Broniąca tytułu mistrza załoga Thiriet TDS Racing wygrała drugą rundę Europejskiej Serii Le Mans. Na włoskim torze Imola, najlepsi wśród GT byli kierowcy Ferrari brytyjskiego RAM Racing.
Nareszcie pełny, 3-godzinny wyścig – po wydarzeniach z Silverstone, kiedy to fatalna pogoda i związane z nią wypadki skróciły rundę niemal o połowę, tym razem do czynienia mieliśmy już z pełnowymiarową rywalizacją. Zwycięsko wyszła z niej załoga, która w tym roku broni tytułu mistrza – a po 3. miejscu na Silverstone, Thiriet TDS Racing także i teraz wychodzi na czoło klasyfikacji generalnej. Francuzi nie miel jednak łatwego zadania we Włoszech, bardzo silnym konkurentem znów okazała się brytyjska JOTA Sport – dla nich niestety, wyścig zakończył się wypadnięciem poza tor po drugiej serii zmian, a w samej końcówce kolizją z innym prototypem LMP2. W kategorii GTE, pole-position i zwycięstwo dało prowadzenie w klasyfikacji generalnej czołowej załodze RAM Racing – która tym razem okazała się lepsza od gospodarzy z AF Corse. Pechowo wyścig zakończył się dla załogi Kuby Giermaziaka, która odpadła niecałe 2 godziny po starcie.
Startujący z pole position Oliver Turvey w Zyteku od JOTA Sport utrzymał prowadzenie w wyścigu – na drugie miejsce wyszedł natomiast Brendon Hartley z Murphy, wyprzedzając Mathiasa Beche z Thiriet TDS. Trójka ta wkrótce oddaliła się od dalszej części stawki – tu natomiast, na piąte miejsce wszedł Frank Mailleux z Morand Racing, wyprzedzając Toma Kimber-Smitha z Greaves. Bez poważniejszych pojedynków, ten ostatni 40 minut po starcie jako pierwszy zjechał do alei serwisowej – a gdy po kolejnych 20 minutach zjazdy zaliczyły również inne prototypy LMP2, na czoło wyszedł Mailleux przed Beche i Turveyem. Kierowcy Thiriet i JOTA dość szybko poradzili sobie jednak z Francuzem z Morand Racing – i wkrótce znów zajęli się walką o prowadzenie. O czwarte miejsce rywalizowali natomiast Kimber-Smith i Pierre Ragues, który w prototypie od Signatech zastąpił Nelsona Panciaticiego.
Za zbyt szybką jazdę w alei serwisowej, 30-sekundową karę otrzymała załoga DKR Engineering – w połowie wyścigu, poza tor wypadła natomiast Lola ekipy HVM. W czołówce, układ w kategorii LMP2 pozostawał niezmienny – i dopiero druga seria pit-stopów, z wymuszonymi w większości przypadków zmianami kierowców, doprowadziła do przetasowania. Na czoło wyszedł Simon Dolan w JOTA przed Pierrem Thirietem z Thiriet TDS, na trzecie awansował Ragues – a na czwarte spadła Natacha Gachnang z Morand Racing. Szwajcarkę ścigał jednak David Heinemeier-Hansson w Zyteku od Greaves , który godzinę przed końcem rywalizacji był już przed prototypem Morand. W tym czasie, Thiriet skutecznie zaatakował Simona Dolana, przejmując prowadzenie w wyścigu.
Rywalizacja Thirieta z Dolanem trwała do ostatniej serii pit-stopów – wtedy też, gdy oba pojazdy jednocześnie zjechały na ostatni postój, podczas wyjazdu Dolan wypadł z toru – i spadł na dalsze miejsca w stawce. Na drugie awansował Heinemeier-Hansson, po części wskutek powrotu za kierownicę prototypu Signatech-Alpine Nelsona Panciaticiego – a czwarta była Natacha Gachnang. Panciatici szybko dogonił jednak Duńczyka, niecałe pół godziny przed końcem wyścigu wychodząc na drugie miejsce – w dodatku, Heinemeier-Hansson zmuszony był tuż przed końcem rywalizacji na jeszcze jeden pit-stop, przez co spadł na piąte miejsce. To samo zmuszona była zrobić także Gachnang, utrzymując jednak pozycję trzecią – za to załoga JOTA Sport zaliczyła feralny kontakt z pojazdem od HVM, przez co zmuszona była odpaść z wyścigu. Zwycięstwo do mety dowiózł Thiriet przed Panciaticim i Gachnang – czwarte miejsce zajął prototyp od Race Performance.
Wśród prototypów LMPC, na starcie Gary Hirsch z nr 49 obronił prowadzenie przed Matthieu Lecuyerem – i ciągnął je aż do zmiany z Paulem Loupem Chatinem. Ten bez większych problemów dowiózł zwycięstwo do mety – podobnie, jak drugie miejsce utrzymywał zmiennik Lecuyera, Alex Loan. Obywatel Andory, w ostatniej godzinie wyścigu stracił jednak swoją pozycję na rzecz czołowego kierowcy załogi nr 48, Soheila Ayariego – i to on ostatecznie dowiózł do mety drugie miejsce w tej kategorii.
W kategorii GTE, startujący w Ferrari nr 52 Matt Griffin utrzymał prowadzenie – choć wciąż i wciąż ścigany był przez Patricka Longa z Porsche nr 67 od IMSA Performance. Ataki te okazały się skuteczne dopiero pod koniec pierwszej godziny wyścigu, gdy Long wyszedł na prowadzenie – po chwili jednak, obaj kierowcy musieli zjawić się w boksach, i Ferrari powróciło na czoło. W dodatku, wkrótce Porsche spadło na pozycję czwartą, wyprzedzone przez Franka Montecalvo z nr 53 od RAM i Andrea Bertoliniego z nr 66 od JMW Motorsport – jego, w drugiej (i ostatniej) serii pit-stopów pokonał jednak Marco Cioci w nr 55 od AF Corse. W kolejnych minutach, reprezentant „gospodarzy” wyszedł nawet na pozycję wice-lidera, wyprzedzając Montecalvo – lecz 10 minut przed końcem wyścigu, kierowca RAM Racing odzyskał pozycję. Niestety, chwilę później Montecalvo popełnił błąd, przez który oddał drugie miejsce Ciociemu – zespół RAM nie mógł więc cieszyć się z dubletu w kategorii GTE. Czwarte miejsce do mety dowiózł Bertolini.
Do sporych zmian na początku wyścigu doszło jedynie w kategorii GTC, gdzie za Peterem Koxem w Lamborghini pojawił się po kwadransie Kirył Ładygin w Ferrari nr 69 od SMP, a na trzecie spadł Stefano Gai w nr 62 od AF Corse. Piąty jechał Kuba Giermaziak w Audi – a do przodu parł Maurizion Mediani z Ferrari nr 72 od SMP, który startował z ostatniego miejsca. Po pierwszej serii pit-stopów, Mediani pozostał w swoim pojeździe, dzięki czemu szybciej wyjechał z boksów i wyszedł na prowadzenie – drugi Nico Pronk w Lamborghini wkrótce spadł za Ferrari nr 69 i 62. Holendrowi udało się jednak odzyskać jedną pozycję jeszcze przed drugą serią pit-stopów – a potem za kierownicę powrócił Peter Kox. Karę za zbyt dużą prędkość otrzymało natomiast BMW ekipy Ecurie Ecosse – mimo tego, po drugiej serii zjazdów, to właśnie BMW pojawiło się na miejscu trzecim. Z czołówki wypadło Ferrari nr 72, przez co prowadził Fabio Babini w nr 69 przed Lorenzo Casem z nr 62 – a z wyścigu odpadło Audi załogi Kuby Giermaziaka. Pod koniec wyścigu, Kox miał szansę przejąć trzecie miejsce od BMW – niestety, Holender popełnił błąd i stracił trzy okrążenia do lidera.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | P(K) | Zespół | Rezultat | |||
1 | 1 | ![]() ![]() |
Pierre Thiriet Jonathan Hirschi |
LMP2 | 1 | ![]() |
Thiriet by TDS Racing | ![]() |
108 okr. |
2 | 36 | ![]() ![]() |
Pierre Ragues Nelson Panciatici |
LMP2 | 2 | ![]() |
Signatech Alpine | ![]() |
+46.236 |
3 | 43 | ![]() ![]() |
Natasha Gachnang Frank Mailleux |
LMP2 | 3 | ![]() |
Morand Racing | ![]() |
+ 1 okr. |
4 | 34 | ![]() ![]() |
Michel Frey Patric Niederhauser |
LMP2 | 4 | ![]() |
Race Performance | ![]() |
(+20.617) |
5 | 3 | ![]() ![]() |
Tom Kimber-Smith |
LMP2 | 5 | ![]() |
Greaves Motorsport | ![]() |
(+34.186) |
6 | 18 | ![]() ![]() |
Brendon Hartley Mark Patterson |
LMP2 | 6 | ![]() |
Murphy Prototypes | ![]() |
+ 3 okr. |
7 | 49 | ![]() ![]() |
Paul Loup Chatin Gary Hirsch |
LMPC | 1 | ![]() |
Team Endurance Challenge | ![]() |
+ 5 okr. |
8 | 52 | ![]() ![]() |
Johnny Mowlem Matt Griffin |
LMGTE | 1 | ![]() |
RAM Racing | ![]() |
+ 6 okr. |
9 | 48 | ![]() ![]() |
Anthony Pons Soheil Ayari |
LMPC | 2 | ![]() |
Team Endurance Challenge | ![]() |
(+6.516) |
10 | 47 | ![]() ![]() |
Alex Loan Matthieu Lecuyer |
LMPC | 3 | ![]() |
Team Endurance Challenge | ![]() |
(+1:07.807) |
11 | 55 | ![]() ![]() ![]() |
Piergiuseppe Perazzini Marco Cioci Federico Leo |
LMGTE | 2 | ![]() |
AF Corse | ![]() |
+ 7 okr. |
12 | 53 | ![]() ![]() |
Gunnar Jeanette Franck Montecalvo |
LMGTE | 3 | ![]() |
RAM Racing | ![]() |
(+1.902) |
13 | 66 | ![]() ![]() |
Joel Camathias Andrea Bertolini |
LMGTE | 4 | ![]() |
JMW Motorsport | ![]() |
(+43.021) |
14 | 4 | ![]() ![]() ![]() |
Thomas Dagoneau John Hartshorne Bastien Brieré |
LMP2 | 7 | ![]() |
Boutsen Ginion Racing | ![]() |
(+1:02.659) |
15 | 77 | ![]() ![]() ![]() |
Christian Ried Gianluca Roda Nick Tandy |
LMGTE | 5 | ![]() |
Proton Competition | ![]() |
(+1:11.813) |
16 | 67 | ![]() ![]() |
Patrice Milesi Patrick Long |
LMGTE | 6 | ![]() |
IMSA Performance Matmut | ![]() |
+ 8 okr. |
17 | 69 | ![]() ![]() ![]() |
Kirył Ładygin |
GTC | 1 | ![]() |
SMP Racing | ![]() |
(+57.429) |
18 | 62 | ![]() ![]() ![]() |
Andrea Rizzoli |
GTC | 2 | ![]() |
AF Corse | ![]() |
+ 9 okr. |
19 | 79 | ![]() ![]() ![]() |
Andrew Smith Ollie Millroy Joe Twyman |
GTC | 3 | ![]() |
Ecurie Ecosse | ![]() |
+ 11 okr. |
20 | 54 | ![]() ![]() ![]() |
Yannick Mallegol Jean-Marc Bachelier Howard Blank |
LMGTE | 7 | ![]() |
AF Corse | ![]() |
(+56.025) |
21 | 72 | ![]() ![]() ![]() |
Borys Rotenberg |
GTC | 4 | ![]() |
SMP Racing | ![]() |
(+1:06.996) |
22 | 68 | ![]() ![]() ![]() |
Jurij Ewstigniejew |
GTC | 5 | ![]() |
SMP Racing | ![]() |
+ 12 okr. |
23 | 30 | ![]() ![]() |
Jonathan Hirschi Tony Burgess |
LMP2 | 8 | ![]() |
HVM Status GP | ![]() |
+ 19 okr. |
NSK |
38 |
![]() ![]() |
Simon Dolan Oliver Turvey |
LMP2 | 9 | ![]() |
Jota Sport | ![]() |
+ 7 okr. |
NSK | 60 |
|
Peter Kox |
GTC | 6 | ![]() |
Kox Racing | ![]() |
+ 11 okr. |
NSK | 39 | ![]() ![]() ![]() |
Olivier Porta Romain Brandela Bernard Delhez |
LMP2 | 10 | ![]() |
DKR Engineering | ![]() |
+ 19 okr. |
NSK | 65 |
|
Dylan Derdaele Raffi Bader Kuba Giermaziak |
GTC | 7 | ![]() |
Momo Megatron DF1 | ![]() |
+ 48 okr. |
NSK | 75 | ![]() ![]() ![]() |
Francois Perrodo Emmanuel Collard Sébastien Crubile |
LMGTE | 8 | ![]() |
ProSpeed Competition | ![]() |
+ 65 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.