30 pojazdów zgłoszono do startu w pierwszym tegorocznym wyścigu serii ELMS: 3-godzinnej rundzie na Silverstone. To o 50% więcej niż na początku sezonu 2012.
Tegoroczną inaugurację sezonu ELMS organizatorzy złączyli w jeden weekend wyścigowy z pierwszą runda Długodystansowych Mistrzostw Świata – nawet jednak i bez tej „otoczki”, wiele wskazuje na to, że problemy z ilością pojazdów startujących w europejskiej odsłonie wyścigów Le Mans, organizatorzy mają już za sobą. Obecność na Silverstone potwierdziły niemal wszystkie z 29 załóg zapisanych na (ukazanej w lutym) wstępnej liście startowej sezonu 2013 ELMS – a biorąc pod uwagę, że w tym czasie lista ta jeszcze się powiększyła, łącznie w połowie kwietnia zobaczymy ich aż 30. To oznacza, że w stosunku do ubiegłorocznej inauguracyjnej rundy ELMS na Paul Ricard, pojazdów będzie aż o 9 więcej.
Jedną z niewielu zmian w stosunku do listy startowej z lutego jest rezygnacja ze startu ekipy Sébastiena Loeba. Zespół 9-krotnego rajdowego mistrza świata, wskutek odejścia głównego sponsora musiał porzucić obecność w rywalizacji LMP2, skupiając się w tym roku na wyścigach GT3. Nie mniej ważnym jest nawiązanie współpracy francuskiego Signatech ze słynnym producentem samochodów sportowych Alpinie – tu jednak, zmiana oznacza zastąpienie zwykłego prototypu Oreca 03 zmodyfikowaną konstrukcją, na liście zapisaną jako Alpine 03.
W kategorii LMPC poznaliśmy natomiast kilku z grona kierowców, którzy w tym sezonie walczyć będą w trzech prototypach wystawionych przez Team Oreca. Najbardziej znanym jest tu Francuz Soheil Ayari, którego zmiennikiem w pierwszej z Oreca FLM09 został ubiegłoroczny mistrz ELMS w kategorii GTE Am, Anthony Pons – w innej, walczący w ubiegłym roku w prototypie Norma w rywalizacji VdeV Proto Endurance Matthieu Lecuyer zmieniał się będzie z 17-letnim obywatelem Andory, Alexem Loanem Venturą, w sezonie 2012 obecnym w Alpejskiej Formule Renault 2.0.
10 pojazdów pojawi się w kategorii GTE, gdzie choć ich liczba pozostała taka sama, co na liście z początku lutego – doszło jednak do zmiany w przypadku jednego z Porsche. Włoską ekipę Autorlando zastąpił mianowicie niemiecki Proton Competition, do rywalizacji zapisując załogę: Christian Ried, Gianluca Roda oraz Nick Tandy – a z nimi walczył będzie m.in. Polak Michał Broniszewski w Ferrari szwajcarskiego Kessel Racing.
Schodząc z GTE do kategorii GTC, Autorlando zwiększyło tu natomiast liczbę swoich pojazdów do dwóch – przy czym jednym z nich nadal będzie model RSR, „osłabiony” do poziomu specyfikacji GT3. W porównaniu do listy z lutego, stawkę powiększyło także BMW Z4 GT3 wystawione przez szkocki zespół Ecurie Ecosse – w ten sposób ekipa obecna w ubiegłym roku w seriach Blancpain Endurace i British GT stała się siódmą załogą w gronie GTC.
Wyścig na torze Silverstone odbędzie się 13. kwietnia, dzień przed rywalizacją FIA WEC.
Nr | Kat. | Kierowca | Zespół | Samochód | ||
1 | LMP2 | ![]() ![]() |
Pierre Thiriet Jonathan Hirschi TBA |
![]() |
Thiriet by TDS Racing | Oreca 03 Nissan |
3 | LMP2 | TBA TBA TBA |
![]() |
Greaves Motorsport | Zytek Z11SN Nissan | |
4 | LMP2 | ![]() ![]() ![]() |
Dagoneau Thomas John Hartshorne Bastien Briere |
![]() |
Boutsen Ginion Racing | Oreca 03 Nissan |
18 | LMP2 | ![]() |
Brendon Hartley TBA TBA |
![]() |
Murphy Prototypes | Oreca 03 Nissan |
34 | LMP2 | ![]() ![]() |
Michel Frey Patric Niederhauser TBA |
![]() |
Race Performance | Oreca 03 Judd |
36 | LMP2 | ![]() ![]() |
Pierre Ragues Nelson Panciatici TBA |
![]() |
Signatech Alpine | Alpine 03 Nissan |
38 | LMP2 | ![]() ![]() |
Simon Dolan Oliver Turvey TBA |
![]() |
Jota Sport | Zytek Z11SN Nissan |
39 | LMP2 | ![]() ![]() |
Olivier Porta Romain Brandela TBA |
![]() |
DKR Engineering | Lola B11/40 Judd |
43 | LMP2 | ![]() |
Natasha Gachnang TBA TBA |
![]() |
Morand Racing | Morgan OAK Judd |
44 | LMP2 | ![]() |
Dean Stirling |
![]() |
OREX Competition | HPD ARX-03b |
47 | LMPC | ![]() ![]() |
Alex Loan Matthieu Lecuyer |
![]() |
Team Endurance Challenge |
Oreca FLM09 Chevrolet |
48 | LMPC | ![]() ![]() |
Anthony Pons Soheil Ayari |
![]() |
Team Endurance Challenge |
Oreca FLM09 Chevrolet |
49 | LMPC | TBA TBA TBA |
![]() |
Team Endurance Challenge |
Oreca FLM09 Chevrolet | |
52 | GTE | ![]() ![]() |
Johnny Mowlem Matt Griffin |
![]() |
RAM Racing | Ferrari 458 Italia GTC |
53 | GTE | ![]() ![]() |
Gunnar Jeanette Franck Montecalvo |
![]() |
RAM Racing | Ferrari 458 Italia GTC |
54 | GTE | ![]() ![]() ![]() |
Yannick Mallegol Jean-Marc Bachelier Howard Blank |
![]() |
AF Corse | Ferrari 458 Italia GTC |
55 | GTE | TBA TBA TBA |
![]() |
AF Corse | Ferrari 458 Italia GTC | |
66 | GTE | TBA TBA TBA |
![]() |
JMW Motorsport | Ferrari 458 Italia GTC | |
67 | GTE | ![]() |
Patrice Milesi TBA TBA |
![]() |
IMSA Performance Matmut |
Porsche 911 GT3-RSR (997) |
70 | GTE | TBA TBA TBA |
![]() |
Larbre Competition | Chevrolet Corvette C6.R ZR1 | |
75 | GTE | TBA TBA TBA |
![]() |
ProSpeed Competition | Porsche 911 GT3-RSR (997) | |
77 | GTE | ![]() ![]() ![]() |
Christian Ried Gianluca Roda Nick Tandy |
![]() |
Proton Competition | Porsche 911 GT3-RSR (997) |
88 | GTE | ![]() ![]() |
Michał Broniszewski Philipp Peter TBA |
![]() |
Kessel Racing | Ferrari 458 Italia GTC |
60 | GTC | ![]() ![]() |
Peter Kox Nico Pronk TBA |
![]() |
Kox Racing | Lamborghini Gallardo LP600 GT3 |
62 | GTC | ![]() ![]() |
Mads Rasmussen |
![]() |
AF Corse | Ferrari 458 Italia GT3 |
63 | GTC | TBA TBA TBA |
![]() |
AF Corse | Ferrari 458 Italia GT3 | |
64 | GTC | TBA TBA TBA |
![]() |
Autorlando Sport | Porsche 911 GT3-R | |
65 | GTC | ![]() ![]() |
Raffi Bader Dylan Derdaele TBA |
![]() |
Momo Megatron DF1 | Audi R8 LMS |
79 | GTC | ![]() ![]() ![]() |
Andrew Smith Joe Twyman Alasdair McCaig |
![]() |
Ecurie Ecosse | BMW Z4 GT3 |
84 | GTC | ![]() ![]() |
Emilio di Guida Jeroen Bleekemolen TBA |
![]() |
Autorlando Sport | Porsche 911 GT3-RSR |
Wesprzyj nas na Patronite.