30 pojazdów zgłoszono do startu w pierwszym tegorocznym wyścigu serii ELMS: 3-godzinnej rundzie na Silverstone. To o 50% więcej niż na początku sezonu 2012.
Tegoroczną inaugurację sezonu ELMS organizatorzy złączyli w jeden weekend wyścigowy z pierwszą runda Długodystansowych Mistrzostw Świata – nawet jednak i bez tej „otoczki”, wiele wskazuje na to, że problemy z ilością pojazdów startujących w europejskiej odsłonie wyścigów Le Mans, organizatorzy mają już za sobą. Obecność na Silverstone potwierdziły niemal wszystkie z 29 załóg zapisanych na (ukazanej w lutym) wstępnej liście startowej sezonu 2013 ELMS – a biorąc pod uwagę, że w tym czasie lista ta jeszcze się powiększyła, łącznie w połowie kwietnia zobaczymy ich aż 30. To oznacza, że w stosunku do ubiegłorocznej inauguracyjnej rundy ELMS na Paul Ricard, pojazdów będzie aż o 9 więcej.
Jedną z niewielu zmian w stosunku do listy startowej z lutego jest rezygnacja ze startu ekipy Sébastiena Loeba. Zespół 9-krotnego rajdowego mistrza świata, wskutek odejścia głównego sponsora musiał porzucić obecność w rywalizacji LMP2, skupiając się w tym roku na wyścigach GT3. Nie mniej ważnym jest nawiązanie współpracy francuskiego Signatech ze słynnym producentem samochodów sportowych Alpinie – tu jednak, zmiana oznacza zastąpienie zwykłego prototypu Oreca 03 zmodyfikowaną konstrukcją, na liście zapisaną jako Alpine 03.
W kategorii LMPC poznaliśmy natomiast kilku z grona kierowców, którzy w tym sezonie walczyć będą w trzech prototypach wystawionych przez Team Oreca. Najbardziej znanym jest tu Francuz Soheil Ayari, którego zmiennikiem w pierwszej z Oreca FLM09 został ubiegłoroczny mistrz ELMS w kategorii GTE Am, Anthony Pons – w innej, walczący w ubiegłym roku w prototypie Norma w rywalizacji VdeV Proto Endurance Matthieu Lecuyer zmieniał się będzie z 17-letnim obywatelem Andory, Alexem Loanem Venturą, w sezonie 2012 obecnym w Alpejskiej Formule Renault 2.0.
10 pojazdów pojawi się w kategorii GTE, gdzie choć ich liczba pozostała taka sama, co na liście z początku lutego – doszło jednak do zmiany w przypadku jednego z Porsche. Włoską ekipę Autorlando zastąpił mianowicie niemiecki Proton Competition, do rywalizacji zapisując załogę: Christian Ried, Gianluca Roda oraz Nick Tandy – a z nimi walczył będzie m.in. Polak Michał Broniszewski w Ferrari szwajcarskiego Kessel Racing.
Schodząc z GTE do kategorii GTC, Autorlando zwiększyło tu natomiast liczbę swoich pojazdów do dwóch – przy czym jednym z nich nadal będzie model RSR, „osłabiony” do poziomu specyfikacji GT3. W porównaniu do listy z lutego, stawkę powiększyło także BMW Z4 GT3 wystawione przez szkocki zespół Ecurie Ecosse – w ten sposób ekipa obecna w ubiegłym roku w seriach Blancpain Endurace i British GT stała się siódmą załogą w gronie GTC.
Wyścig na torze Silverstone odbędzie się 13. kwietnia, dzień przed rywalizacją FIA WEC.
Nr | Kat. | Kierowca | Zespół | Samochód | ||
1 | LMP2 | Pierre Thiriet Jonathan Hirschi TBA |
Thiriet by TDS Racing | Oreca 03 Nissan | ||
3 | LMP2 | TBA TBA TBA |
Greaves Motorsport | Zytek Z11SN Nissan | ||
4 | LMP2 | Dagoneau Thomas John Hartshorne Bastien Briere |
Boutsen Ginion Racing | Oreca 03 Nissan | ||
18 | LMP2 | Brendon Hartley TBA TBA |
Murphy Prototypes | Oreca 03 Nissan | ||
34 | LMP2 | Michel Frey Patric Niederhauser TBA |
Race Performance | Oreca 03 Judd | ||
36 | LMP2 | Pierre Ragues Nelson Panciatici TBA |
Signatech Alpine | Alpine 03 Nissan | ||
38 | LMP2 | Simon Dolan Oliver Turvey TBA |
Jota Sport | Zytek Z11SN Nissan | ||
39 | LMP2 | Olivier Porta Romain Brandela TBA |
DKR Engineering | Lola B11/40 Judd | ||
43 | LMP2 | Natasha Gachnang TBA TBA |
Morand Racing | Morgan OAK Judd | ||
44 | LMP2 |
Dean Stirling |
OREX Competition | HPD ARX-03b | ||
47 | LMPC | Alex Loan Matthieu Lecuyer |
Team Endurance Challenge |
Oreca FLM09 Chevrolet | ||
48 | LMPC | Anthony Pons Soheil Ayari |
Team Endurance Challenge |
Oreca FLM09 Chevrolet | ||
49 | LMPC | TBA TBA TBA |
Team Endurance Challenge |
Oreca FLM09 Chevrolet | ||
52 | GTE | Johnny Mowlem Matt Griffin |
RAM Racing | Ferrari 458 Italia GTC | ||
53 | GTE | Gunnar Jeanette Franck Montecalvo |
RAM Racing | Ferrari 458 Italia GTC | ||
54 | GTE | Yannick Mallegol Jean-Marc Bachelier Howard Blank |
AF Corse | Ferrari 458 Italia GTC | ||
55 | GTE | TBA TBA TBA |
AF Corse | Ferrari 458 Italia GTC | ||
66 | GTE | TBA TBA TBA |
JMW Motorsport | Ferrari 458 Italia GTC | ||
67 | GTE | Patrice Milesi TBA TBA |
IMSA Performance Matmut |
Porsche 911 GT3-RSR (997) | ||
70 | GTE | TBA TBA TBA |
Larbre Competition | Chevrolet Corvette C6.R ZR1 | ||
75 | GTE | TBA TBA TBA |
ProSpeed Competition | Porsche 911 GT3-RSR (997) | ||
77 | GTE | Christian Ried Gianluca Roda Nick Tandy |
Proton Competition | Porsche 911 GT3-RSR (997) | ||
88 | GTE | Michał Broniszewski Philipp Peter TBA |
Kessel Racing | Ferrari 458 Italia GTC | ||
60 | GTC | Peter Kox Nico Pronk TBA |
Kox Racing | Lamborghini Gallardo LP600 GT3 | ||
62 | GTC |
Mads Rasmussen |
AF Corse | Ferrari 458 Italia GT3 | ||
63 | GTC | TBA TBA TBA |
AF Corse | Ferrari 458 Italia GT3 | ||
64 | GTC | TBA TBA TBA |
Autorlando Sport | Porsche 911 GT3-R | ||
65 | GTC | Raffi Bader Dylan Derdaele TBA |
Momo Megatron DF1 | Audi R8 LMS | ||
79 | GTC | Andrew Smith Joe Twyman Alasdair McCaig |
Ecurie Ecosse | BMW Z4 GT3 | ||
84 | GTC | Emilio di Guida Jeroen Bleekemolen TBA |
Autorlando Sport | Porsche 911 GT3-RSR |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.