Neutralizacja tuż po starcie, Polak traci prowadzenie

Brendon Hartley z ekipy Murphy Prototypes wyszedł na prowadzenie w pierwszych 30 minutach wyścigu Silverstone. Start pechowo dotknął Kubę Giermaziaka, który traci okrążenie do lidera GTC.

Nawet nie po starcie, ale już na starcie miał miejsce pierwszy powód do neutralizacji – jadący w prototypie LMPC nr 47 wpadł w poślizg na prostej start-meta. Przez chwilę sędziowie zwlekali jednak z wyjazdem na tor samochodu bezpieczeństwa – przez co kilka ekip wykorzystało tą chwilę na zjazd do boksów i zmianę opon na deszczowe, a przynajmniej przejściowe. Dla kilku z kierowców skończyło się to nienajlepiej – gdyż gdy na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, zostali oni „zatrzymani” w alei serwisowej, by wyjechać dopiero po przejechaniu przez prostą start-meta całej stawki pozostałej na torze. Ci, którzy nie zjechali na zmianę opon przed okresem neutralizacji, zrobili to natomiast tuż po wznowieniu wyścigu – przez co dziesięć minut po starcie, wyniki musieliśmy analizować od nowa.

Na prowadzeniu był więc Franck Mailleux w Morganie nr 43 od Morand Racing – a za nim jechali Brendon Hartley z Murphy Prototypes i Bastien Brière z Boutsen Energy. Czwarty był lider kategorii GTE – Franck Montecalvo w Ferrari nr 53 od RAM Racing – a dopiero piąty Nelson Panciatici z Signatech-Alpine. Dziewiąte miejsce zajmował zdobywca pole position, Olivier Turvey z JOTA – a dziesiątkę zamykał lider GTC, Andrew Smith w BMW od Ecurie Ecosse. Bardzo późno na zmianę opon zjechał Kuba Giermaziak w Audi, przez co spadł on na koniec stawki – a 20 minut po starcie, Brière zjechał po raz kolejny, dotankowując pojazd i zmieniają opony na deszczowe. Na trzecie miejsce awansował Panciatici, który łatwo poradził sobie z Ferrari od RAM Racing – a ścigający czołówkę Turvey awansował na miejsce szóste, m.in. wyprzedzając Patrica Niederhausera z Race Performance. Na czele walczyli natomiast Mailleux i Hartley – a o prowadzenie w GTE Montecalvo z Nickiem Tandym z Porsche nr 77 od Proton Competition. Niecałe pół godziny po starcie, Hartley wyszedł na prowadzenie, po części wykorzystując dublowane pojazdy kategorii GTC.

Poz Nr   Kierowca   Zespół   Samochód  Strata
1 1  18 
Brendon Hartley
Mark Patterson
Murphy Prototypes Oreca 03
Nissan
 
2 2  43 

Natasha Gachnang
Frank Mailleux

Morand Racing  Morgan OAK
Judd
+11,473
3 3  36 
Pierre Ragues
Nelson Panciatici
Signatech Alpine Alpine A450
Nissan
+1 okr.
...   ...              
7 1   77  

Christian Ried
Gianluca Roda
Nick Tandy
Proton Competition Porsche 911
GT3-RSR (997)
+1 okr.
                   
9 1  49 

Paul Loup Chatin
Gary Hirsch 

Team Endurance
Challenge 
Oreca FLM09
Chevrolet 
+1 okr.
...                  
22 3  79 

Andrew Smith
Ollie Millroy
Alasdair McCaig
Ecurie Ecosse BMW Z4 GT3 +2 okr.
                   
18 1  65 

Dylan Derdaele
Raffi Bader
Kuba Giermaziak
 Momo Megatron DF1 Audi R8 LMS +2 okr.

Kategorie:  LMP2   LMPC   GTE   GTC

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze