TDS najszybszy w 1. treningu w Austrii

Mathias Beche był najszybszy podczas pierwszego treningu rundy Europejskiej Serii Le Mans na torze Red Bull Ring w Austrii. Najszybszy w kategorii GT był Federico Leo z Ferrari od AF Corse.

Choć za sobą mamy już pierwszą sesję treningową – wpierw kilka informacji jeszcze na temat samej listy startowej. Jak widać po wynikach, z obecności Austrii zrezygnowały nam łącznie trzy załogi – prócz znanych już Greaves Motorsport i MOMO Megatron DF1, zniknęła także luksemburska ekipa DKR Engineering. Powód nieobecności Luksemburczyków nie jest tu do końca znany – prawdopodobnie ma to związek z przygotowywaniem przez nich na sezon 2014nowego pojazdu LMP2 w miejsce przestarzałej już nieco Loli B11/40. Również prawdopodobnie, DRK pojawi się jednak w pozostałych dwóch rundach ELMS – podobnie jak Greaves Motorsport, który swoją nieobecność wytłumaczył nagłym odejściem jednego ze sponsorów.

W przypadku MOMO Megatron DF1 dowiedzieliśmy się natomiast, że o ile zespół również powróci do walki w dwóch ostatnich wyścigach ELMS – o tyle nie pojawi się tam już Kuba Giermaziak, który zrezygnował z udziału w tej rywalizacji. Więcej informacji na ten temat mamy otrzymać wkrótce, dowiadując się nie tylko o kierowcy, ale i o decyzjach zespołu – co do Giermaziaka, możliwe, że pojawi się on w pojazdach GT3 startujących w innych seriach wyścigów. Czy będzie to np. Blancpain Endurance, może FIA GT Series? Cóż, musimy na to jeszcze poczekać…

Przechodząc do wyników sesji treningowej – najszybszym w kategorii LMP2, a więc i w całej stawce okazał się Mathias Beche w prototypie Oreca od TDS Racing. Francuska załoga widniała na czele tabeli wyników przez większą część sesji – pod koniec jednak, wyraźnie przyśpieszył Nelson Panciatici w Alpine A450 ekipy Signatech-Alpine. Francuz wyszedł na czoło tabeli, jako drugi po Pierrze Thiriet schodząc poniżej 1:26 – lecz jak się okazało, ostatnie słowo należało do zmiennika Thirieta, Mathiasa Beche, który na ostatnim okrążeniu pokonał Panciaticiego. O kolejne pozycje, w drugiej połowie sesji rywalizowali natomiast kierowcy od Murphy i Boutsen Ginion – ostatecznie lepszy okazał się Brendon Hartley z ekipy irlandzkiej, minimalnie pokonując Thomasa Holzera z BGR. Na ostatnim okrążeniu, z ósmego na siódme miejsce przesunął się debiutant w tej kategorii, Siergiej Żłobin w prototypie Oreca rosyjskiego SMP.

W kategorii LMPC, choć do końca próby podejmował Gary Hirsch z załogi Team Endurance Challenge nr 49 – najszybszym okazał się być Nicky Pastorelli z portugalskiej załogi Algarve Pro Racing Team. Holender, swój najlepszy wynik uzyskał jeszcze w pierwszej połowie sesji – podobnie, jak Nico Verdonck z trzeciej tu załogi nr 47. Problemy miała za to załoga nr 48, która zrezygnowała ze startu po zaledwie dwóch przejechanych okrążeniach.

W połowie sesji, w kategorii GTE wydawało się, że w treningu górować będą Porsche – wtedy jednak, ekipy Proton Competiton i ProSpeed pokonał Andrea Bertolini w Ferrari od JMW Motorsports. Później, przed Porsche wyszli także kierowcy od RAM Racing i AF Corse – ostatecznie, najszybszym okazał się Federico Leo z włoskiej załogi nr 55, który w końcówce sesji wyprzedził nawet Bertoliniego. Johnny Mowlem z RAM Racing nr 52 zajął miejsce trzecie – a Proton i ProSpeed spadły na 4. i 5.

W GTC, najszybszym w stawce okazał się być Wiktor Szaitar w Ferrari nr 69 od SMP, którego wynik z pierwszej części sesji wystarczył, by do końca utrzymać się na czele tabeli. W połowie sesji, drugi czas uzyskał Lorenzo Casé z Ferrari nr 62 od AF Corse – i dopiero o trzecie miejsce, rywalizacja trwała niemal do końca. Wydawało się mianowicie, że trzeci rezultat zapewnił dużo wcześniej załodze Ecurie Ecosse Andrew Smith – ostatecznie jednak, pokonali go zarówno Dewi Markozow z Ferrari nr 72 od SMP, jak i Peter Kox z Lamborghini.

Poz Nr   Kierowca Klasa P(K)   Zespół   Rezultat Strata
1 1
Pierre Thiriet
Mathias Beche
LMP2 1 Thiriet by TDS Racing 1:25.638  
2 36
Pierre Ragues
Nelson Panciatici 
LMP2 2 Signatech Alpine 1:25.864 +0.226
3 18
Brendon Hartley
Jonathan Hirschi
LMP2 3 Murphy Prototypes 1:26.031 +0.393
4 4
Dominik Kraihamer
Thomas Holzer
LMP2 4 Boutsen Ginion Racing  1:26.062 +0.424
5 38
Simon Dolan
Oliver Turvey 
LMP2 5 Jota Sport  1:26.216 +0.578
6 43
Natasha Gachnang
Frank Mailleux
LMP2 6 Morand Racing  1:26.591 +0.953
7 37
Maurizio Mediani
Siergiej Żłobin
LMP2 7 SMP Racing 1:27.097 +1.459
8 34
Michel Frey
Patric Niederhauser
LMP2 8 Race Performance  1:27.191 +1.553
9 46
Cornelius Jones
Nicky Catsburg
LMPC 1 Algarve Pro Racing 1:29.080 +3.442
10 49
Paul Loup Chatin
Gary Hirsch 
LMPC 2 Team Endurance
Challenge 
1:29.179 (+0.099)
11 47
Alex Loan
Nico Verdonck
LMPC 3 Team Endurance
Challenge 
1:30.420 (+1.340)
12 55

Piergiuseppe Perazzini
Marco Cioci
Federico Leo
LMGTE 1 AF Corse 1:30.993 +5.355
13 66
Joel Camathias
Andrea Bertolini
LMGTE 2 JMW Motorsport 1:31.032 (+0.039)
14 52
Johnny Mowlem
Matt Griffin
LMGTE 3 RAM Racing  1:31.338 (+0.345)
...      ...        ...       
19 69

Kirył Ładygin
Wiktor Szaitar
Fabio Babini
GTC 1 SMP Racing 1:32.188 +6.550
...       ...        ...      
21 62

Andrea Rizzoli
Stefano Gai
Lorenzo Casé
GTC 2 AF Corse 1:32.389 (+0.201)
22 72

Aleksandr Frołow
Dewi Markozow
Luca Persiani
GTC 3 SMP Racing 1:32.923 (+0.735)

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze