Bardzo trudny wyścig, dramaty kolejnych liderów

Załoga Thiriet by TDS Racing prowadzi po pierwszej połowie rywalizacji ELMS na mokrym torze Silverstone. Wskutek trudnych warunków, dwa razy doszło do wypadku liderów całego wyścigu.

Deszczowo, mokro i zimno – tak można określić warunki panujące w sobotnie popołudnie na torze Silverstone. Problemy na początku rywalizacji okazały się być tylko preludium do tego, co miało się stać w jego pierwszej połowie – a stało się wiele, m.in. doszło do dramatów dwóch pojazdów prowadzących przez pewien czas w wyścigu. Wyglądały one nieco różnie: w pierwszym przypadku był to typowy poślizg i wypadnięcie na żwir, w drugim samochód wpadł w poślizg podczas dublowania wolniejszego pojazdu – oba zakończyły się natomiast wyraźną stratą dla poszczególnych załóg, szczególnie w drugim przypadku, gdzie doszło do uderzenia w barierę z opon. Fatalna pogoda i kolejne niebezpieczne sytuacje spowodowały, że sędziowie w połowie wyścigu wyprowadzili na tor samochód bezpieczeństwa – przez co druga część rywalizacji rozpocznie się od neutralizacji.

Pierwszy z dramatów lidera miał miejsce już 40 minut po starcie – jadący dla Murphy Prototypes Brendon Hartley wpadł w poślizg i wypadł z toru, tracąc przez to dwa okrążenia. Na prowadzenie wyszedł Franck Mailleux z Morand Racing – a o drugie miejsce walczyli Nelson Panciatici z Signatech-Alpine i Jonathan Hirschi z Thiriet TDS. Czwarty był Oliver Turvey z JOTA, a piąty Patric Niederhauser z Race Performance – o kolejne miejsce pojedynek toczyli natomiast dwaj liderzy kategorii GTE, Nick Tandy  i Franck Montecalvo – ale tylko do chwili, gdy Tandy zjechał na drugi pit-stop. To samo wkrótce zrobił Hartley, który powrócił do walki jako osiemnasty – a w poślizg wpadł Federico Leo w Ferrari nr 55 od AF Corse. 10 minut przed końcem pierwszej godziny, Hirschi skutecznie zaatakował Panciaticiego – ten zdecydował się więc na drugi pit-stop. Przed Montecalvo wyszedł lider kategorii LMPC, Paul Loup-Chatin w prototypie nr 49 – a Hartleya zmienił Mark Patterson.

Tuż przed końcem pierwszej godziny rywalizacji, pech dopadł kolejnego lidera – w poślizg wpadł Franck Mailleux, mocno uderzając tyłem w barierę z opon. Oznaczało to koniec szans dla załogi Morand Racing – na czoło wyszedł natomiast Turvey, przed Niederhauserem i mającymi na koncie po dwa pit-stopy Hirschim i zmiennikiem Panciaticiego, Pierrem Raguesem. Na zmianę zjechał też Kuba Giermaziak, oddając kierownicę Dylanowi Derdaele – a lider GTC, Andrew Smith, zmienił się z Alasdairem McCraigiem. Na czele kategorii GTE, Nick Tandy był już za oboma Ferrari od RAM Racing – a kolejnym pechowcem został Michael Marsal z prototypu nr 3 od Greaves, także uderzając tyłem w barierę wskutek poślizgu na bardzo już mokrym torze. Kwadrans przed końcem połowy wyścigu, Tandy powrócił na siódme miejsce, przed Johnnego Mowlema w Ferrari nr 52 – a na zmianę zjechał lider, Oliver Turvey, zmieniając się z Simonem Dolanem.

Na prowadzenie wyszedł w ten sposób Patric Niederhauser – on jednak także musiał wkrótce zaliczyć pit-stop. Tuż po wyjeździe z boksu, Dolan wypadł natomiast z toru, lekko uderzając w barierę – i przez to utrudniając załodze nr 38 powrót na czoło. Tu natomiast, po chwili doszło do ataku Jonathana Hirschi – i to on przejął od Niederhausera pozycję lidera, szybko wypracowując nad nim przewagę kilkunastu sekund. Dolan jechał jako trzeci, przed Raguesem – ten po chwili niebezpiecznie wypadł na żwir, kierując się wprost na pojazd obsługi toru. Na szczęście, żwirowa powierzchnia skutecznie zatrzymała pojazd Signatech – spadł on jednak za lidera LMPC, Soheila Ayari. Liderem kategorii GTE był szósty Nick Tandy w Porsche ekipy Proton – a liderem GTC wciąż BMW od Ecurie Ecosse, jedenaste w całej stawce. Neutralizacja umożliwiła jednak dojechanie do niego dwunastemu Stefano Gaiemu w Ferrari od AF Corse – przez co dwie załogi GTC będą po wznowieniu wyścigu walczyć o prowadzenie.

Poz Nr   Kierowca   Zespół   Samochód  Strata
1 1   1  
Pierre Thiriet
Jonathan Hirschi
Thiriet by TDS Racing Oreca 03
Nissan 
 
2 2  38 

Simon Dolan
Oliver Turvey 

Jota Sport  Zytek Z11SN
Nissan
+1 okr.
3 3  34 
Michel Frey
Patric Niederhauser
Race Performance  Oreca 03
Judd 
+1 okr.
4 1  48 
Anthony Pons
Soheil Ayari 
Team Endurance
Challenge 
Oreca FLM09
Chevrolet
+1 okr.
5 4  36 
Pierre Ragues
Nelson Panciatici
Signatech Alpine Alpine A450
Nissan
+1 okr.
6 1  77 

Christian Ried
Gianluca Roda
Nick Tandy
Proton Competition Porsche 911
GT3-RSR (997)
+1 okr.
7 2  53 
Gunnar Jeanette
Franck Montecalvo
RAM Racing  Ferrari 458
Italia GTC 
+2 okr.
8 5   4  

Dagoneau Thomas
John Hartshorne
Bastien Brieré
Boutsen Ginion Racing  Oreca 03
Nissan 
+2 okr.
9 3  66 
Joel Camathias
Andrea Bertolini
JMW Motorsport Ferrari 458
Italia GTC
+3 okr.
10 4  52 
Johnny Mowlem
Matt Griffin
RAM Racing  Ferrari 458
Italia GTC
+3 okr.
11 1  79

Andrew Smith
Ollie Millroy
Alasdair McCaig
Ecurie Ecosse BMW Z4 GT3 +3 okr.
...        ...          
19 3 65

Dylan Derdaele
Raffi Bader
Kuba Giermaziak
 Momo Megatron DF1 Audi R8 LMS +7 okr.

Kategorie:  LMP2   LMPC   GTE   GTC

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze