Załoga JOTA Sport wygrała pierwszą rundę sezonu 2013 ELMS. W fatalnych warunkach pogodowych, wyścig skrócono – a wygraną Brytyjczykom zapewnił pit-stop dotychczasowego lidera.
Tak dużej ilości wody na Silverstone, komentatorzy wyścigu nie widzieli już od dawna. Ulewny deszcz wymuszał ciągłą obecność samochodu bezpieczeństwa – a gdy na trzy kwadranse przed regulaminowym końcem rywalizacji, sędziowie nie widzieli szans na poprawę, zdecydowano się wywiesić czerwoną flagę i wyścigu już nie wznawiać. Oznaczało to także, iż z jego wyników kilka ekip nie będzie raczej zadowolonych – tym bardziej, że pomimo godzinnej obecności na torze samochodu bezpieczeństwa oraz skrócenia wyścigu o 40 minut, punktacja miała zostać przyznana jak przy normalnym wyścigu. Szczególne niezadowolenie płynęło od ekip, które na początku trzeciej godziny wyścigu, rutynowo zmieniło swoich kierowców – przez co straciło pozycję zdobytą jeszcze przed decyzją o neutralizacji.
W takim właśnie położeniu stali dotychczasowi liderzy rywalizacji, ekipa Thiriet by TDS Racing. Dokładnie na godzinę przed (spodziewanym) końcem, Jonathan Hirschi zjechał na zmianę z Pierrem Thirietem, przez co załoga nr 1 spadła na miejsce trzecie – a na prowadzenie wyszli zdobywcy pole position, JOTA Racing. Równa i spokojna jazda pozwoliła wyprzedzić Thirieta także Michaelowi Freyowi z Race Performance – a ostatecznie na tym samym okrążeniu, co lider, wyścig ukończyli także kierowcy Signatech-Alpine i czołowego pojazdu GTE, Porsche ekipy Proton. Wcześniejsze zmiany podczas neutralizacji pozwoliły awansować również załodze nr 52 od RAM Racing, która znalazła się nawet przed swoimi kolegami z Ferrari nr 53 – o jedną pozycję w swojej kategorii spadło za to Ferrari nr 66 od JMW. Swoje miejsca zachowali jedynie liderzy kategorii LMPC i GTC – choć w tej drugiej, BMW ekipy Ecurie Ecosse mogło wskutek zmiany spaść za Ferrari od AF Corse.
Miejmy nadzieję, że następna runda – wyścig na torze Imola we Włoszech – przebiegał będzie w innej atmosferze – i że będzie on także mniej pechowy dla załogi Kuby Giermaziaka, która o Silverstone będzie zapewne chciała jak najszybciej zapomnieć…
Poz. | Nr | Kierowca | Zespół | Samochód | Strata | ||||
1 | 1 | 38 | ![]() ![]() |
Simon Dolan Oliver Turvey |
![]() |
Jota Sport | ![]() |
Zytek Z11SN |
48 okr. |
2 | 2 | 34 | ![]() ![]() |
Michel Frey Patric Niederhauser |
![]() |
Race Performance | ![]() |
Oreca 03 Judd |
+4,619 |
3 | 3 | 1 | ![]() ![]() |
Pierre Thiriet Jonathan Hirschi |
![]() |
Thiriet by TDS Racing | ![]() |
Oreca 03 Nissan |
+5,485 |
4 | 4 | 36 | ![]() ![]() |
Pierre Ragues Nelson Panciatici |
![]() |
Signatech Alpine | ![]() |
Alpine 03 Nissan |
+3:54,005 |
5 | 1 | 77 | ![]() ![]() ![]() |
Christian Ried Gianluca Roda Nick Tandy |
![]() |
Proton Competition | ![]() |
Porsche 911 GT3-RSR (997) |
+4:00,704 |
6 | 2 | 52 | ![]() ![]() |
Johnny Mowlem Matt Griffin |
![]() |
RAM Racing | ![]() |
Ferrari 458 Italia GTC |
+1 okr. |
7 | 3 | 53 | ![]() ![]() |
Gunnar Jeanette Franck Montecalvo |
![]() |
RAM Racing | ![]() |
Ferrari 458 Italia GTC |
+1 okr. |
8 | 4 | 66 | ![]() ![]() |
Joel Camathias Andrea Bertolini |
![]() |
JMW Motorsport | ![]() |
Ferrari 458 Italia GTC |
+1 okr. |
9 | 1 | 48 | ![]() ![]() |
Anthony Pons Soheil Ayari |
![]() |
Team Endurance Challenge |
![]() |
Oreca FLM09 Chevrolet |
+2 okr. |
10 | 1 | 79 | ![]() ![]() ![]() |
Andrew Smith Ollie Millroy Alasdair McCaig |
![]() |
Ecurie Ecosse | ![]() |
BMW Z4 GT3 | +2 okr. |
11 | 5 | 4 | ![]() ![]() ![]() |
Dagoneau Thomas John Hartshorne Bastien Brieré |
![]() |
Boutsen Ginion Racing | ![]() |
Oreca 03 Nissan |
+2 okr. |
12 | 5 | 75 | ![]() ![]() ![]() |
Francois Perrodo Emmanuel Collard Sébastien Crubile |
![]() |
ProSpeed Competition | ![]() |
Porsche 911 GT3-RSR (997) |
+2 okr. |
13 | 2 | 62 | ![]() ![]() ![]() |
Andrea Rizzoli |
![]() |
AF Corse | ![]() |
Ferrari 458 Italia GT3 |
+2 okr. |
14 | 6 | 67 | ![]() ![]() |
Patrice Milesi Wolf Henzler |
![]() |
IMSA Performance Matmut |
![]() |
Porsche 911 GT3-RSR (997) |
+4 okr. |
15 | 6 | 39 | ![]() ![]() |
Olivier Porta Romain Brandela |
![]() |
DKR Engineering | ![]() |
Lola B11/4 Judd |
+5 okr. |
16 | 7 | 55 | ![]() ![]() ![]() |
Piergiuseppe Perazzini Marco Cioci Federico Leo |
![]() |
AF Corse | ![]() |
Ferrari 458 Italia GTC |
+5 okr. |
17 | 8 | 54 | ![]() ![]() ![]() |
Yannick Mallegol Jean-Marc Bachelier Howard Blank |
![]() |
AF Corse | ![]() |
Ferrari 458 Italia GTC |
+6 okr. |
18 | 7 | 18 | ![]() ![]() |
Brendon Hartley Mark Patterson |
![]() |
Murphy Prototypes | ![]() |
Oreca 03 Nissan |
+7 okr. |
19 | 2 | 49 | ![]() ![]() |
Paul Loup Chatin Gary Hirsch |
![]() |
Team Endurance Challenge |
![]() |
Oreca FLM09 |
+11 okr. |
20 | 3 | 65 |
|
Dylan Derdaele Raffi Bader Kuba Giermaziak |
![]() |
Momo Megatron DF1 | ![]() |
Audi R8 LMS | +15 okr. |
21 | 8 | 3 | ![]() ![]() |
Chris Dyson |
![]() |
Greaves Motorsport | ![]() |
Zytek Z11SN |
+25 okr. |
22 | 9 | 43 | ![]() ![]() |
Natasha Gachnang Frank Mailleux |
![]() |
Morand Racing | ![]() |
Morgan OAK |
+26 okr. |
23 | 3 | 47 | ![]() ![]() |
Alex Loan Matthieu Lecuyer |
![]() |
Team Endurance Challenge |
![]() |
Oreca FLM09 |
+48 okr. |
Kategorie: LMP2 LMPC GTE GTC
Wesprzyj nas na Patronite.