Organizatorzy zaprezentowali zmiany na przyszłoroczny sezon Europejskiej Serii Le Mans. Najważniejszymi są powiększenie weekendu do trzech dni i rezygnacja z klasy GTC.
Ogólny zarys serii kontynuuje kształt wprowadzony tu na sezon 2015. Rywalizacja wciąż będzie obejmować 4-godzinne wyścigi – ich liczba zwiększyła się jednak o jeden, między rundy we Francji i Portugalii wprowadzając wyścig na belgijskim Spa-Francorchamps, nie widziany w europejskiej serii Endurance od 2011 roku. Pierwsza runda, już tradycyjnie będzie odbywać się wspólnie z otwarciem sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Silverstone – pozostałe natomiast będą organizowane razem z rundami World Series by Renault, w przyszłym roku bez czołowej Formuły 3.5, z której Renault zrezygnowało.
Między innymi dlatego, pojedyncza runda serii ELMS zostanie w tym roku wydłużona z 2 do 3 dni – mimo rezygnacji z Formuły 3.5, WSbR wciąż zawiera dwie inne serie, Formułę 2.0 Renault oraz wprowadzoną w tym roku, fabryczną serię Renault RS01. Ponadto, weekend ELMS będzie zawierał także nową serię Michelin GT3 Le Mans Cup, przeznaczoną tylko i wyłącznie dla pojazdów GT3.
To, a także coraz mniejsze zainteresowanie klasą GTC w samej serii, było powodem rezygnacji ze startów pojazdów GT3 w wyścigach samej ELMS. W przyszłym roku, seria ta będzie podzielona na tylko trzy klasy samochodów. Czołową pozostanie klasa LMP2, w tym sezonie składająca się nawet z 11 pojazdów – poniżej stać będą nowe, zamknięte prototypy LMP3, a jedyną klasą samochodów GT będzie GTE, regulaminowo bliska GTE Am obecnej w Mistrzostwach Świata Endurance. Samochody GT3 były, co prawda, liczną i wyraźnie powiększającą stawkę klasą w latach 2012-2014 – jednak w tym sezonie, ich obecność w poszczególnych rundach ELMS była już marginalna.
Wśród pojazdów, w klasie LMP3 zapowiadana jest obecność wszystkich producentów budujących takie prototypy, a więc Ginetta-Juno, Onroak Automotive (Ligier), jak również Riley Technologies, Adess AG i Dome. W klasie GTE startować będą natomiast samochody niezmienione w stosunku do lat ubiegłych – zgodnie z zasadą, iż pojazdy tu obecne będą musiały mieć przynajmniej rok.
Niewielkie zmiany wprowadzono również w ilości silników użytkowanych przez ekipy w klasie LMP2, a także poziom i czas obecności na torze poszczególnych kierowców w załogach LMP3. Jeśli chodzi o otrzymanie prawa do startu w wyścigu 24h Le Mans, w sezonie 2016 otrzymają je mistrzowie klas LMP2 i GTE, jak również druga najlepsza załoga GTE i mistrzowie LMP3, ci uzyskując prawo do startu w klasie LMP2.
Sezon 2016 poprzedzą przedsezonowe testy 22-23 marca na torze Paul Ricard.
R | Data | Wydarzenie | Tor | |
22-23 marca | Przedsezonowe Testy | Circuit Paul Ricard | ||
1 | 15-16 kwietnia | 4 Godziny Silverstone | Silverstone Circuit | |
2 | 13-15 maja | 4 Godziny Imola | Autodromo Enzo e Dino Ferrari | |
3 | 15-17 lipca | 4 Godziny Red Bull Ring | Red Bull Ring | |
4 | 26-28 sierpnia | 4 Godziny Le Castellet | Paul Ricard | |
5 | 23-25 września | 4 Godziny Spa | Circuir de Spa-Francorchamps | |
6 | 21-23 października | 4 Godziny Estoril | Autódromo do Estoril |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.