Hirschi ponad liderami w sesji drugiej

Jonathan Hirschi był najszybszy w drugim treningu ELMS na torze Paul Ricard. Kierowca zespołu Murphy pokonał Mathiasa Beche – w GTE najszybszy był Matt Griffin.

Mimo wszystko, w kategorii LMP2 widnieją nam nie dwa, ale osiem prototypów – i przypomniał nam o tym Jonathan Hirschi, w sesji drugiej wyskakując ponad kierowców walczących tu o mistrzostwo serii. Szwajcar z ekipy Murphy Prototypes był o 0.6 sekundy szybszy od czołowego zawodnika TDS Racing, Mathiasa Beche – a aż o sekundę pokonał Nelsona Panciaticiego z Signatech, który tym razem zajął dopiero czwarte miejsce w stawce. Na czele GTE znalazł się za to kierowca, którego większość kibiców już widzi jako mistrza sezonu 2013 – Matt Griffin był tym razem szybszy nawet od Andrea Bertoliniego, czasem poniżej 1:57 pokonując również wynik Włocha z sesji pierwszej. W LMPC, na czele był tym razem kierowca z załogi nr 48, Soheil Ayari – a w GTC najszybszy był Wiktor Szajtar z liderującej załogi nr 69 od SMP.

W LMP2, Mathias Beche pojawił się w prototypie od TDS Racing na początku i na końcu sesji – i w obu tych okresach był on wyraźnie szybszy od konkurentów. Już 12 minut po starcie, Szwajcar miał już na koncie 1:49.788 – a gdy powrócił on za kierownicę na ostatni kwadrans, jeszcze poprawił ten wynik na 1:49.617 – i zjechał do boksów kilka minut przed końcem sesji. I wtedy bum! Na ostatnim okrążeniu, do 1:49.665 zszedł Oliver Turvey z Jota Sport – a 50 sekund później, Jonathan Hirschi z Murphy Prototypes zaliczył zaskakujące 1:49.088, pokonując Bechego o ponad pół sekundy. Kierowca TDS pozostał na miejscu drugim – i patrzył, jak konkurenci z Signatech-Alpine nie potrafili zejść poniżej 1:50, najlepszy czas 1:50.065 uzyskując 5 minut przed końcem sesji.

W LMPC, szybszy okazał się być kierowca z załogi nr 48, Soheil Ayari – a Paul Loup Chatin zakończył sesję na poziomie 1:55.2. Przez większą część sesji, na torze widnieli jednak ich zmiennicy – odpowiednio Anthony Pons i Gary Hirsch – i tutaj, to ten drugi był wyraźnie szybszy, o sekundę pokonując kierowcę z załogi nr 48.

W GTE, Johnny Mowlem nie prezentował się już tak dobrze, jak w sesji pierwszej – jego zmiennik z załogi nr 52 Matt Griffin zaliczył jednak jako jedyny czas poniżej 1:57, dzięki czemu zakończył treningi na czele tabeli wyników. Gorszy był tu Andrea Bertolini, który choć poprawił czas z sesji pierwszej, pozostał na poziomie 1:57.3 – a z załogi Proton Competition znów dobre czasy uzyskiwał tylko Nick Tandy, z czterech okrążeń poniżej 1:58 najlepsze mając na poziomie 1:57.7. Niewiele gorszy był tym razem Gunnar Jeanette z Ferrari nr 53 od RAM, również pod koniec sesji zaliczając 1:57.812 – innym kierowcom nie udało się natomiast przekroczyć granicy 1:58. Wskutek problemów ze skrzynią biegów, ani jednego szybkiego okrążenia nie przejechało Porsche zespołu ProSpeed – a słabo wypadło także to od IMSA Performance.

W GTC, z najlepszym czasem treningów, na czele pozostał Steeve Hiesse – tyle, że tym razem Ferrari od Scuderia Villorba jeździło na torze tylko przez pół godziny. W ogóle nie pojawiło się za to BMW od DKR Engineering, które w pierwszym treningu zaliczyło nieciekawy wypadek – na czele natomiast znalazł się Wiktor Szajtar, który już kwadrans po starcie sesji zszedł do poziomu 1:58.8. W dodatku, dwa kolejne okrążenia Rosjanin także pokonał w czasie poniżej 1:59 – co dwóm innym kierowcom udało się tylko jeden raz. 5 minut po Szajtarze zrobił to Peter Kox w Lamborghini – a 5 minut przed końcem sesji, minimalnie szybszy od Holendra był Andrea Rizzoli w Ferrari od AF Corse. Dwie inne załogi SMP Racing zakończyły trening z czasami na poziomie 1:59.3 – a innym nie udało się pokonać nawet granicy 2:01.

Poz Nr Kierowcy   Klasa Zespół   Rezultat Strata
1 18
Brendon Hartley
Jonathan Hirschi
1 LMP2 Murphy Prototypes 1:49.088  
2 1
Pierre Thiriet
Mathias Beche
2 LMP2 Thiriet by TDS Racing 1:49.617 +0.529
3 38
Simon Dolan
Oliver Turvey 
3 LMP2 Jota Sport  1:49.665 +0.577
4 36
Pierre Ragues
Nelson Panciatici 
4 LMP2 Signatech Alpine 1:50.065 +0.977
5 4

Alex Kaparia
James Swift
Renaud Kuppens
5 LMP2 Boutsen Ginion Racing 1:50.333 +1.245
6 37
Maurizio Mediani
Siergiej Żłobin
6 LMP2 SMP Racing 1:50.862 +1.774
7 34
Michel Frey
Marcello Marateotto
7 LMP2 Race Performance  1:51.611 +2.523
8 43
Natasha Gachnang
Christian Klien
8 LMP2 Morand Racing  1:52.004 +2.916
9 48
Anthony Pons
Soheil Ayari
1 LMPC Team Endurance
Challenge 
1:53.816 +4.728
10 49
Paul Loup Chatin
Gary Hirsch
2 LMPC Team Endurance
Challenge 
1:55.224 +6.136
11 52
Johnny Mowlem
Matt Griffin
1 LMGTE RAM Racing  1:56.847 +7.759
...     ...       ...      
13 77

Christian Ried
Klaus Bachler
Nick Tandy
3 LMGTE Proton Competition 1:57.731 +8.643
...     ...       ...      
16 69

Kirył Ładygin
Wiktor Szaitar
Fabio Babini
1 GTC SMP Racing 1:58.843 +9.755
17 62

Andrea Rizzoli
Stefano Gai
Lorenzo Casé
2 GTC AF Corse 1:58.943 +9.855

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze