Christian Klien był najszybszy drugiego i ostatniego dnia testów ELMS na torze Paul Ricard. Gorsze czasy[ od tych wtorkowych uzyskały załogi z kategorii GT.
Gdyby w załodze nr 43 startował tylko Christian Klien, "nowa krew" w Morand Racing byłaby po testach jednym z faworytów tegorocznego sezonu. Austriak bardzo dobrze sprawdzał się zarówno we wtorek, jak i w środę – choć ostatecznie nie udało mu się pokonać czasu, jaki we wtorkowej sesji drugiej uzyskał Nathanaël Berthon. Do udanych, testy mogą zaliczyć także ekipy Thiriet TDS, Murphy, Larbre czy Jota Sport – mniej mogą się cieszyć te od Sébastiena Loeba czy Signatech-Alpine, choć ta druga głównie z powodu wtorkowego wypadku. W obu kategoriach GT, tegoroczny sezon zapowiada się natomiast na dominację pojazdów Ferrari – w środę, pojazdy innych producentów zajmowały tu tylko dwa trzecie miejsca.
Do Christiana Kliena należało środowe przedpołudnie, kiedy to Austriak czasem 1:49.257 przebił wynik Tristana Gommendego z Thiriet TDS Racing. Co więcej, na ostatnim okrążeniu, Francuza wyprzedził również (obecny wtedy przez całe cztery godziny) Tom Kimber-Smith z Greaves Motorsport – a na czwarte miejsce spadł Wenezuelczyk Rodolfo González z Murphy Prototypes. Poniżej granicy 1:50 nie udało się zejść załogom Signatech, Jota Sport i Sébastien Loeb – a z obecnych na torze 10 prototypów LMP2, najsłabsze były te od Larbre, Pegasus Racing i nr 28 Greaves.
Kategorię GTE znów zdominowały Ferrari – choć przed AF Corse znalazł się tym razem jeden z ich głównych konkurentów, zespół Kessel Racing. Konkretnie, najlepszy wynik sesji uzyskał już godzinę po jej starcie Matteo Cressoni z pojazdu nr 81 – drugi Pierre Kaffer ze współpracującego z AF Corse zespołu AT Racing zanotował natomiast identyczny czas, co Michele Rugolo z faworyzowanego składu nr 55, tyle, że około 3 minuty wcześniej. Dalej znalazły się Ferrari od SMP, JMW i drugie od AF Corse – prawie półtorej sekundy straty miało natomiast pierwsze inne auto, Porsche ekipy Gulf Racing UK.
Nieco lepiej, konkurenci Ferrari poradzili sobie w kategorii GTC – tu, trzeci czas sesji uzyskał Estończyk Kevin Korjus w McLarenie nr 98 od ART Grand Prix. 47 minut po starcie, najlepszy wynik uzyskał jednak Luca Persiani w Ferrari nr 71 od SMP Racing – a nieco ponad godzinę później, Estończyka przebił także Jan Magnussen w 458 nr 60 od Formula Racing. Kolejne trzy wyniki także należały do Ferrari – a dopiero za nimi znalazły się pozostałe auta od innych producentów.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 43 | Christian Klien Gary Hirsch Romain Brandela |
1 | LMP2 | NewBlood by Morand Racing | 1:49.257 | ||||
2 | 41 | Tom Kimber-Smith Chris Dyson Matthew McMurry |
2 | LMP2 | Greaves Motorsport | 1:49.452 | +0.195 | |||
3 | 46 | Pierre Thiriet Ludovic Badey Tristan Gommendy |
3 | LMP2 | Thiriet by TDS Racing | 1:49.620 | +0.363 | |||
4 | 48 | Rodolfo Gonzalez Nathanaël Berthon Dillon Battistini Karun Chandhok |
4 | LMP2 | Murphy Prototypes | 1:49.943 | +0.686 | |||
5 | 36 |
Nelson Panciatici |
5 | LMP2 | Signatech Alpine | 1:50.137 | +0.880 | |||
6 | 38 | Simon Dolan Harry Tincknell Filipe Albuquerque Marc Gené |
6 | LMP2 | Jota Sport | 1:50.303 | +1.046 | |||
7 | 24 | Vincent Capillaire Nicolas Marroc Jan Charouz René Rast |
7 | LMP2 | Sébastien Loeb Racing | 1:50.341 | +1.084 | |||
8 | 50 | Jacques Nicolet Olivier Pla Keiko Ihara |
8 | LMP2 | Larbre Competition | 1:51.131 | +1.874 | |||
9 | 29 | Julien Schell Nicolas Leutwiler Jonathan Coleman Chun-Yu "Adderly" Fong |
9 | LMP2 | Pegasus Racing | 1:52.580 | +3.323 | |||
10 | 28 | James Littlejohn Tony Wells Matthew McMurry Jon Lancaster |
10 | LMP2 | Greaves Motorsport | 1:53.237 | +3.980 | |||
11 | 81 | Kolawole Aluko Thomas Kemenater Matteo Cressoni |
1 | LMGTE | Kessel Racing | 1:56.105 | +6.848 | |||
12 | 56 | Alaksandr Talkanitsa Jr Alaksandr Talkanitsa Sr Pierre Kaffer** |
2 | LMGTE | AT Racing | 1:56.420 | +7.163 | |||
13 | 55 | Duncan Cameron Matt Griffin Michele Rugolo |
3 | LMGTE | AF Corse | 1:56.420 | +7.163 | |||
... | ... | ... | ||||||||
15 | 71 | Anton Ładygin Aleksiej Basow Kirył Ładygin Luca Persiani |
1 | GTC | SMP Racing | 1:57.186 | +7.929 | |||
... | ... | ... | ||||||||
17 | 60 |
Jan Magnussen Johnny Laursen Mikkel Mac Jensen |
2 | GTC | Formula Racing | 1:57.339 | +8.082 | |||
18 | 98 | Kevin Korjus Grégoire Demoustiér Alexandre Prémat Yann Goudy |
3 | GTC | ART Grand Prix | 1:57.431 | +8.174 |
Dwa dni testów zakończyła 3-godzinna, środowa sesja popołudniowa, w której jedyny poniżej granicy 1:50 zszedł Tristan Gommendy z załogi Thiriet TDS Racing. Francuz uzyskał najlepszy wynik godzinę przed końcem sesji – a pół godziny później, drugie miejsce zapewnił załodze nr 48 Rodolfo González. Wenezuelczyk okazał się być nieco szybszy od Filipa Albuquerque z Jota Sport – a poniżej 1:51 zeszła jeszcze załoga Larbre Competition, konkretnie Keiko Ihara.
W GTE, po raz drugi w czołówce znalazł się zespół AT Racing – tym razem za sprawą Alaksandra Talkanitsy Juniora, który był najszybszym kierowcą tej sesji. Młodszy z Białorusinów przebił wynik Soheila Ayariego z Sofrev-ASP oraz własnego ojca – przez co trzecie miejsce wśród załóg zajęło Porsche od Gulf Racing UK prowadzone przez Adama Carrolla. Także i czwarty czas należał do 911 GT3 RSR, konkretnie Raymonda Naraca z IMSA Performance – załoga Kessel nr 81 była natomiast piąta. Nr 80 nie pojawił się na torze.
Ferrari zajęły za to pierwsze pięć miejsc kategorii GTC – z których na piątym znalazła się załoga Formula Racing. Czołową czwórkę stanowiły te od AF Corse i SMP Racing – na czele z Alessandro Pier Guidim z włoskiego składu nr 64 przed Dennisem Lindem z siostrzanego nr 63. Aleksiej Basow z nr 71 od SMP był trzeci, pokonując Cedrica Sbirrazzouliego z AF Corse nr 95 – a za Janem Magnussenem, szósty był Franck Perera z Porsche nr 93 od Pro GT.
Jak testy przełożą się na wyniki wyścigów poznamy już 19 kwietnia w 4-godzinnym wyścigu na torze Silverstone, dzień przed 6-godzinnym starciem pojazdów startujących tam w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 46 | Pierre Thiriet Ludovic Badey Tristan Gommendy |
1 | LMP2 | Thiriet by TDS Racing | 1:49.770 | ||||
2 | 48 | Rodolfo Gonzalez Nathanaël Berthon Dillon Battistini Karun Chandhok |
2 | LMP2 | Murphy Prototypes | 1:50.571 | +0.801 | |||
3 | 38 | Simon Dolan Harry Tincknell Filipe Albuquerque Marc Gené |
3 | LMP2 | Jota Sport | 1:50.844 | +1.074 | |||
4 | 50 | Jacques Nicolet Olivier Pla Keiko Ihara |
4 | LMP2 | Larbre Competition | 1:50.900 | +1.130 | |||
5 | 43 | Christian Klien Gary Hirsch Romain Brandela |
5 | LMP2 | NewBlood by Morand Racing | 1:51.005 | +1.235 | |||
6 | 36 |
Nelson Panciatici |
6 | LMP2 | Signatech Alpine | 1:51.113 | +1.343 | |||
7 | 41 | Tom Kimber-Smith Chris Dyson Matthew McMurry |
7 | LMP2 | Greaves Motorsport | 1:51.810 | +2.040 | |||
8 | 24 | Vincent Capillaire Nicolas Marroc Jan Charouz René Rast |
8 | LMP2 | Sébastien Loeb Racing | 1:51.977 | +2.207 | |||
9 | 28 | James Littlejohn Tony Wells Matthew McMurry Jon Lancaster |
9 | LMP2 | Greaves Motorsport | 1:51.978 | +2.208 | |||
10 | 29 | Julien Schell Nicolas Leutwiler Jonathan Coleman Chun-Yu "Adderly" Fong |
10 | LMP2 | Pegasus Racing | 1:52.545 | +2.775 | |||
11 | 56 | Alaksandr Talkanitsa Jr Alaksandr Talkanitsa Sr Pierre Kaffer |
1 | LMGTE | AT Racing | 1:57.268 | +7.498 | |||
12 | 58 | Fabien Barthez Anthony Pons Soheil Ayari |
2 | LMGTE | Team Sofrev-ASP | 1:57.340 | +7.570 | |||
13 | 86 | Michael Wainwright Adam Carroll Ryan Cullen Ben Barker |
3 | LMGTE | Gulf Racing UK | 1:57.890 | +8.120 | |||
... | ... | ... | ||||||||
16 | 64 | Andij Kruglyk Sergij Chukanow Alessandro Pier Guidi |
1 | GTC | AF Corse | 1:57.995 | +8.225 | |||
17 | 63 | Mads Radsmussen Dennis Lind |
2 | GTC | AF Corse | 1:58.020 | +8.250 | |||
18 | 71 | Anton Ładygin Aleksiej Basow Kirył Ładygin Luca Persiani |
3 | GTC | SMP Racing | 1:58.232 | +8.462 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.