Szwajcarzy znów na czele

Dwie szwajcarskie ekipy ponownie znalazły się na czele treningu ELMS na torze Red Bull Ring. Tym razem jednak, szybszy był Newblood Morand Racing.

Dla ekipy Morand Racing, tor Red Bull Ring to niejako obiekt domowy. Choć oddalony o ponad 800 km od jej siedzimy w szwajcarskim Fryburgu, zespół ma składzie Austriaka Christiana Kliena, a tor uznaje za jeden z ulubionych. Wynik porannego treningu był więc dla ekipy rezultatem bardzo dobrym – teraz natomiast, Morand znalazł się na szczycie tabeli, choć tylko o 0.008 sekundy pokonując swojego lokalnego przeciwnika z Race Performance. Ponowna obecność dwóch szwajcarskich ekip na czele oznacza, że zespoły te mogą tu sporo zadziałać – i poprawić swój wynik w klasyfikacji, jak na razie plasujący je poza czołową trójką.

Z tej, najszybszy był tym razem lider, czyli ekipa Thiriet TDS w swoim nowym Ligierze. Francuzi również niewiele odbiegali od najlepszego pojazdu w sesji – różnica ta wyniosła zaledwie 0.064 sekundy. Dopiero czwarty wynik sesji był już wyraźnie gorszy – JOTA Sport straciła do lidera 0.35 sekundy, a Signatech Alpine prawie 0.5. sekundy. Ponownie, tylko pierwsze pięć załóg zeszło w treningu poniżej granicy 1:25 – pozostałe trzy, czyli Pegasus oraz dwa Zyteki zespołu Greaves, pozostały na poziomie 1:25+.

W kategorii GTE, znów najszybsza okazała się być załoga SMP nr 72 – choć tym razem, "rosyjskie" Ferrari zeszło nawet poniżej granicy 1:30. Nie udało się to załodze AF Corse nr 55, która z wynikiem 1:30.2 zajęła miejsce drugie – trzeci czas należał natomiast do zespołu AT Racing rodziny Talkanitsów. Startująca bez Polaka w składzie ekipa Kessel ponownie znalazła się w dalszej części stawki – tym razem była jedenasta.

Dalsze miejsce w kategorii GTC zajęli natomiast liderzy pierwszego treningu – w drugim, najszybsze także było Ferrari zespołu SMP. Załoga nr 71 wygrała z innym rosyjskim (a właściwie sponsorowanym przez Rosjan) zespołem, Team Russia by Barwell w BMW – trzeci czas należał natomiast do załogi Team Sofrev-ASP. Prowadzący w klasyfikacji generalnej Duńczycy z Formula Racing byli szóści.

P Nr   Kierowca   Klasa   Zespół      
1 43

Christian Klien
Gary Hirsch
Pierre Ragues
1 LMP2 NewBlood by Morand Racing  1:24.145  
2 34
Michel Frey
Franck Mailleux
2 LMP2 Race Performance  1:24.153 +0.008
3 46

Pierre Thiriet
Ludovic Badey
Tristan Gommendy
3 LMP2 Thiriet by TDS Racing 1:24.209 +0.064
4 38

Simon Dolan
Harry Tincknell
Filipe Albuquerque
4 LMP2 Jota Sport  1:24.555 +0.410
5 36

Nelson Panciatici
Paul Loup Chatin
Oliver Webb

5 LMP2 Signatech Alpine 1:24.634 +0.489
6 41

Tom Kimber-Smith
Chris Dyson
Matthew McMurry
6 LMP2 Greaves Motorsport 1:25.281 +1.136
7 28
Luciano Bacheta
Mark Szulsicki
7 LMP2 Greaves Motorsport 1:25.294 +1.149
8 29

Julien Schell
Nicolas Leutwiler
Jonathan Coleman
8 LMP2 Pegasus Racing 1:25.727 +1.582
9 72

Andrea Bertolini
Wiktor Szajtar
Siergiej Żłobin
1 LMGTE SMP Racing 1:29.746 +5.601
10 55

Duncan Cameron
Matt Griffin
Michele Rugolo
2 LMGTE AF Corse 1:30.236 +6.091
11 56

Alaksandr Talkanitsa Jr
Alaksandr Talkanitsa Sr
Pierre Kaffer
3 LMGTE AT Racing 1:30.325 +6.180
...       ...         ...      
21 71

Aleksiej Basow
Kirył Ładygin
Luca Persiani
1 GTC SMP Racing 1:31.665 +7.520
22 78

Leonid Machitski
Timur Sardanow
Jonathan Cocker
2 GTC Team Russia by Barwell 1:31.888 +7.743
23 59

Christophe Bourret
Jean Luc Beaubelique
Jean-Philippe Belloc
3 GTC Team Sofrev-ASP 1:32.082 +7.937

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze