej w tym roku duże problemy serii ELMS była nieunikniona, aby w przyszłym sezonie wyścigi długodystansowe na poziome europejskim w ogóle miały miejsce. Spośród kilku możliwości, organizatorzy zdecydowali się na ich skrócenie z 6 do 3 godzin i dołączenie do imprez wyścigowych, tworząc z nich element większych wydarzeń pozwalających na obecność większej liczby kibiców – a co za tym idzie, także uczestników, a przede wszystkim sponsorów.
Z pięciu zaplanowanych na przyszły sezon rund, każda z nich będzie więc miała miejsce razem z rundą innej serii wyścigowej. Największym „tłem” będzie z pewnością impreza podczas rozpoczynającej sezon rundy na Silverstone, kiedy to w jeden weekend obecne tam będą zarówno pojazdy ELMS, jak i te walczące w globalnej rywalizacji FIA WEC. W przerwach podczas majowej rundy na torze Imola odbędą się natomiast wyścigi francuskiej serii FFSA GT, goszczące tam jako jedna z zagranicznych rund mistrzostw GT tego kraju.
Pozostałe trzy to natomiast imprezy wspólne z rywalizacją Formuły Renault – konkretnie World Series by Renault. Ciekawostką jest tu szczególnie lipcowa, trzecia odsłona ELMS, która po latach nieobecności powróci do Austrii na (znany m.in. z DTM) tor Red Bull Ring. O wiele bardziej kojarzone z European Le Mans Series są natomiast obiekty Hungaroring i Paul Ricard, które w odstępie dwóch tygodni we wrześniu zakończą przyszłoroczne zmagania tej serii.
Organizatorzy ELMS, ACO, ostatecznie przyzwoliła na obecność w serii pojazdów pucharowych – podobnie, jak w amerykańskiej ALMS, sklasyfikowanych w kategorii GTC. Reszta stawki pozostaje bez zmian – tak więc kolejny raz zobaczymy tu rywalizację prototypów LMP2 i LMPC oraz pojazdów GTE rozdzielonych według poziomu kierowców na podkategorie Professional i Amateur (GTE Pro oraz GTE Am). Wciąż natomiast nie ma decyzji w sprawie obecności tu pojazdów GT3 – i raczej mało prawdopodobne, by w przyszłym roku pojawiły się one w ELMS. No, chyba, że… Może lepiej nie kuśmy losu.
Data | Tor | Miejsce | Impreza wspólna | |
13 kwietnia | Silverstone Circuit | Silverstone, Anglia | FIA World Endurance Championship | |
18 maja | Autodromo Enzo e Dino Ferrari | Imola, Włochy | FFSA GT Tour | |
20 lipca | Red Bull Ring | Spielberg, Austria | World Series by Renault | |
14 września | Hungaroring | Mogyoród, Węgry | World Series by Renault | |
28 września | Circuit Paul Ricard | Le Castellet, Francja | World Series by Renault |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.