30 pojazdów na starcie Silverstone

30 pojazdów zgłoszono do startu w pierwszym tegorocznym wyścigu serii ELMS: 3-godzinnej rundzie na Silverstone. To o 50% więcej niż na początku sezonu 2012.

Tegoroczną inaugurację sezonu ELMS organizatorzy złączyli w jeden weekend wyścigowy z pierwszą runda Długodystansowych Mistrzostw Świata – nawet jednak i bez tej „otoczki”, wiele wskazuje na to, że problemy z ilością pojazdów startujących w europejskiej odsłonie wyścigów Le Mans, organizatorzy mają już za sobą. Obecność na Silverstone potwierdziły niemal wszystkie z 29 załóg zapisanych na (ukazanej w lutym) wstępnej liście startowej sezonu 2013 ELMS – a biorąc pod uwagę, że w tym czasie lista ta jeszcze się powiększyła, łącznie w połowie kwietnia zobaczymy ich aż 30. To oznacza, że w stosunku do ubiegłorocznej inauguracyjnej rundy ELMS na Paul Ricard, pojazdów będzie aż o 9 więcej.

Jedną z niewielu zmian w stosunku do listy startowej z lutego jest rezygnacja ze startu ekipy Sébastiena Loeba. Zespół 9-krotnego rajdowego mistrza świata, wskutek odejścia głównego sponsora musiał porzucić obecność w rywalizacji LMP2, skupiając się w tym roku na wyścigach GT3. Nie mniej ważnym jest nawiązanie współpracy francuskiego Signatech ze słynnym producentem samochodów sportowych Alpinie – tu jednak, zmiana oznacza zastąpienie zwykłego prototypu Oreca 03 zmodyfikowaną konstrukcją, na liście zapisaną jako Alpine 03.

W kategorii LMPC poznaliśmy natomiast kilku z grona kierowców, którzy w tym sezonie walczyć będą w trzech prototypach wystawionych przez Team Oreca. Najbardziej znanym jest tu Francuz Soheil Ayari, którego zmiennikiem w pierwszej z Oreca FLM09 został ubiegłoroczny mistrz ELMS w kategorii GTE Am, Anthony Pons – w innej, walczący w ubiegłym roku w prototypie Norma w rywalizacji VdeV Proto Endurance Matthieu Lecuyer zmieniał się będzie z 17-letnim obywatelem Andory, Alexem Loanem Venturą, w sezonie 2012 obecnym w Alpejskiej Formule Renault 2.0.

10 pojazdów pojawi się w kategorii GTE, gdzie choć ich liczba pozostała taka sama, co na liście z początku lutego – doszło jednak do zmiany w przypadku jednego z Porsche. Włoską ekipę Autorlando zastąpił mianowicie niemiecki Proton Competition, do rywalizacji zapisując załogę: Christian Ried, Gianluca Roda oraz Nick Tandy – a z nimi walczył będzie m.in. Polak Michał Broniszewski w Ferrari szwajcarskiego Kessel Racing.

Schodząc z GTE do kategorii GTC, Autorlando zwiększyło tu natomiast liczbę swoich pojazdów do dwóch – przy czym jednym z nich nadal będzie model RSR, „osłabiony” do poziomu specyfikacji GT3. W porównaniu do listy z lutego, stawkę powiększyło także BMW Z4 GT3 wystawione przez szkocki zespół Ecurie Ecosse – w ten sposób ekipa obecna w ubiegłym roku w seriach Blancpain Endurace i British GT stała się siódmą załogą w gronie GTC.

Wyścig na torze Silverstone odbędzie się 13. kwietnia, dzień przed rywalizacją FIA WEC.

Nr Kat.   Kierowca   Zespół Samochód
 LMP2


Pierre Thiriet
Jonathan Hirschi
TBA
Thiriet by TDS Racing Oreca 03 Nissan 
3 LMP2   TBA
TBA
TBA
Greaves Motorsport Zytek Z11SN Nissan
LMP2 

Dagoneau Thomas
John Hartshorne
Bastien Briere 
Boutsen Ginion Racing  Oreca 03 Nissan 
18 LMP2


Brendon Hartley
TBA
TBA
Murphy Prototypes Oreca 03 Nissan
34 LMP2 


Michel Frey
Patric Niederhauser
TBA 
Race Performance  Oreca 03 Judd 
36 LMP2 


Pierre Ragues
Nelson Panciatici
TBA 
Signatech Alpine Alpine 03 Nissan 
38 LMP2 


Simon Dolan
Oliver Turvey
TBA 
Jota Sport  Zytek Z11SN Nissan
39 LMP2 

 
Olivier Porta
Romain Brandela
TBA 
DKR Engineering  Lola B11/40 Judd 
43 LMP2 


Natasha Gachnang
TBA
TBA 
Morand Racing  Morgan OAK Judd
44 LMP2

 

Dean Stirling
TBA
TBA

OREX Competition HPD ARX-03b
47 LMPC 
Alex Loan
Matthieu Lecuyer
Team Endurance
Challenge 
Oreca FLM09 Chevrolet 
48 LMPC 
Anthony Pons
Soheil Ayari 
Team Endurance
Challenge 
Oreca FLM09 Chevrolet
49 LMPC    TBA
TBA
TBA 
Team Endurance
Challenge 
Oreca FLM09 Chevrolet
52 GTE 
Johnny Mowlem
Matt Griffin
RAM Racing  Ferrari 458 Italia GTC 
53 GTE 
Gunnar Jeanette
Franck Montecalvo
RAM Racing  Ferrari 458 Italia GTC 
54 GTE

Yannick Mallegol
Jean-Marc Bachelier
Howard Blank
AF Corse Ferrari 458 Italia GTC
55 GTE   TBA
TBA
TBA
AF Corse Ferrari 458 Italia GTC
66 GTE   TBA
TBA
TBA
JMW Motorsport Ferrari 458 Italia GTC
67 GTE 


Patrice Milesi
TBA
TBA 
IMSA Performance
Matmut 
Porsche 911 GT3-RSR (997) 
70 GTE   TBA
TBA
TBA
Larbre Competition Chevrolet Corvette C6.R ZR1
75 GTE   TBA
TBA
TBA
ProSpeed Competition Porsche 911 GT3-RSR (997)
77 GTE

Christian Ried
Gianluca Roda
Nick Tandy
Proton Competition Porsche 911 GT3-RSR (997)
88 GTE 


Michał Broniszewski
Philipp Peter
TBA
Kessel Racing  Ferrari 458 Italia GTC 
60 GTC


Peter Kox
Nico Pronk
TBA
Kox Racing Lamborghini Gallardo LP600 GT3
62 GTC


Mads Rasmussen
Cedric Sbirazzuoli
TBA

AF Corse Ferrari 458 Italia GT3
63 GTC   TBA
TBA
TBA
AF Corse Ferrari 458 Italia GT3
64 GTC   TBA
TBA
TBA
Autorlando Sport Porsche 911 GT3-R
65 GTC


Raffi Bader
Dylan Derdaele
TBA
Momo Megatron DF1 Audi R8 LMS
79 GTC

Andrew Smith
Joe Twyman
Alasdair McCaig
Ecurie Ecosse BMW Z4 GT3
84 GTC


Emilio di Guida
Jeroen Bleekemolen
TBA
Autorlando Sport Porsche 911 GT3-RSR

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze