Dwa Gibsony ponownie znalazły się na czele treningu Europejskiej Serii Le Mans. Tym razem jednak, lepszy okazał się być pojazd Greaves Motorsport.
O ile w pierwszej sesji górował Harry Tincknell z ekipy JOTA Sport – tym razem, jedynym kierowcą w stawce z czasem poniżej 1:50 był Jon Lancaster z zespołu Greaves. Godzinę po starcie 90-minutowej sesji, Lancaster odebrał załodze JOTA najszybszy czas zarówno tego, jak i w ogóle obu treningów – do tamtej chwili, najlepszy wynik sesji należał do Filipe Albuquerquego z JOTA Sport. Ani Brytyjczyk, ani Portugalczyk nie poprawili już swojego czasu, Lancaster ostatecznie lepszy o 0.6 sekundy – trzeci był natomiast Tincknell, tym razem z wynikiem o 1.25 sekundy gorszym od Lancastera. Trzecią załogą sesji była tym razem Murphy Prototypes, Nathanaël Berthon pokonując Maurizio Medianiego z AF Corse nr 32 – druga załoga AF Corse uzyskała natomiast dopiero siódmy rezultat.
Prototypy LMP3 wypadły tym razem dużo lepiej, niż w sesji porannej – najlepszy Charlie Robertson przegrywając tylko z trzema kierowcami klasy GTE. Członek załogi Team LNT nr 3 o 0.1 sekundy pokonał kolegę z ekipy, Michaela Simpsona z nr 2 – dużo bliżej swojego rezultatu sprzed południa był natomiast Rob Garofall z University of Bolton.
W klasie GTE, BMW ponownie zajęło miejsce trzecie – tym razem jednak przegrywając nie z Ferrari od AF Corse, ale z załogami AT Racing i Porsche od Proton Competition. Młody Alaksandr Talkanitsa, już 20 minut po starcie uzyskał wynik 2:01.2, 20 minut później, drugie miejsce załodze nr 88 zapewnił Klaus Bachler czasem 2:01.3 – za to BMW dopiero pod sam koniec sesji zaczęło poprawiać rezultaty, głównie dlatego, że na torze pojawił się wtedy Andy Priaulx. Wyniki jego zmienników były sporo gorsze od jego 2:01.8 – choć z drugiej strony, także i wśród konkurentów, najlepsze czasy były raczej pojedynczymi wyskokami, niż najlepszym czasem z serii szybkich okrążeń kilku kierowców.
Klasa GTC tym razem należała już do Ferrari od AF Corse – na czele znalazły się dwie załogi tego zespołu i czterej kierowcy. Najlepszy wynik uzyskał Marco Cioci z nr 63, o milisekundy pokonując Francesco Castellacciego z nr 62 – a lepszymi od Dino Lunardiego z BMW ekipy TDS byli również zmiennicy Włochów, Stuart Hall i Giorgio Roda. Trzecia załoga AF Corse przegrała natomiast z Aston Martinem i Lamborghini.
Poz. | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 41 | Gary Hirsche Jon Lancaster Björn Wirdheim |
1 | LMP2 | Greaves Motorsport | 1:49.419 | ||||
2 | 38 | Simon Dolan Filipe Albuquerque Harry Tincknell |
2 | LMP2 | JOTA Sport | 1:50.017 | +0.598 | |||
3 | 48 | Nathanaël Berthon Michael Lyons Mark Patterson |
3 | LMP2 | Murphy Prototypes | 1:50.730 | +1.311 | |||
4 | 32 | Maurizio Mediani Dawid Markozow Nicolas Minassian |
4 | LMP2 | AF Corse | 1:51.015 | +1.596 | |||
5 | 29 | Léo Roussel David Cheng Jonathan Coleman |
5 | LMP2 | Pegasus Racing | 1:51.624 | +2.205 | |||
6 | 46 | Pierre Thiriet Ludovic Badey Tristan Gommendy |
6 | LMP2 | Thiriet by TDS Racing | 1:51.630 | +2.211 | |||
7 | 34 | Michaił Aloszyn Kirył Ładygin Anton Ładygin |
7 | LMP2 | AF Corse | 1:52.428 | +3.009 | |||
8 | 40 | Tracy Krohn Niclas Jönsson Oswaldo Negri Jr. |
8 | LMP2 | Krohn Racing | 1:52.500 | +3.081 | |||
9 | 33 | Pu Jun Chin Nico Pieter De Brujin |
9 | LMP2 | Eurasia Motorsport | 1:52.516 | +3.097 | |||
10 | 45 | Pierre Perret Ivan Bellarosa Jose Ibanez |
10 | LMP2 | Ibanez Racing | 1:52.687 | +3.268 | |||
11 | 44 | Yukata Yamagishi Michele La Rosa |
11 | LMP2 | Ibanez Racing | 1:53.046 | +3.627 | |||
12 | 56 | Alaksandr Talkanitsa Jr Alaksandr Talkanitsa Sr Alessandro Pier Guidi |
1 | GTE | AT Racing | 2:01.248 | +11.829 | |||
13 | 88 | Christian Ried Klaus Bachler Khaled Al Qubaisi |
2 | GTE | Proton Competition | 2:01.337 | +11.918 | |||
14 | 52 | Andy Priaulx Henry Hassid Jesse Krohn |
3 | GTE | BMW Sports Marc VDS | 2:01.761 | +12.342 | |||
15 | 3 | Chris Hoy Charlie Robertson |
1 | LMP3 | Team LNT | 2:01.869 | +12.450 | |||
16 | 2 | Michael Simpson Gaetan Paletou |
2 | LMP3 | Team LNT | 2:01.972 | +12.553 | |||
17 | 86 | Michael Wainwright Adam Carroll Phil Keen |
4 | GTE | Gulf Racing UK | 2:02.088 | +12.669 | |||
18 | 55 | Duncan Cameron Matt Griffin Aaron Scott |
5 | GTE | AF Corse | 2:02.204 | +12.785 | |||
19 | 60 | Johnny Laursen Mikkel Mac Jensen Andrea Rizzoli |
6 | GTE | Formula Racing | 2:02.218 | +12.799 | |||
20 | 66 | George Richardson Robert Smith Sam Tordoff |
7 | GTE | JMW Motorsport | 2:02.706 | +13.287 | |||
21 | 81 | Stephen Wyatt Michele Rugolo Rui Águas |
8 | GTE | AF Corse | 2:03.042 | +13.623 | |||
22 | 7 | Rob Garofall Jens Petersen |
3 | LMP3 | University of Bolton | 2:03.879 | +14.460 | |||
23 | 11 | Alex Craven Joey Foster Charles Hollings |
4 | LMP3 | Lanan Racing | 2:04.507 | +15.088 | |||
24 | 63 | Giorgio Roda Ilja Melnikow Marco Cioci |
1 | GTC | AF Corse | 2:05.112 | +15.693 | |||
25 | 62 | Thomas Flohr Francesco Castellacci Stuart Hall |
2 | GTC | AF Corse | 2:05.118 | +15.699 | |||
26 | 59 | Eric Dermont Franck Perera Dino Lunardi |
3 | GTC | TDS Racing | 2:05.250 | +15.831 | |||
27 | 68 | Casper Elgaard Kristian Poulsen Simon Moller |
4 | GTC | Massive Motorsport | 2:05.342 | +15.923 | |||
28 | 85 | Roald Goethe Daniel Brown Archie Hamilton |
5 | GTC | Gulf Racing UK | 2:06.508 | +17.089 | |||
29 | 64 | Mads Radsmussen Felipe Barreiros Francisco Guedes |
6 | GTC | AF Corse | 2:07.105 | +17.686 | |||
30 | 15 | Konstantins Calko Jesus Fuster Dainius Matijosaitis |
5 | LMP3 | SVK by Speed Factory | 2:07.804 | +18.385 | |||
31 | 51 | Peter Mann Raffaele Gianmaria Matteo Cressoni |
9 | GTE | AF Corse | 2:10.240 | +20.821 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.