Nelson Panciatici był najszybszy w pierwszym treningu ELMS na torze Hungaroring. Wśród pojazdów GT, na czele znalazło się Ferrari brytyjskiego JMW Motorsport.
W przeciwieństwie do warunków panujących na trasie Rajdu Polski, nad węgierskim torem Hungaroring było słonecznie i dość ciepło. Pogoda nie przeszkadzała więc kierowcom w uzyskiwaniu szybkich okrążeń – przez co niektórzy już na początku sesji zaliczali wyniki pozwalające im utrzymać się w czołówce. Tak było chociażby w kategoriach LMPC czy GTE, gdzie najlepsze rezultaty pojawiły się w pierwszej połowie treningu – i tylko w czołowej kategorii LMP2, decydującymi okazały się być ostatnie 10 minut. Wtedy też, na czoło wyszedł Nelson Panciatici w prototypie Alpine od Signatech – a prowadząca przez dłuższy czas załoga Thiriet TDS musiała obejść się smakiem.
Liderzy klasyfikacji generalnej wyszli na czoło kwadrans po starcie, kiedy to Mathias Beche przebił czas Maurizio Medianiego z SMP Racing. Wynik Szwajcara utrzymywał się tam przez prawie pół godziny – w połowie sesji, przyśpieszył jednak Brendon Hartley z Murphy Prototypes, awansując na miejsce trzecie. 10 minut później, właśnie Australijczyk pokonał czas Bechego, jako pierwszy schodząc poniżej 1:38 – ale nawet kolejny, jeszcze lepszy wynik, nie pozwolił mu ukończyć treningu na czele. Tuż przed końcem sesji, Hartleya przebił mianowicie Nelson Panciatici, który chwilę wcześniej jako drugi zszedł poniżej 1:38 – a Beche spadł na miejsce czwarte, pokonany także przez Olivera Turveya z JOTA Sport. Wynik Maurizio Medianiego był ostatecznie piąty – a trzy kolejne miejsca zajęły pozostałe prototypy LMP2.
Znacznie prostsza sytuacja miała miejsce wśród prototypów LMPC – tu, tylko w pierwszych minutach najszybszy był pojazd ekipy Team Endurance Challenge. Kwadrans po starcie, na czele pojawił się Nick Catsburg z Algarve Pro Racing Team – i mimo prób Paula Loupa Chatina, Holender pozostał liderem kategorii już do końca sesji.
Tak samo było również w kategorii GTE. Kwadrans po starcie, na czele widniał tu Andrea Bertolini z Ferrari od JMW – jego czas był o ponad sekundę lepszy od wyniku Johnnego Mowlema z RAM Racing. 5 minut później, Mowlema pokonał Emmanuel Collard w Porsche od ProSpeed – a w połowie sesji, na to miejsce awansował Nick Tandy w 911 ekipy Proton, wciąż jednak gorszy od Bertoliniego o 0.8 sekundy. Tej różnicy nie udało się Brytyjczykowi zmniejszyć już do mety – czas Collarda pozostał trzeci, a na miejscu czwartym pojawiło się pod koniec sesji kolejne Porsche, nr 67 od IMSA i Jean-Karl Vernay.
Nieco inaczej sytuacja wyglądała w GTC – tu, do połowy treningu, na czele widniał czas Nickiego Pronka z Lamborghini od Kox Racing. Holendra przebił wtedy Fabio Babini w Ferrari nr 69 od SMP – a 10 minut później, jeszcze szybszy był Luca Persiani w drugim pojeździe rosyjskiej ekipy, schodząc poniżej 1:48. Właśnie ta para ukończyła sesję na czele, przed pojedynczym Lamborghini – słabo wypadło natomiast BMW od Ecurie Ecosse, zajmując przedostatnie, piąte miejsce.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 36 | ![]() ![]() |
Pierre Ragues Nelson Panciatici |
1 | LMP2 | ![]() |
Signatech Alpine | ![]() |
1:37.529 | |
2 | 18 | ![]() ![]() |
Brendon Hartley Jonathan Hirschi |
2 | LMP2 | ![]() |
Murphy Prototypes | ![]() |
1:37.606 | +0.077 |
3 | 38 | ![]() ![]() |
Simon Dolan Oliver Turvey |
3 | LMP2 | ![]() |
Jota Sport | ![]() |
1:37.856 | +0.327 |
4 | 1 | ![]() ![]() |
Pierre Thiriet Mathias Beche |
4 | LMP2 | ![]() |
Thiriet by TDS Racing | ![]() |
1:38.660 | +1.131 |
5 | 37 | ![]() ![]() |
Maurizio Mediani Siergiej Żłobin |
5 | LMP2 | ![]() |
SMP Racing | ![]() |
1:38.684 | +1.155 |
6 | 34 | ![]() ![]() |
Michel Frey Patric Niederhauser |
6 | LMP2 | ![]() |
Race Performance | ![]() |
1:39.555 | +2.026 |
7 | 43 | ![]() ![]() |
Natasha Gachnang Christian Klien |
7 | LMP2 | ![]() |
Morand Racing | ![]() |
1:39.830 | +2.301 |
8 | 4 | ![]() ![]() ![]() |
Khaled Al-Mudhaf Alex Kaparia John Hartshorne |
8 | LMP2 | ![]() |
Boutsen Ginion Racing | ![]() |
1:40.440 | +2.911 |
9 | 46 | ![]() ![]() |
Cornelius Jones Nicky Catsburg |
1 | LMPC | ![]() |
Algarve Pro Racing Team | ![]() |
1:41.351 | +3.822 |
10 | 49 | ![]() ![]() |
Paul Loup Chatin Gary Hirsch |
2 | LMPC | ![]() |
Team Endurance Challenge |
![]() |
1:42.190 | +4.661 |
11 | 48 | ![]() ![]() |
Anthony Pons Soheil Ayari |
3 | LMPC | ![]() |
Team Endurance Challenge |
![]() |
1:42.571 | +5.042 |
12 | 66 | ![]() ![]() |
Joel Camathias Andrea Bertolini |
1 | LMGTE | ![]() |
JMW Motorsport | ![]() |
1:45.343 | +7.814 |
13 | 77 | ![]() ![]() ![]() |
Christian Ried Klaus Bachler Nick Tandy |
2 | LMGTE | ![]() |
Proton Competition | ![]() |
1:46.103 | +8.574 |
14 | 75 | ![]() ![]() |
Francois Perrodo Emmanuel Collard |
3 | LMGTE | ![]() |
ProSpeed Competition | ![]() |
1:46.536 | +9.007 |
... | ... | ... | ||||||||
19 | 72 | ![]() ![]() ![]() |
Aleksandr Frołow Dewi Markozow Luca Persiani |
1 | GTC | ![]() |
SMP Racing | ![]() |
1:47.684 | +10.155 |
20 | 69 | ![]() ![]() ![]() |
Kirył Ładygin Wiktor Szaitar Fabio Babini |
2 | GTC | ![]() |
SMP Racing | ![]() |
1:48.495 | +10.966 |
21 | 60 | ![]() ![]() ![]() |
Peter Kox Nico Pronk Dennis Retera |
3 | GTC | ![]() |
Kox Racing | ![]() |
1:48.849 | +11.320 |
Wesprzyj nas na Patronite.