Gary Hirsch wygrał kwalifikacje do wyścigu na torze Silverstone. Miejsce na pierwszej linii zapewnił załodze JOTA Sport Harry Tincknell.
W porównaniu do treningu Mistrzostw Świata Endurance, kwalifikacje do ELMS wyglądały dużo lepiej – tor był mokry już tylko w kilku miejscach, a kierowcy mogli spokojnie próbować walczyć o czołowe pozycje. Choć nie wszystkim to jeszcze wychodziło, większość rezultatów była już na poziomie wyników z piątku – przykładem był tu szczególnie Harry Tincknell, który wskutek poślizgu, dopiero pod sam koniec sesji uzyskał zadowalający rezultat. Co ciekawe, za prototypami LMP2 w końcu pojawił się pojazd klasy LMP3 – a w klasach GT triumfowały Ferrari i BMW.
Początkowo, rywalizację w klasie LMP2 prowadzili Nathanaël Berthon z Murphy Prototypes i Jun Jin Pi z Eurasia Motorsport – faworyzowani konkurenci byli natomiast z tyłu, za nawet Léo Rousselem z Pegasus Racing. Dopiero 8 minut przed końcem sesji, na czoło wyszedł Pierre Thiriet w Oreca 05 od TDS Racing, a za nim Michaił Aloszyn w Oreca 03 od AF Corse – a po chwili, jeszcze szybszy był Gary Hirsch w Gibsonie od Greaves Motorsport. Pechowo, na żwir wypadł wówczas Harry Tincknell w Gibsonie od JOTA Sport i wydawało się, że Brytyjczyk nie zdoła już wejść do czołówki – jak się jednak okazało, Tincknell świetnie przejechał swoje finałowe okrążenie, zapewniając załodze start z pierwszej linii.
Pośród prototypów LMP3, klasą samą dla siebie byli kierowcy Team LNT – Chris Hoy zdołał nawet uplasować się przed pojazdami GT, ustępując jedynie czołowej klasie LMP2. Nieco gorszy był Mark Simpson w drugim pojeździe fabrycznej ekipy Ginetty – pozostałe załogi spisały się dużo gorzej, kończąc sesję na końcu stawki.
Tradycyjnie, wcześniej do walki przystąpiły pojazdy klas GT. W GTE, przez dłuższy czas na czele widniał Klaus Bachler w Porsche ekipy Proton – w połowie sesji, zbliżył się do niego Andy Priaulx w BMW od Marc VDS. Ostatecznie jednak to nie Brytyjczyk, ale Michele Rugolo w Ferrari nr 81 przebił czas Bachlera, pokonując Austriaka różnicą 0.1 sekundy – a minimalnie lepszy od Priaulxa okazał się być Alessandro Pier Guidi, który w Ferrari ekipy AT Racing przebił kierowcę BMW o całe 0.002 sekundy.
W kategorii GTC, nie do pokonania był natomiast Franck Perera w BMW od TDS Racing – rezultaty Francuza widniały raczej jako ostatnie w GTE, a nie pierwsze GTC. Ostatecznie, Perera pokonał kierowców Ferrari od AF Corse różnicą ponad sekundy – Marco Cioci, Francesco Castellacci i Francisco Guedes byli natomiast szybsi od kierowców Aston Martina i Lamborghini.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
1 | 41 | Gary Hirsche Jon Lancaster Björn Wirdheim |
1 | LMP2 | Greaves Motorsport | 1:48,752 | |||
2 | 38 | Simon Dolan Filipe Albuquerque Harry Tincknell |
2 | LMP2 | JOTA Sport | + 0,460 | |||
3 | 46 | Pierre Thiriet Ludovic Badey Tristan Gommendy |
3 | LMP2 | Thiriet by TDS Racing | + 0,601 | |||
4 | 34 | Michaił Aloszyn Kirył Ładygin Anton Ładygin |
4 | LMP2 | AF Corse | + 0,734 | |||
5 | 48 | Nathanaël Berthon Michael Lyons Mark Patterson |
5 | LMP2 | Murphy Prototypes | + 0,929 | |||
6 | 33 | Pu Jun Chin Nico Pieter De Brujin |
6 | LMP2 | Eurasia Motorsport | + 1,464 | |||
7 | 29 | Léo Roussel David Cheng Jonathan Coleman |
7 | LMP2 | Pegasus Racing | + 2,005 | |||
8 | 45 | Pierre Perret Ivan Bellarosa Jose Ibanez |
8 | LMP2 | Ibanez Racing | + 2,666 | |||
9 | 32 | Maurizio Mediani Dawid Markozow Nicolas Minassian |
9 | LMP2 | AF Corse | + 3,268 | |||
10 | 44 | Yukata Yamagishi Michele La Rosa |
10 | LMP2 | Ibanez Racing | + 4,344 | |||
11 | 40 | Tracy Krohn Niclas Jönsson Oswaldo Negri Jr. |
11 | LMP2 | Krohn Racing | + 6,837 | |||
12 | 3 | Chris Hoy Charlie Robertson |
1 | LMP3 | Team LNT | + 11,140 | |||
13 | 81 | Stephen Wyatt Michele Rugolo Rui Águas |
1 | GTE | AF Corse | + 11,399 | |||
14 | 88 | Christian Ried Klaus Bachler Khaled Al Qubaisi |
2 | GTE | Proton Competition | + 11,517 | |||
15 | 2 | Michael Simpson Gaetan Paletou |
2 | LMP3 | Team LNT | + 11,705 | |||
16 | 56 | Alaksandr Talkanitsa Jr Alaksandr Talkanitsa Sr Alessandro Pier Guidi |
3 | GTE | AT Racing | + 11,726 | |||
17 | 52 | Andy Priaulx Henry Hassid Jesse Krohn |
4 | GTE | BMW Sports Marc VDS | + 11,728 | |||
18 | 86 | Michael Wainwright Adam Carroll Phil Keen |
5 | GTE | Gulf Racing UK | + 11,889 | |||
19 | 66 | George Richardson Robert Smith Sam Tordoff |
6 | GTE | JMW Motorsport | + 12,245 | |||
20 | 55 | Duncan Cameron Matt Griffin Aaron Scott |
7 | GTE | AF Corse | + 12,358 | |||
21 | 51 | Peter Mann Raffaele Gianmaria Matteo Cressoni |
8 | GTE | AF Corse | + 12,584 | |||
22 | 60 | Johnny Laursen Mikkel Mac Jensen Andrea Rizzoli |
9 | GTE | Formula Racing | + 12,685 | |||
23 | 59 | Eric Dermont Franck Perera Dino Lunardi |
1 | GTC | TDS Racing | + 13,187 | |||
24 | 11 | Alex Craven Joey Foster Charles Hollings |
3 | LMP3 | Lanan Racing | + 13,293 | |||
25 | 7 | Rob Garofall Jens Petersen |
4 | LMP3 | University of Bolton | + 13,934 | |||
26 | 63 | Giorgio Roda Ilja Melnikow Marco Cioci |
2 | GTC | AF Corse | + 14,250 | |||
27 | 62 | Thomas Flohr Francesco Castellacci Stuart Hall |
3 | GTC | AF Corse | + 14,546 | |||
28 | 64 | Mads Radsmussen Felipe Barreiros Francisco Guedes |
4 | GTC | AF Corse | + 14,812 | |||
29 | 68 | Casper Elgaard Kristian Poulsen Simon Moller |
5 | GTC | Massive Motorsport | + 15,294 | |||
30 | 85 | Roald Goethe Daniel Brown Archie Hamilton |
6 | GTC | Gulf Racing UK | + 15,844 | |||
31 | 15 | Konstantins Calko Jesus Fuster Dainius Matijosaitis |
5 | LMP3 | SVK by Speed Factory | + 17,945 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.