Załoga Thiriet by TDS Racing prowadzi po pierwszej połowie rywalizacji ELMS na mokrym torze Silverstone. Wskutek trudnych warunków, dwa razy doszło do wypadku liderów całego wyścigu.
Deszczowo, mokro i zimno – tak można określić warunki panujące w sobotnie popołudnie na torze Silverstone. Problemy na początku rywalizacji okazały się być tylko preludium do tego, co miało się stać w jego pierwszej połowie – a stało się wiele, m.in. doszło do dramatów dwóch pojazdów prowadzących przez pewien czas w wyścigu. Wyglądały one nieco różnie: w pierwszym przypadku był to typowy poślizg i wypadnięcie na żwir, w drugim samochód wpadł w poślizg podczas dublowania wolniejszego pojazdu – oba zakończyły się natomiast wyraźną stratą dla poszczególnych załóg, szczególnie w drugim przypadku, gdzie doszło do uderzenia w barierę z opon. Fatalna pogoda i kolejne niebezpieczne sytuacje spowodowały, że sędziowie w połowie wyścigu wyprowadzili na tor samochód bezpieczeństwa – przez co druga część rywalizacji rozpocznie się od neutralizacji.
Pierwszy z dramatów lidera miał miejsce już 40 minut po starcie – jadący dla Murphy Prototypes Brendon Hartley wpadł w poślizg i wypadł z toru, tracąc przez to dwa okrążenia. Na prowadzenie wyszedł Franck Mailleux z Morand Racing – a o drugie miejsce walczyli Nelson Panciatici z Signatech-Alpine i Jonathan Hirschi z Thiriet TDS. Czwarty był Oliver Turvey z JOTA, a piąty Patric Niederhauser z Race Performance – o kolejne miejsce pojedynek toczyli natomiast dwaj liderzy kategorii GTE, Nick Tandy i Franck Montecalvo – ale tylko do chwili, gdy Tandy zjechał na drugi pit-stop. To samo wkrótce zrobił Hartley, który powrócił do walki jako osiemnasty – a w poślizg wpadł Federico Leo w Ferrari nr 55 od AF Corse. 10 minut przed końcem pierwszej godziny, Hirschi skutecznie zaatakował Panciaticiego – ten zdecydował się więc na drugi pit-stop. Przed Montecalvo wyszedł lider kategorii LMPC, Paul Loup-Chatin w prototypie nr 49 – a Hartleya zmienił Mark Patterson.
Tuż przed końcem pierwszej godziny rywalizacji, pech dopadł kolejnego lidera – w poślizg wpadł Franck Mailleux, mocno uderzając tyłem w barierę z opon. Oznaczało to koniec szans dla załogi Morand Racing – na czoło wyszedł natomiast Turvey, przed Niederhauserem i mającymi na koncie po dwa pit-stopy Hirschim i zmiennikiem Panciaticiego, Pierrem Raguesem. Na zmianę zjechał też Kuba Giermaziak, oddając kierownicę Dylanowi Derdaele – a lider GTC, Andrew Smith, zmienił się z Alasdairem McCraigiem. Na czele kategorii GTE, Nick Tandy był już za oboma Ferrari od RAM Racing – a kolejnym pechowcem został Michael Marsal z prototypu nr 3 od Greaves, także uderzając tyłem w barierę wskutek poślizgu na bardzo już mokrym torze. Kwadrans przed końcem połowy wyścigu, Tandy powrócił na siódme miejsce, przed Johnnego Mowlema w Ferrari nr 52 – a na zmianę zjechał lider, Oliver Turvey, zmieniając się z Simonem Dolanem.
Na prowadzenie wyszedł w ten sposób Patric Niederhauser – on jednak także musiał wkrótce zaliczyć pit-stop. Tuż po wyjeździe z boksu, Dolan wypadł natomiast z toru, lekko uderzając w barierę – i przez to utrudniając załodze nr 38 powrót na czoło. Tu natomiast, po chwili doszło do ataku Jonathana Hirschi – i to on przejął od Niederhausera pozycję lidera, szybko wypracowując nad nim przewagę kilkunastu sekund. Dolan jechał jako trzeci, przed Raguesem – ten po chwili niebezpiecznie wypadł na żwir, kierując się wprost na pojazd obsługi toru. Na szczęście, żwirowa powierzchnia skutecznie zatrzymała pojazd Signatech – spadł on jednak za lidera LMPC, Soheila Ayari. Liderem kategorii GTE był szósty Nick Tandy w Porsche ekipy Proton – a liderem GTC wciąż BMW od Ecurie Ecosse, jedenaste w całej stawce. Neutralizacja umożliwiła jednak dojechanie do niego dwunastemu Stefano Gaiemu w Ferrari od AF Corse – przez co dwie załogi GTC będą po wznowieniu wyścigu walczyć o prowadzenie.
Poz | Nr | Kierowca | Zespół | Samochód | Strata | ||||
1 | 1 | 1 | Pierre Thiriet Jonathan Hirschi |
Thiriet by TDS Racing | Oreca 03 Nissan |
||||
2 | 2 | 38 |
Simon Dolan |
Jota Sport | Zytek Z11SN Nissan |
+1 okr. | |||
3 | 3 | 34 | Michel Frey Patric Niederhauser |
Race Performance | Oreca 03 Judd |
+1 okr. | |||
4 | 1 | 48 | Anthony Pons Soheil Ayari |
Team Endurance Challenge |
Oreca FLM09 Chevrolet |
+1 okr. | |||
5 | 4 | 36 | Pierre Ragues Nelson Panciatici |
Signatech Alpine | Alpine A450 Nissan |
+1 okr. | |||
6 | 1 | 77 | Christian Ried Gianluca Roda Nick Tandy |
Proton Competition | Porsche 911 GT3-RSR (997) |
+1 okr. | |||
7 | 2 | 53 | Gunnar Jeanette Franck Montecalvo |
RAM Racing | Ferrari 458 Italia GTC |
+2 okr. | |||
8 | 5 | 4 | Dagoneau Thomas John Hartshorne Bastien Brieré |
Boutsen Ginion Racing | Oreca 03 Nissan |
+2 okr. | |||
9 | 3 | 66 | Joel Camathias Andrea Bertolini |
JMW Motorsport | Ferrari 458 Italia GTC |
+3 okr. | |||
10 | 4 | 52 | Johnny Mowlem Matt Griffin |
RAM Racing | Ferrari 458 Italia GTC |
+3 okr. | |||
11 | 1 | 79 | Andrew Smith Ollie Millroy Alasdair McCaig |
Ecurie Ecosse | BMW Z4 GT3 | +3 okr. | |||
... | ... | ||||||||
19 | 3 | 65 | Dylan Derdaele Raffi Bader Kuba Giermaziak |
Momo Megatron DF1 | Audi R8 LMS | +7 okr. |
Kategorie: LMP2 LMPC GTE GTC
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.