Francuzi na własnym terenie

Le Castellet to kolejny przystanek w tegorocznej odsłonie Europejskiej Serii Le Mans. We Francji, największymi faworytami będą ekipy gospodarzy – Signatech i TDS Racing.

Francuski tor położony przy miejscowości Le Castellet jest znany z odbywających się tu, przedsezonowych testów – o wiele mniej jednak ma tu miejsce regularnych rywalizacji, szczególnie tych na poziomie międzynarodowym. Jedną z najważniejszych serii regularnie odwiedzających Circuit Paul Ricard jest właśnie Europejska Seria Le Mans – w tym roku jednak, będzie to czwarta, a nie ostatnia z rund sezonu. Nie zmienia to faktu, że faworytami wyścigu są ekipy francuskie – szczególnie ta broniąca tytułu i prowadząca w klasyfikacji.

Signatech, bo o niej mowa, w ubiegłym roku właśnie tu zdobył mistrzostwo ELMS. O ile jednak wtedy, pozostający w zespole Nelson Panciatici startował z tą samą ilością punktów, co Pierre Thiriet – tym razem, Francuz ma przewagę 4 punktów – a jego głównym konkurentem nie jest ekipa TDS, ale JOTA Sport. Po nieudanym występie na swoim terenie, Simon Dolan, Harry Tincknell oraz Filipe Albuquerque zaliczyli zwycięstwo oraz drugie miejsce – i teoretycznie, to właśnie oni będą na Circuit Paul Ricard największym zagrożeniem dla Panciaticiego, Olivera Webba oraz Paula-Loupa Chatina.

W praktyce bowiem, do faworytów wciąż zalicza się załogę Pierra Thirieta – Ci również mają na koncie zwycięstwo (właśnie na Silverstone) – ale i pechowy debiut Ligiera JS P2 w poprzednim wyścigu na Red Bull Ring. Z tego powodu, TDS Racing jest dopiero czwarta i ma już stratę 15 punktów do liderów – o 4 więcej ma duet Franck Mailleux i Michel Frey, którzy w prototypie Oreca 03 Judd od Race Performance będą się zmieniać także z Wenezuelczykiem Rodolfo Gonzálezem. Z Thirietem tradycyjnie pojadą Tristan Gommendy i Ludovic Badey – a w całej kategorii LMP2, do walki stanie łącznie 10 pojazdów, z dwoma Zytekami od Greaves Motorsport, jedną Oreca od Murphy Prototypes oraz jedną od Sébastien Loeb Racing.

Niemniej skomplikowana jest sytuacja w kategorii LMGTE, przy czym tu, Francuzi nie stanowią już czołówki faworytów. Do niej należą przede wszystkim prowadzący w klasyfikacji Matt Griffin i Duncan Cameron z AF Corse, którzy po wygranej na Red Bull Ring wyprzedzili Wiktora Szajtara, Siergieja Żłobina i Andrea Monterminiego z rosyjskiej SMP Racing. Ci przygotowują się do rewanżu – a do rywalizacji z nimi szykują się Daniel McKenzie i George Richardson z ekipy JMW, którzy z 16 punktami straty mają jeszcze szansę na mistrzostwo. Jest to możliwe także w przypadku Matteo Cressoniego i Thomasa Kemenatera z Kessel Racing – tu jednak, bardziej interesować nas będzie występ drugiej załogi ze Szwajcarii, a więc powracającego do walki Michała Broniszewskiego. Ciekawostką będzie również pojawienie się "nowego" pojazdu – ekipa Gulf Racing UK wymienia we Francji Porsche 911 GT3 RSR na nowszy 911 RSR typoszeregu 991.

Tradycyjnie, najwięcej pojazdów pojawi się w kategorii GTC – tu jednak sytuacja jest znacznie prostsza. Choć prowadzący  w klasyfikacji Anton Ładygin, Dawid Markozow i Olivier Beretta nie wygrali w tym roku jeszcze ani jednego wyścigu – sytuacja u przeciwników daje im przewagę 12 oczek w klasyfikacji generalnej. Po Red Bull Ring, na drugie miejsce spadli mianowicie Duńczycy z Formula Racing, wyjeżdżając z Austrii tylko z połową punktu – zwyciężyli za to koledzy z załogi SMP nr 71, tyle, że oni nie ukończyli otwierającego sezon wyścigu na Silverstone. Na uwagę zasługuje tu również, występująca jako gospodarz ekipa ART Grand Prix w McLarenach, szczególnie czwarta w klasyfikacji załoga nr 99 – a wśród ciekawostek, nowi gracze w stawce, włoski Team Ombra w Ferrari i dwójka Mario Cordoni – Marco Zanuttini. Z Francji oczekujemy tu także Porsche od Pro GT, Ferrari od Sofrev ASP oraz Audi ekipy Sébastien Loeb Racing – tych jednak raczej nie zalicza się do grona potencjalnych zwycięzców.

Impreza trwać będzie dwa dni – w sobotę odbędą się tylko dwa treningi, o godzinie 10:30 oraz 15:00. Pozostałe sesje będą miały miejsce w sobotę: kwalifikacje od godziny 9:00, a start wyścigu zaplanowany n a godzinę 13:00. 

Nr   Kierowca Klasa   Zespół   Samochód
24

Vincent Capillaire
Andrea Roda
Arthur Pic
LM2 Sébastien Loeb Racing Oreca 03R Nissan
28


Luciano Bacheta
Mark Szulsicki

LMP2 Greaves Motorsport Zytek Z11SN Nissan
29

Julien Schell
Nicolas Leutwiler
Jonathan Coleman
LMP2 Pegasus Racing Morgan OAK Nissan 
34


Michel Frey
Franck Mailleux

LMP2 Race Performance  Oreca 03 Judd 
36

Nelson Panciatici
Paul Loup Chatin
Oliver Webb

LMP2 Signatech Alpine Alpine A450b Nissan 
38

Simon Dolan
Harry Tincknell
Filipe Albuquerque
LMP2 Jota Sport  Zytek Z11SN Nissan
41


Johnny Mowlem
Matthew McMurry

LMP2 Greaves Motorsport Zytek Z11SN Nissan
43

Christian Klien
Gary Hirsch
Pierre Ragues
LMP2 NewBlood by Morand Racing  Morgan OAK Judd
46

Pierre Thiriet
Ludovic Badey
Tristan Gommendy
LMP2 Thiriet by TDS Racing Ligier JS P2 Nissan 
48

Pipo Derani
Nathanael Berhon
Rodolfo Gonzalez
LMP2 Murphy Prototypes Oreca 03R Nissan
54

Piergiuseppe Perazzini
Marco Cioci
Michael Lyons 
LMGTE AF Corse Ferrari 458 Italia GTC
55

Duncan Cameron
Matt Griffin
Michele Rugolo
LMGTE AF Corse Ferrari 458 Italia GTC
56


Alaksandr Talkanitsa
Pierre Kaffer

LMGTE AT Racing Ferrari 458 Italia GTC
58

Fabien Barthez
Anthony Pons
Soheil Ayari
LMGTE Team Sofrev-ASP Ferrari 458 Italia GTC
66

Daniel McKenzie
George Richardson
James Walker
LMGTE JMW Motorsport Ferrari 458 Italia GTC
67

Erik Maris
Jean-Marc Merlin
Eric Helary
LMGTE IMSA Performance Matmut  Porsche 911 GT3 RSR
70

Yannick Mallegol
Francois Perrodo
Emmanuel Collard
LMGTE AF Corse Ferrari 458 Italia GTC
72

Andrea Bertolini
Wiktor Szajtar
Siergiej Żłobin
LMGTE SMP Racing Ferrari 458 Italia GTC
76

Raymond Narac
Nicolas Armindo
Christina Nielsen
LMGTE IMSA Performance Matmut  Porsche 911 GT3 RSR
80
Michał Broniszewski
Giacomo Piccini
LMGTE Kessel Racing Ferrari 458 Italia GTC
81
Thomas Kemenater
Matteo Cressoni
LMGTE Kessel Racing Ferrari 458 Italia GTC
85

Roald Goethe
Stuart Hall
Daniel Brown
LMGTE Gulf Racing UK Aston Martin V8 Vantage GTE
86

Michael Wainwright
Adam Carroll
Ben Barker
LMGTE Gulf Racing UK Porsche 911 RSR
57



Borys Rotenberg
Maurizio Mediani
Mika Salo

GTC SMP Racing Ferrari 458 Italia GT3
59

Christophe Bourret
Pascal Gibon
Jean-Philippe Belloc
GTC Team Sofrev-ASP Ferrari 458 Italia GT3
60


Johnny Laursen
Mikkel Mac Jensen
Jan Magnussen
GTC Formula Racing Ferrari 458 Italia GT3
63


Mads Radsmussen
Filipe Barreiros

GTC AF Corse Ferrari 458 Italia GT3
71

Aleksiej Basow
Kirył Ładygin
Luca Persiani
GTC SMP Racing Ferrari 458 Italia GT3
73

Olivier Beretta
Anton Ładygin
David Markozow
GTC SMP Racing Ferrari 458 Italia GT3
75

Paul Van Splunteren
Gilles Vannelet
Mike Parisy
GTC ProSpeed Competition Porsche 911 GT3 R
78

Leonid Machitski
Timur Sardanow
Jonathan Cocker
GTC Team Russia by Barwell BMW Z4 GT3
92


Mario Cordoni
Marco Zanuttini

GTC Team Ombra Ferrari 458 Italia GT3
93

Franck Perera
Lucas Lasserre
Eric Dermont
GTC Pro GT by Almeras Porsche 911 GT3 R
94

Thomas Flohr
Francesco Castellacci
Andrea Rizzoli
GTC AF Corse Ferrari 458 Italia GT3
95


Adrien De Leener
Cédric Sbirrazzuoli
 
GTC AF Corse Ferrari 458 Italia GT3
98

Kevin Korjus
Grégoire Demoustiér
Yann Goudy
GTC ART Grand Prix McLaren MP4-12C GT3
99

Ricardo Gonzalez
Karim Ajlani
Alex Brundle
GTC ART Grand Prix McLaren MP4-12C GT3

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze