Jonathan Hirschi był najszybszy w drugim treningu ELMS na torze Paul Ricard. Kierowca zespołu Murphy pokonał Mathiasa Beche – w GTE najszybszy był Matt Griffin.
Mimo wszystko, w kategorii LMP2 widnieją nam nie dwa, ale osiem prototypów – i przypomniał nam o tym Jonathan Hirschi, w sesji drugiej wyskakując ponad kierowców walczących tu o mistrzostwo serii. Szwajcar z ekipy Murphy Prototypes był o 0.6 sekundy szybszy od czołowego zawodnika TDS Racing, Mathiasa Beche – a aż o sekundę pokonał Nelsona Panciaticiego z Signatech, który tym razem zajął dopiero czwarte miejsce w stawce. Na czele GTE znalazł się za to kierowca, którego większość kibiców już widzi jako mistrza sezonu 2013 – Matt Griffin był tym razem szybszy nawet od Andrea Bertoliniego, czasem poniżej 1:57 pokonując również wynik Włocha z sesji pierwszej. W LMPC, na czele był tym razem kierowca z załogi nr 48, Soheil Ayari – a w GTC najszybszy był Wiktor Szajtar z liderującej załogi nr 69 od SMP.
W LMP2, Mathias Beche pojawił się w prototypie od TDS Racing na początku i na końcu sesji – i w obu tych okresach był on wyraźnie szybszy od konkurentów. Już 12 minut po starcie, Szwajcar miał już na koncie 1:49.788 – a gdy powrócił on za kierownicę na ostatni kwadrans, jeszcze poprawił ten wynik na 1:49.617 – i zjechał do boksów kilka minut przed końcem sesji. I wtedy bum! Na ostatnim okrążeniu, do 1:49.665 zszedł Oliver Turvey z Jota Sport – a 50 sekund później, Jonathan Hirschi z Murphy Prototypes zaliczył zaskakujące 1:49.088, pokonując Bechego o ponad pół sekundy. Kierowca TDS pozostał na miejscu drugim – i patrzył, jak konkurenci z Signatech-Alpine nie potrafili zejść poniżej 1:50, najlepszy czas 1:50.065 uzyskując 5 minut przed końcem sesji.
W LMPC, szybszy okazał się być kierowca z załogi nr 48, Soheil Ayari – a Paul Loup Chatin zakończył sesję na poziomie 1:55.2. Przez większą część sesji, na torze widnieli jednak ich zmiennicy – odpowiednio Anthony Pons i Gary Hirsch – i tutaj, to ten drugi był wyraźnie szybszy, o sekundę pokonując kierowcę z załogi nr 48.
W GTE, Johnny Mowlem nie prezentował się już tak dobrze, jak w sesji pierwszej – jego zmiennik z załogi nr 52 Matt Griffin zaliczył jednak jako jedyny czas poniżej 1:57, dzięki czemu zakończył treningi na czele tabeli wyników. Gorszy był tu Andrea Bertolini, który choć poprawił czas z sesji pierwszej, pozostał na poziomie 1:57.3 – a z załogi Proton Competition znów dobre czasy uzyskiwał tylko Nick Tandy, z czterech okrążeń poniżej 1:58 najlepsze mając na poziomie 1:57.7. Niewiele gorszy był tym razem Gunnar Jeanette z Ferrari nr 53 od RAM, również pod koniec sesji zaliczając 1:57.812 – innym kierowcom nie udało się natomiast przekroczyć granicy 1:58. Wskutek problemów ze skrzynią biegów, ani jednego szybkiego okrążenia nie przejechało Porsche zespołu ProSpeed – a słabo wypadło także to od IMSA Performance.
W GTC, z najlepszym czasem treningów, na czele pozostał Steeve Hiesse – tyle, że tym razem Ferrari od Scuderia Villorba jeździło na torze tylko przez pół godziny. W ogóle nie pojawiło się za to BMW od DKR Engineering, które w pierwszym treningu zaliczyło nieciekawy wypadek – na czele natomiast znalazł się Wiktor Szajtar, który już kwadrans po starcie sesji zszedł do poziomu 1:58.8. W dodatku, dwa kolejne okrążenia Rosjanin także pokonał w czasie poniżej 1:59 – co dwóm innym kierowcom udało się tylko jeden raz. 5 minut po Szajtarze zrobił to Peter Kox w Lamborghini – a 5 minut przed końcem sesji, minimalnie szybszy od Holendra był Andrea Rizzoli w Ferrari od AF Corse. Dwie inne załogi SMP Racing zakończyły trening z czasami na poziomie 1:59.3 – a innym nie udało się pokonać nawet granicy 2:01.
Poz | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 18 | Brendon Hartley Jonathan Hirschi |
1 | LMP2 | Murphy Prototypes | 1:49.088 | ||||
2 | 1 | Pierre Thiriet Mathias Beche |
2 | LMP2 | Thiriet by TDS Racing | 1:49.617 | +0.529 | |||
3 | 38 | Simon Dolan Oliver Turvey |
3 | LMP2 | Jota Sport | 1:49.665 | +0.577 | |||
4 | 36 | Pierre Ragues Nelson Panciatici |
4 | LMP2 | Signatech Alpine | 1:50.065 | +0.977 | |||
5 | 4 | Alex Kaparia James Swift Renaud Kuppens |
5 | LMP2 | Boutsen Ginion Racing | 1:50.333 | +1.245 | |||
6 | 37 | Maurizio Mediani Siergiej Żłobin |
6 | LMP2 | SMP Racing | 1:50.862 | +1.774 | |||
7 | 34 | Michel Frey Marcello Marateotto |
7 | LMP2 | Race Performance | 1:51.611 | +2.523 | |||
8 | 43 | Natasha Gachnang Christian Klien |
8 | LMP2 | Morand Racing | 1:52.004 | +2.916 | |||
9 | 48 | Anthony Pons Soheil Ayari |
1 | LMPC | Team Endurance Challenge |
1:53.816 | +4.728 | |||
10 | 49 | Paul Loup Chatin Gary Hirsch |
2 | LMPC | Team Endurance Challenge |
1:55.224 | +6.136 | |||
11 | 52 | Johnny Mowlem Matt Griffin |
1 | LMGTE | RAM Racing | 1:56.847 | +7.759 | |||
... | ... | ... | ||||||||
13 | 77 | Christian Ried Klaus Bachler Nick Tandy |
3 | LMGTE | Proton Competition | 1:57.731 | +8.643 | |||
... | ... | ... | ||||||||
16 | 69 | Kirył Ładygin Wiktor Szaitar Fabio Babini |
1 | GTC | SMP Racing | 1:58.843 | +9.755 | |||
17 | 62 | Andrea Rizzoli Stefano Gai Lorenzo Casé |
2 | GTC | AF Corse | 1:58.943 | +9.855 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.