Oliver Turvey wygrał kwalifikacje do wyścigu ELMS na torze Paul Ricard. Z pierwszej linii wystartuje także prototyp ekipy Murphy – najszybszy z załóg GT był Matt Griffin.
No i proszę – tym razem liderzy klasyfikacji generalnej przegrali już nie z jednym – ale z dwoma konkurentami w stawce prototypów LMP2. Walczący o jak najlepszą pozycję na starcie Mathias Beche i Nelson Panciatici musieli ustąpić kierowcom Jota Sport i Murphy Prototypes – a wyścig rozpoczną bezpośrednim starciem w drugiej linii. W kategorii LMPC, wyraźnie szybszy był Paul Loup Chatin, który jednak wystartuje w linii piątej razem z załogą nr 48 od Team Endurance – a w GTE na czele ostatecznie znalazł się Matt Griffin, po raz drugi w ten weekend pokonują Andrea Bertoliniego z JMW Motorsports. W GTC, pierwsze dwa miejsca zajęli kierowcy SMP Racing – minimalnie wolniejszy od Mikiego Salo był Wiktor Szajtar, z drugiej jednak strony wywalczając pozycję ponad dwoma pojazdami GTE.
W LMP2, nieco opóźnili swój wyjazd na tor kierowcy Jota Sport i Signatech-Alpine – w tym czasie, na czele znalazł się jednak nie Mathias Beche, ale Brendon Hartley z 1:48.911. Z czasem 1:49.199, Beche był drugi – a gdy do walki dołączyli Panciatici i Turvey, ten drugi wyszedł na czoło z 1:48.616. Hartley poprawił wynik na 1:48.784, a Panciatici przeskoczył Bechego czasem 1:49.145. Co ciekawe – mimo poprawiania rezultatów, kolejność owej trójki nie zmieniała się – Turvey poprawił wynik na 1:48.285, a potem .112, Hartley na .521 i .140, a Panciatici na 1:49.102. Beche wciąż natomiast był czwarty z czasem 1:49.199 – lecz pod koniec sesji udało mu się zejść do 1:49.974 i pokonać Panciaticiego. Turvey i Hartley okazali się już jednak zbyt szybcy – ten pierwszy, na finiszu zaliczając jeszcze 1:48.043.
W LMPC, bezdyskusyjnie lepszy był Paul Loup Chatin, który szybko zszedł do poziomu 1:52.4. Na kolejnych okrążeniach, kierowca z załogi nr 49 jeszcze poprawiał swój wynik – sesję kończąc z 1:52.052. Konkurent z nr 49, Anthony Pons, zdołał uzyskać tylko 1:54.611 – co jednak dało mu dziesiąte miejsce w całej stawce, a więc w tej samej linii, co Chatin.
Wcześniej, do walki przystąpiły pojazdy GT – i tu, w kategorii GTE doszło do konfrontacji Matta Griffina z nr 52 od RAM z Andrea Bertolinim z JMW. Griffin rozpoczął od mocnego 1:56.271, Bertolini pokonał go jednak czasem 1:56.036 – ale na kolejnym okrążenu, Irlandczyk zaliczył 1:55.751. W połowie sesji, Griffin zszedł natomiast do 1:57.374 – i mimo poprawienia się Bertoliniego na 1:55.427, kierowca RAM pozostał na czele już do końca sesji. O kolejne pozycje walczyli m.in. Nick Tandy z Proton Competition i Gunnar Jeannette z RAM nr 53 – ostatecznie jednak, poniżej 1:56 zszedł tylko Marco Cioci z Ferrari nr 55 od AF Corse, wychodząc przed Jeanetta i Tandego.
W GTC, tylko na początku sesji Wiktor Szajtar miał konkurentów z ekip innych, niż własnej – wtedy, na czele pojawił się Andrea Rizzoli z AF Corse z czasem 1:58.283, a za nim Peter Kox z Lamborghini z 1:58.543. Gdy Szajtar zaliczył 1:57.634, a potem 1:57.539, na drugie wyszedł Steeve Hiesse z 1:57.866 – później jednak, konkurentem dla Rosjanina był już tylko Mika Salo z Ferrari nr 68 od SMP. Fin wyszedł na czoło z 1:57.377, Szajtar poprawił wynik na 1:57.383 – a pod koniec, Salo zaliczył 1:57.012, a Szajtar 1:57.038, obaj wychodząc przed dwa Porsche kategorii GTE. Na trzecim miejscu pozostał Hiesse, poniżej 1:58 zszedł jeszcze Aleksandr Frolow z Ferrari nr 72 – a dopiero piąty był Andrea Rizzoli, który z Rosjaninem z nr 69 przegrał o prawie sekundę.
Poz | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 38 | Simon Dolan Oliver Turvey |
1 | LMP2 | Jota Sport | 1:48.043 | ||||
2 | 18 | Brendon Hartley Jonathan Hirschi |
2 | LMP2 | Murphy Prototypes | 1:48.140 | +0.097 | |||
3 | 1 | Pierre Thiriet Mathias Beche |
3 | LMP2 | Thiriet by TDS Racing | 1:48.974 | +0.931 | |||
4 | 36 | Pierre Ragues Nelson Panciatici |
4 | LMP2 | Signatech Alpine | 1:49.102 | +1.059 | |||
5 | 43 | Natasha Gachnang Christian Klien |
5 | LMP2 | Morand Racing | 1:49.148 | +1.105 | |||
6 | 4 | Alex Kaparia James Swift Renaud Kuppens |
6 | LMP2 | Boutsen Ginion Racing | 1:49.360 | +1.317 | |||
7 | 34 | Michel Frey Marcello Marateotto |
7 | LMP2 | Race Performance | 1:50.918 | +2.875 | |||
8 | 37 | Maurizio Mediani Siergiej Żłobin |
8 | LMP2 | SMP Racing | 1:51.031 | +2.988 | |||
9 | 49 | Paul Loup Chatin Gary Hirsch |
1 | LMPC | Team Endurance Challenge |
1:52.052 | +4.009 | |||
10 | 48 | Anthony Pons Soheil Ayari |
2 | LMPC | Team Endurance Challenge |
1:54.611 | +6.568 | |||
11 | 52 | Johnny Mowlem Matt Griffin |
1 | LMGTE | RAM Racing | 1:55.374 | +7.331 | |||
12 | 66 | Joel Camathias Andrea Bertolini |
2 | LMGTE | JMW Motorsport | 1:55.427 | +7.384 | |||
13 | 55 | Piergiuseppe Perazzini Marco Cioci Federico Leo |
3 | LMGTE | AF Corse | 1:55.879 | +8.836 | |||
... | ... | ... | ||||||||
16 | 68 | Anton Ładygin Borys Rotenberg Mika Salo |
1 | GTC | SMP Racing | 1:57.012 | +8.969 | |||
17 | 69 | Kirył Ładygin Wiktor Szaitar Fabio Babini |
2 | GTC | SMP Racing | 1:57.038 | +8.995 | |||
... | ... | ... | ||||||||
20 | 86 | Steve Hiesse Cédric Mezard |
3 | GTC | Scuderia Villorba Corse | 1:57.866 | +9.823 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.