Greaves i TDS z pierwszej linii

Gary Hirsch wygrał kwalifikacje do wyścigu na torze Silverstone. Miejsce na pierwszej linii zapewnił załodze JOTA Sport Harry Tincknell.

W porównaniu do treningu Mistrzostw Świata Endurance, kwalifikacje do ELMS wyglądały dużo lepiej – tor był mokry już tylko w kilku miejscach, a kierowcy mogli spokojnie próbować walczyć o czołowe pozycje. Choć nie wszystkim to jeszcze wychodziło, większość rezultatów była już na poziomie wyników z piątku – przykładem był tu szczególnie Harry Tincknell, który wskutek poślizgu, dopiero pod sam koniec sesji uzyskał zadowalający rezultat. Co ciekawe, za prototypami LMP2 w końcu pojawił się pojazd klasy LMP3 – a w klasach GT triumfowały Ferrari i BMW.

Początkowo, rywalizację w klasie LMP2 prowadzili Nathanaël Berthon z Murphy Prototypes i Jun Jin Pi z Eurasia Motorsport – faworyzowani konkurenci byli natomiast z tyłu, za nawet Léo Rousselem z Pegasus Racing. Dopiero 8 minut przed końcem sesji, na czoło wyszedł Pierre Thiriet w Oreca 05 od TDS Racing, a za nim Michaił Aloszyn w Oreca 03 od AF Corse – a po chwili, jeszcze szybszy był Gary Hirsch w Gibsonie od Greaves Motorsport. Pechowo, na żwir wypadł wówczas Harry Tincknell w Gibsonie od JOTA Sport i wydawało się, że Brytyjczyk nie zdoła już wejść do czołówki – jak się jednak okazało, Tincknell świetnie przejechał swoje finałowe okrążenie, zapewniając załodze start z pierwszej linii.

Pośród prototypów LMP3, klasą samą dla siebie byli kierowcy Team LNT – Chris Hoy zdołał nawet uplasować się przed pojazdami GT, ustępując jedynie czołowej klasie LMP2. Nieco gorszy był Mark Simpson w drugim pojeździe fabrycznej ekipy Ginetty – pozostałe załogi spisały się dużo gorzej, kończąc sesję na końcu stawki.

Tradycyjnie, wcześniej do walki przystąpiły pojazdy klas GT. W GTE, przez dłuższy czas na czele widniał Klaus Bachler w Porsche ekipy Proton – w połowie sesji, zbliżył się do niego Andy Priaulx w BMW od Marc VDS. Ostatecznie jednak to nie Brytyjczyk, ale Michele Rugolo w Ferrari nr 81 przebił czas Bachlera, pokonując Austriaka różnicą 0.1 sekundy – a minimalnie lepszy od Priaulxa okazał się być Alessandro Pier Guidi, który w Ferrari ekipy AT Racing przebił kierowcę BMW o całe 0.002 sekundy.

W kategorii GTC, nie do pokonania był natomiast Franck Perera w BMW od TDS Racing – rezultaty Francuza widniały raczej jako ostatnie w GTE, a nie pierwsze GTC. Ostatecznie, Perera pokonał kierowców Ferrari od AF Corse różnicą ponad sekundy – Marco Cioci, Francesco Castellacci i Francisco Guedes byli natomiast szybsi od kierowców Aston Martina i Lamborghini.

P Nr Kierowca Klasa Zespół Rezultat
1 41

Gary Hirsche
Jon Lancaster
Björn Wirdheim
1 LMP2 Greaves Motorsport 1:48,752
2 38

Simon Dolan
Filipe Albuquerque
Harry Tincknell
2 LMP2 JOTA Sport + 0,460
3 46

Pierre Thiriet
Ludovic Badey
Tristan Gommendy
3 LMP2 Thiriet by TDS Racing + 0,601
4 34

Michaił Aloszyn
Kirył Ładygin
Anton Ładygin
4 LMP2 AF Corse + 0,734
5 48

Nathanaël Berthon
Michael Lyons
Mark Patterson
5 LMP2 Murphy Prototypes + 0,929
6 33
Pu Jun Chin
Nico Pieter De Brujin
6 LMP2 Eurasia Motorsport + 1,464
7 29

Léo Roussel
David Cheng
Jonathan Coleman
7 LMP2 Pegasus Racing + 2,005
8 45

Pierre Perret
Ivan Bellarosa
Jose Ibanez
8 LMP2 Ibanez Racing + 2,666
9 32

Maurizio Mediani
Dawid Markozow
Nicolas Minassian
9 LMP2 AF Corse + 3,268
10 44
Yukata Yamagishi
Michele La Rosa
10 LMP2 Ibanez Racing + 4,344
11 40

Tracy Krohn
Niclas Jönsson
Oswaldo Negri Jr.
11 LMP2 Krohn Racing + 6,837
12 3
Chris Hoy
Charlie Robertson
1 LMP3 Team LNT + 11,140
13 81

Stephen Wyatt
Michele Rugolo
Rui Águas
1 GTE AF Corse + 11,399
14 88

Christian Ried
Klaus Bachler
Khaled Al Qubaisi
2 GTE Proton Competition + 11,517
15 2
Michael Simpson
Gaetan Paletou
2 LMP3 Team LNT + 11,705
16 56

Alaksandr Talkanitsa Jr
Alaksandr Talkanitsa Sr
Alessandro Pier Guidi
3 GTE AT Racing + 11,726
17 52

Andy Priaulx
Henry Hassid
Jesse Krohn
4 GTE BMW Sports Marc VDS + 11,728
18 86

Michael Wainwright
Adam Carroll
Phil Keen
5 GTE Gulf Racing UK + 11,889
19 66

George Richardson
Robert Smith
Sam Tordoff
6 GTE JMW Motorsport + 12,245
20 55

Duncan Cameron
Matt Griffin
Aaron Scott
7 GTE AF Corse + 12,358
21 51

Peter Mann
Raffaele Gianmaria
Matteo Cressoni
8 GTE AF Corse + 12,584
22 60

Johnny Laursen
Mikkel Mac Jensen
Andrea Rizzoli
9 GTE Formula Racing + 12,685
23 59

Eric Dermont
Franck Perera
Dino Lunardi
1 GTC TDS Racing + 13,187
24 11

Alex Craven
Joey Foster
Charles Hollings
3 LMP3 Lanan Racing + 13,293
25 7
Rob Garofall
Jens Petersen
4 LMP3 University of Bolton + 13,934
26 63

Giorgio Roda
Ilja Melnikow
Marco Cioci
2 GTC AF Corse + 14,250
27 62

Thomas Flohr
Francesco Castellacci
Stuart Hall
3 GTC AF Corse + 14,546
28 64

Mads Radsmussen
Felipe Barreiros
Francisco Guedes
4 GTC AF Corse + 14,812
29 68

Casper Elgaard
Kristian Poulsen
Simon Moller
5 GTC Massive Motorsport + 15,294
30 85

Roald Goethe
Daniel Brown
Archie Hamilton
6 GTC Gulf Racing UK + 15,844
31 15

Konstantins Calko
Jesus Fuster
Dainius Matijosaitis
5 LMP3 SVK by Speed Factory + 17,945

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze