Brendon Hartley z ekipy Murphy Prototypes wyszedł na prowadzenie w pierwszych 30 minutach wyścigu Silverstone. Start pechowo dotknął Kubę Giermaziaka, który traci okrążenie do lidera GTC.
Nawet nie po starcie, ale już na starcie miał miejsce pierwszy powód do neutralizacji – jadący w prototypie LMPC nr 47 wpadł w poślizg na prostej start-meta. Przez chwilę sędziowie zwlekali jednak z wyjazdem na tor samochodu bezpieczeństwa – przez co kilka ekip wykorzystało tą chwilę na zjazd do boksów i zmianę opon na deszczowe, a przynajmniej przejściowe. Dla kilku z kierowców skończyło się to nienajlepiej – gdyż gdy na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, zostali oni „zatrzymani” w alei serwisowej, by wyjechać dopiero po przejechaniu przez prostą start-meta całej stawki pozostałej na torze. Ci, którzy nie zjechali na zmianę opon przed okresem neutralizacji, zrobili to natomiast tuż po wznowieniu wyścigu – przez co dziesięć minut po starcie, wyniki musieliśmy analizować od nowa.
Na prowadzeniu był więc Franck Mailleux w Morganie nr 43 od Morand Racing – a za nim jechali Brendon Hartley z Murphy Prototypes i Bastien Brière z Boutsen Energy. Czwarty był lider kategorii GTE – Franck Montecalvo w Ferrari nr 53 od RAM Racing – a dopiero piąty Nelson Panciatici z Signatech-Alpine. Dziewiąte miejsce zajmował zdobywca pole position, Olivier Turvey z JOTA – a dziesiątkę zamykał lider GTC, Andrew Smith w BMW od Ecurie Ecosse. Bardzo późno na zmianę opon zjechał Kuba Giermaziak w Audi, przez co spadł on na koniec stawki – a 20 minut po starcie, Brière zjechał po raz kolejny, dotankowując pojazd i zmieniają opony na deszczowe. Na trzecie miejsce awansował Panciatici, który łatwo poradził sobie z Ferrari od RAM Racing – a ścigający czołówkę Turvey awansował na miejsce szóste, m.in. wyprzedzając Patrica Niederhausera z Race Performance. Na czele walczyli natomiast Mailleux i Hartley – a o prowadzenie w GTE Montecalvo z Nickiem Tandym z Porsche nr 77 od Proton Competition. Niecałe pół godziny po starcie, Hartley wyszedł na prowadzenie, po części wykorzystując dublowane pojazdy kategorii GTC.
Poz | Nr | Kierowca | Zespół | Samochód | Strata | ||||
1 | 1 | 18 | Brendon Hartley Mark Patterson |
Murphy Prototypes | Oreca 03 Nissan |
||||
2 | 2 | 43 |
Natasha Gachnang |
Morand Racing | Morgan OAK Judd |
+11,473 | |||
3 | 3 | 36 | Pierre Ragues Nelson Panciatici |
Signatech Alpine | Alpine A450 Nissan |
+1 okr. | |||
... | ... | ||||||||
7 | 1 | 77 | Christian Ried Gianluca Roda Nick Tandy |
Proton Competition | Porsche 911 GT3-RSR (997) |
+1 okr. | |||
9 | 1 | 49 |
Paul Loup Chatin |
Team Endurance Challenge |
Oreca FLM09 Chevrolet |
+1 okr. | |||
... | |||||||||
22 | 3 | 79 | Andrew Smith Ollie Millroy Alasdair McCaig |
Ecurie Ecosse | BMW Z4 GT3 | +2 okr. | |||
18 | 1 | 65 | Dylan Derdaele Raffi Bader Kuba Giermaziak |
Momo Megatron DF1 | Audi R8 LMS | +2 okr. |
Kategorie: LMP2 LMPC GTE GTC
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.