JOTA i AF Corse na czele pierwszych sesji

Harry Tincknell z JOTA Sport był najszybszy w pierwszej sesji treningowej ELMS na torze Silverstone. Brytyjczyk o sekundę pokonał inny prototyp Gibson 015S.

Jeszcze przed pierwszą sesją Mistrzostw Świata Endurance, swoje treningi odbyły ekipy walczące w tym roku w Europejskiej Serii Le Mans. W ciągu 60 minut, najlepiej wypadły oba zmodernizowane Zyteki, obecnie znane już jako Gibsony 015S – co ciekawe jednak, dwa kolejne miejsca zajęły prototypy starsze, Oreca 03 wystawione przez właścicieli, AF Corse jako zmienniki niehomologowanych jeszcze, nowych pojazdów SMP Racing. Od najlepszego czasu ekipy Uniwersytetu Bolton, swój udział w rundzie WEC rozpoczęła kategoria LMP3 – a w GTE, tylko Ferrari od AF Corse pokonało nowe w stawce BMW. Bliźniacze Z4 GT3 okazało się natomiast najszybsze w kategorii GT3, gdzie załogi AF Corse zajęły kolejne trzy miejsca.

Najszybszym kierowcą porannej sesji okazał się być Harry Tincknell z załogi JOTA Sport – Brytyjczyk zapisany tu na cały sezon, a więc także po wejściu swojej głównej ekipy, Nissana, do walki w Mistrzostwach Świata Endurance. Już kwadrans po starcie, Tincknell zszedł poniżej granicy 1:50 – co okazało się poprzeczką postawioną bardzo wysoko dla pozostałych kierowców. Wskutek tego, drugi Jon Lancaster z Greaves Motorsport był wolniejszy o całą sekundę, a Kirił Ładygin z AF Corse o kolejne pół – a niewiele gorszy od Rosjanina był najlepszy kierowca drugiej załogi SMP walczącej pod logo AF Corse, Nicolas Minassian. Poniżej 2 sekund straty do lidera miał jeszcze tylko Michael Lyons z Murphy Prototypes – a tylko Morgan od Pegasus Racing i nowa Oreca 05 od TDS miała różnicę mniejszą, niż 3 sekundy.

Po testach w Le Castellet, po raz drugi na torze widzieliśmy również prototypy LMP3 – tym razem w pięciu, a właściwie to czterech odsłonach. Do treningu nie przystąpiła ekipa SVK Speed Factory – zobaczyliśmy więc tylko załogi brytyjskie, a wśród nich najlepszego Roba Garofalla z Univeristy of Bolton. Garofall o niecałe 0.4 sekundy pokonał Charliego Robertsona z jednej z fabrycznych załóg Ginetty, Team LNT – inna sprawa, że prototypy LMP3 okazały się ogólnie najwolniejszymi pojazdami w całej stawce.

Konstrukcje Ginetta-Juno pokonały obie klasy GT – w GTE znów oczekiwaliśmy wyników nowego pojazdu w stawce, sprowadzonego przez zespół Marc VDS wspólnie z BMW, widywanego dotychczas tylko w USA Z4 GTE. Samochód okazał się być całkiem szybki, Andy Priaulx zaliczając w nim wynik 2:02.9 – lepsi byli jednak dwaj kierowcy AF Corse, Michele Rugolo i Raffaele Gianmaria. Z różnicą między sobą zaledwie 0.04 sekundy, Włosi byli lepsi od Brytyjczyka o 0.4 sekundy – kolejne dwa miejsca zajęli natomiast kierowcy dwóch Porsche, Adam Carroll z Gulf Racing nieco lepszy od Klausa Bachlera z Proton Competition.

Nikt za to nie zdołał pokonać Francka Perery i jego BMW w klasie GTC – Francuz o przeszło 0.7 sekundy przebił wynik Marco Ciociego z Ferrari nr 63 od AF Corse. Kolejne dwa rezultaty także należały do kierowców tego zespołu – przy czym Francesco Castellacci z nr 62 był już gorszy o 1.6 sekundy od Perery, a Francisco Guedes z nr 64 o 2.4 sekundy. Pozostałe dwa pojazdy traciły do lidera co najmniej 3.6 sekundy, Casper Elgaard w Aston Martinie minimalnie lepszy od Daniela Browna z Lamborghini.

Poz. Nr Kierowca Klasa Zespół Rezultat Strata
1 38

Simon Dolan
Filipe Albuquerque
Harry Tincknell
1 LMP2 JOTA Sport 1:49.826
2 41

Gary Hirsche
Jon Lancaster
Björn Wirdheim
2 LMP2 Greaves Motorsport 1:50.827 +1.001
3 34

Michaił Aloszyn
Kirył Ładygin
Anton Ładygin
3 LMP2 AF Corse 1:51.354 +1.528
4 32

Maurizio Mediani
Dawid Markozow
Nicolas Minassian
4 LMP2 AF Corse 1:51.463 +1.637
5 48

Nathanaël Berthon
Michael Lyons
Mark Patterson
5 LMP2 Murphy Prototypes 1:51.749 +1.923
6 29

Léo Roussel
David Cheng
Jonathan Coleman
6 LMP2 Pegasus Racing 1:52.214 +2.388
7 46

Pierre Thiriet
Ludovic Badey
Tristan Gommendy
7 LMP2 Thiriet by TDS Racing 1:52.557 +2.731
8 33
Pu Jun Chin
Nico Pieter De Brujin
8 LMP2 Eurasia Motorsport 1:53.185 +3.359
9 45

Pierre Perret
Ivan Bellarosa
Jose Ibanez
9 LMP2 Ibanez Racing 1:53.694 +3.868
10 40

Tracy Krohn
Niclas Jönsson
Oswaldo Negri Jr.
10 LMP2 Krohn Racing 1:54.599 +4.773
11 44
Yukata Yamagishi
Michele La Rosa
11 LMP2 Ibanez Racing 1:56.788 +6.962
12 81

Stephen Wyatt
Michele Rugolo
Rui Águas
1 GTE AF Corse 2:02.428 +12.602
13 51

Peter Mann
Raffaele Gianmaria
Matteo Cressoni
2 GTE AF Corse 2:02.468 +12.642
14 52

Andy Priaulx
Henry Hassid
Jesse Krohn
3 GTE BMW Sports Marc VDS 2:02.872 +13.046
15 59

Eric Dermont
Franck Perera
Dino Lunardi
1 GTC TDS Racing 2:03.082 +13.256
16 86

Michael Wainwright
Adam Carroll
Phil Keen
4 GTE Gulf Racing UK 2:03.099 +13.273
17 88

Christian Ried
Klaus Bachler
Khaled Al Qubaisi
5 GTE Proton Competition 2:03.296 +13.470
18 60

Johnny Laursen
Mikkel Mac Jensen
Andrea Rizzoli
6 GTE Formula Racing 2:03.691 +13.865
19 56

Alaksandr Talkanitsa Jr
Alaksandr Talkanitsa Sr
Alessandro Pier Guidi
7 GTE AT Racing 2:03.699 +13.873
20 55

Duncan Cameron
Matt Griffin
Aaron Scott
8 GTE AF Corse 2:03.724 +13.898
21 63

Giorgio Roda
Ilja Melnikow
Marco Cioci
2 GTC AF Corse 2:03.818 +13.992
22 66

George Richardson
Robert Smith
Sam Tordoff
9 GTE JMW Motorsport 2:04.629 +14.803
23 62

Thomas Flohr
Francesco Castellacci
Stuart Hall
3 GTC AF Corse 2:04.693 +14.867
24 7
Rob Garofall
Jens Petersen
1 LMP3 University of Bolton 2:04.852 +15.026
25 3
Chris Hoy
Charlie Robertson
2 LMP3 Team LNT 2:05.241 +15.415
26 64

Mads Radsmussen
Felipe Barreiros
Francisco Guedes
4 GTC AF Corse 2:05.500 +15.674
27 68

Casper Elgaard
Kristian Poulsen
Simon Moller
5 GTC Massive Motorsport 2:06.682 +16.856
28 85

Roald Goethe
Daniel Brown
Archie Hamilton
6 GTC Gulf Racing UK 2:06.721 +16.895
29 2
Michael Simpson
Gaetan Paletou
3 LMP3 Team LNT 2:07.246 +17.420
30 11

Alex Craven
Joey Foster
Charles Hollings
4 LMP3 Lanan Racing 2:14.738 +24.912
NST 15

Konstantins Calko
Jesus Fuster
Dainius Matijosaitis
- LMP3 SVK by Speed Factory

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze