Mathias Beche był najszybszy podczas pierwszego treningu rundy Europejskiej Serii Le Mans na torze Red Bull Ring w Austrii. Najszybszy w kategorii GT był Federico Leo z Ferrari od AF Corse.
Choć za sobą mamy już pierwszą sesję treningową – wpierw kilka informacji jeszcze na temat samej listy startowej. Jak widać po wynikach, z obecności Austrii zrezygnowały nam łącznie trzy załogi – prócz znanych już Greaves Motorsport i MOMO Megatron DF1, zniknęła także luksemburska ekipa DKR Engineering. Powód nieobecności Luksemburczyków nie jest tu do końca znany – prawdopodobnie ma to związek z przygotowywaniem przez nich na sezon 2014nowego pojazdu LMP2 w miejsce przestarzałej już nieco Loli B11/40. Również prawdopodobnie, DRK pojawi się jednak w pozostałych dwóch rundach ELMS – podobnie jak Greaves Motorsport, który swoją nieobecność wytłumaczył nagłym odejściem jednego ze sponsorów.
W przypadku MOMO Megatron DF1 dowiedzieliśmy się natomiast, że o ile zespół również powróci do walki w dwóch ostatnich wyścigach ELMS – o tyle nie pojawi się tam już Kuba Giermaziak, który zrezygnował z udziału w tej rywalizacji. Więcej informacji na ten temat mamy otrzymać wkrótce, dowiadując się nie tylko o kierowcy, ale i o decyzjach zespołu – co do Giermaziaka, możliwe, że pojawi się on w pojazdach GT3 startujących w innych seriach wyścigów. Czy będzie to np. Blancpain Endurance, może FIA GT Series? Cóż, musimy na to jeszcze poczekać…
Przechodząc do wyników sesji treningowej – najszybszym w kategorii LMP2, a więc i w całej stawce okazał się Mathias Beche w prototypie Oreca od TDS Racing. Francuska załoga widniała na czele tabeli wyników przez większą część sesji – pod koniec jednak, wyraźnie przyśpieszył Nelson Panciatici w Alpine A450 ekipy Signatech-Alpine. Francuz wyszedł na czoło tabeli, jako drugi po Pierrze Thiriet schodząc poniżej 1:26 – lecz jak się okazało, ostatnie słowo należało do zmiennika Thirieta, Mathiasa Beche, który na ostatnim okrążeniu pokonał Panciaticiego. O kolejne pozycje, w drugiej połowie sesji rywalizowali natomiast kierowcy od Murphy i Boutsen Ginion – ostatecznie lepszy okazał się Brendon Hartley z ekipy irlandzkiej, minimalnie pokonując Thomasa Holzera z BGR. Na ostatnim okrążeniu, z ósmego na siódme miejsce przesunął się debiutant w tej kategorii, Siergiej Żłobin w prototypie Oreca rosyjskiego SMP.
W kategorii LMPC, choć do końca próby podejmował Gary Hirsch z załogi Team Endurance Challenge nr 49 – najszybszym okazał się być Nicky Pastorelli z portugalskiej załogi Algarve Pro Racing Team. Holender, swój najlepszy wynik uzyskał jeszcze w pierwszej połowie sesji – podobnie, jak Nico Verdonck z trzeciej tu załogi nr 47. Problemy miała za to załoga nr 48, która zrezygnowała ze startu po zaledwie dwóch przejechanych okrążeniach.
W połowie sesji, w kategorii GTE wydawało się, że w treningu górować będą Porsche – wtedy jednak, ekipy Proton Competiton i ProSpeed pokonał Andrea Bertolini w Ferrari od JMW Motorsports. Później, przed Porsche wyszli także kierowcy od RAM Racing i AF Corse – ostatecznie, najszybszym okazał się Federico Leo z włoskiej załogi nr 55, który w końcówce sesji wyprzedził nawet Bertoliniego. Johnny Mowlem z RAM Racing nr 52 zajął miejsce trzecie – a Proton i ProSpeed spadły na 4. i 5.
W GTC, najszybszym w stawce okazał się być Wiktor Szaitar w Ferrari nr 69 od SMP, którego wynik z pierwszej części sesji wystarczył, by do końca utrzymać się na czele tabeli. W połowie sesji, drugi czas uzyskał Lorenzo Casé z Ferrari nr 62 od AF Corse – i dopiero o trzecie miejsce, rywalizacja trwała niemal do końca. Wydawało się mianowicie, że trzeci rezultat zapewnił dużo wcześniej załodze Ecurie Ecosse Andrew Smith – ostatecznie jednak, pokonali go zarówno Dewi Markozow z Ferrari nr 72 od SMP, jak i Peter Kox z Lamborghini.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | P(K) | Zespół | Rezultat | Strata | |||
1 | 1 | ![]() ![]() |
Pierre Thiriet Mathias Beche |
LMP2 | 1 | ![]() |
Thiriet by TDS Racing | ![]() |
1:25.638 | |
2 | 36 | ![]() ![]() |
Pierre Ragues Nelson Panciatici |
LMP2 | 2 | ![]() |
Signatech Alpine | ![]() |
1:25.864 | +0.226 |
3 | 18 | ![]() ![]() |
Brendon Hartley Jonathan Hirschi |
LMP2 | 3 | ![]() |
Murphy Prototypes | ![]() |
1:26.031 | +0.393 |
4 | 4 | ![]() ![]() |
Dominik Kraihamer Thomas Holzer |
LMP2 | 4 | ![]() |
Boutsen Ginion Racing | ![]() |
1:26.062 | +0.424 |
5 | 38 | ![]() ![]() |
Simon Dolan Oliver Turvey |
LMP2 | 5 | ![]() |
Jota Sport | ![]() |
1:26.216 | +0.578 |
6 | 43 | ![]() ![]() |
Natasha Gachnang Frank Mailleux |
LMP2 | 6 | ![]() |
Morand Racing | ![]() |
1:26.591 | +0.953 |
7 | 37 | ![]() ![]() |
Maurizio Mediani Siergiej Żłobin |
LMP2 | 7 | ![]() |
SMP Racing | ![]() |
1:27.097 | +1.459 |
8 | 34 | ![]() ![]() |
Michel Frey Patric Niederhauser |
LMP2 | 8 | ![]() |
Race Performance | ![]() |
1:27.191 | +1.553 |
9 | 46 | ![]() ![]() |
Cornelius Jones Nicky Catsburg |
LMPC | 1 | ![]() |
Algarve Pro Racing | ![]() |
1:29.080 | +3.442 |
10 | 49 | ![]() ![]() |
Paul Loup Chatin Gary Hirsch |
LMPC | 2 | ![]() |
Team Endurance Challenge |
![]() |
1:29.179 | (+0.099) |
11 | 47 | ![]() ![]() |
Alex Loan Nico Verdonck |
LMPC | 3 | ![]() |
Team Endurance Challenge |
![]() |
1:30.420 | (+1.340) |
12 | 55 | ![]() ![]() ![]() |
Piergiuseppe Perazzini Marco Cioci Federico Leo |
LMGTE | 1 | ![]() |
AF Corse | ![]() |
1:30.993 | +5.355 |
13 | 66 | ![]() ![]() |
Joel Camathias Andrea Bertolini |
LMGTE | 2 | ![]() |
JMW Motorsport | ![]() |
1:31.032 | (+0.039) |
14 | 52 | ![]() ![]() |
Johnny Mowlem Matt Griffin |
LMGTE | 3 | ![]() |
RAM Racing | ![]() |
1:31.338 | (+0.345) |
... | ... | ... | ||||||||
19 | 69 | ![]() ![]() ![]() |
Kirył Ładygin Wiktor Szaitar Fabio Babini |
GTC | 1 | ![]() |
SMP Racing | ![]() |
1:32.188 | +6.550 |
... | ... | ... | ||||||||
21 | 62 | ![]() ![]() ![]() |
Andrea Rizzoli Stefano Gai Lorenzo Casé |
GTC | 2 | ![]() |
AF Corse | ![]() |
1:32.389 | (+0.201) |
22 | 72 | ![]() ![]() ![]() |
Aleksandr Frołow Dewi Markozow Luca Persiani |
GTC | 3 | ![]() |
SMP Racing | ![]() |
1:32.923 | (+0.735) |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.