Nelson Panciatici był najszybszym kierowcą także w drugim treningu na torze Hungaroring. Podobnie, jak w pierwszym, Francuz zaliczył najlepszy czas pod koniec sesji.
Powtórka z przedpołudnia – tak można by opisać drugą sesję treningową na Hungaroring – choć nie byłoby to do końca trafne określenie. W kategoriach LMPC i GTC, czołówka uformowała się dopiero w ostatnim kwadransie – podobnie zresztą było w GTE, gdzie ostateczny lider pojawił się 20 minut przed końcem treningu. W LMP2 natomiast, jeśli w ostatnich minutach pierwszej sesji działo się sporo – to tym razem mieliśmy do czynienia z regularną bitwą o czołowe pozycje. Zwycięsko wyszedł z niej Nelson Panciatici – niewiele jednak lepszy od czołowego przeciwnika.
Tym okazał się być Oliver Turvey z ekipy Jota Sport – a jego zmiennik, Simon Dolan, prowadził po pierwszym kwadransie sesji. Drugi był Brendon Hartley z Murphy Prototypes – a dopiero piąty Pierre Thiriet z TDS Racing. Gdy Thirieta zastąpił Mathias Beche, załoga nr 1 awansowała w połowie sesji na czoło stawki – a poniżej 1:38 schodzili także Nelson Panciatici oraz Christian Klien z Morand Racing. 10 minut przed końcem sesji, na trzecie awansował Patrick Niederhauser z Race Performance – wtedy jednak Panciatici, czasem poniżej 1:37, pojawił się na czele – a na drugie powrócił Hartley. W końcówce, Niederhauser próbował znów awansować – i udało mu się zaliczyć trzeci czas – jednak ostatecznie, na czwarte zrzucił go Turvey, który schodząc poniżej 1:37 znalazł się za Panciaticim, a przed Hartleyem.
Kategoria LMPC była jedyną, gdzie najszybszą okazała się być inna ekipa, niż ta z sesji pierwszej. Tu, Paul Loup Chatin był liderem do połowy treningu – wtedy, jego czas przebił Soheil Ayari z siostrzanego prototypu nr 49, schodząc poniżej 1:42. 10 minut później, lepszym był również Nick Catsburg, który zastąpił C.O. Jonesa w prototypie ekipy Team Algarve – a który pod koniec sesji próbował pokonać także Ayariego. Zamiast tego, to jednak Ayari poprawił wtedy swój wynik – i pozostał na czele do końca treningu.
W GTE, pierwszy kwadrans sesji należał do Matta Griffina z RAM Racing – za nim widnieli Jean-Karl Vernay i Nick Tandy. Ten drugi, w kolejnych minutach przyśpieszył, przebijając czas Griffina o przeszło sekundę – a w połowie sesji, także Vernay szybciej przejechał okrążenie toru Hungaroring. Słabo spisywał się natomiast Joël Camathias z ekipy JMW – gdy jednak Szwajcara zmienił Andrea Bertolini, Włoch szybko awansował na miejsce trzecie – a kwadrans przed końcem sesji był już na czele kategorii. W ostatnich minutach treningu, przed Tandym pojawił się niespodziewanie Gunnar Jeanette w Ferrari nr 53 od RAM Racing z przewagą 0.001 sekundy – a Griffin i Mowlem z załogi nr 52 ukończyli sesję na miejscu czwartym.
W kategorii GTC, po raz drugi na dwóch pierwszych miejscach pojawiły się Ferrari rosyjskiego SMP Racing – tym razem, już w połowie sesji, najlepszy czas uzyskał Wiktor Szajtar z załogi nr 69. Ta z nr 72 była wówczas trzecia, za Lorenzem Casé z Ferrari od AF Corse – tuż przed końcem treningu, Włocha pokonał jednak Aleksander Frolow. Gorzej wypadli kierowcy Lamborghini od Kox Racing i BMW od Ecurie Ecosse – ci drudzy znów wyraźnie gorsi od konkurentów.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 36 | Pierre Ragues Nelson Panciatici |
1 | LMP2 | Signatech Alpine | 1:36.634 | ||||
2 | 38 | Simon Dolan Oliver Turvey |
2 | LMP2 | Jota Sport | 1:36.757 | +0.123 | |||
3 | 18 | Brendon Hartley Jonathan Hirschi |
3 | LMP2 | Murphy Prototypes | 1:37.001 | +0.367 | |||
4 | 1 | Pierre Thiriet Mathias Beche |
4 | LMP2 | Thiriet by TDS Racing | 1:37.254 | +0.620 | |||
5 | 34 | Michel Frey Patric Niederhauser |
5 | LMP2 | Race Performance | 1:37.269 | +0.635 | |||
6 | 43 | Natasha Gachnang Christian Klien |
6 | LMP2 | Morand Racing | 1:37.278 | +0.644 | |||
7 | 4 | Khaled Al-Mudhaf Alex Kaparia John Hartshorne |
7 | LMP2 | Boutsen Ginion Racing | 1:38.176 | +1.542 | |||
8 | 37 | Maurizio Mediani Siergiej Żłobin |
8 | LMP2 | SMP Racing | 1:38.241 | +1.607 | |||
9 | 48 | Anthony Pons Soheil Ayari |
1 | LMPC | Team Endurance Challenge |
1:40.659 | +4.025 | |||
10 | 46 | Cornelius Jones Nicky Catsburg |
2 | LMPC | Algarve Pro Racing Team | 1:41.907 | +5.273 | |||
11 | 49 | Paul Loup Chatin Gary Hirsch |
3 | LMPC | Team Endurance Challenge |
1:42.105 | +5.471 | |||
12 | 66 | Joel Camathias Andrea Bertolini |
1 | LMGTE | JMW Motorsport | 1:44.844 | +8.210 | |||
13 | 53 | Gunnar Jeanette Franck Montecalvo |
2 | LMGTE | RAM Racing | 1:45.392 | +8.758 | |||
14 | 77 | Christian Ried Klaus Bachler Nick Tandy |
3 | LMGTE | Proton Competition | 1:45.393 | +8.759 | |||
... | ... | ... | ||||||||
18 | 69 | Kirył Ładygin Wiktor Szaitar Fabio Babini |
1 | GTC | SMP Racing | 1:46.460 | +9.826 | |||
19 | 72 | Aleksandr Frołow Dewi Markozow Luca Persiani |
2 | GTC | SMP Racing | 1:46.849 | +10.215 | |||
20 | 62 | Andrea Rizzoli Stefano Gai Lorenzo Casé |
3 | GTC | AF Corse | 1:46.956 | +10.322 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.