Zapowiedź sprintu na Road America

W weekend 2-4 sierpnia odbędzie się 160-minutowy wyścig na najdłuższym torze w kalendarzu IMSA. Road America na nowo będzie gościć kierowców prototypów, jak i kierowców GT. Do wyścigowego kokpitu po kontuzji dłoni powróci Tommy Milner w Corvette #4.

We wczesnych latach 50., wyścigi odbywały się na ulicach Elkhart oraz wokół jeziora o tej samej nazwie co miasto. Kiedy ustawodawca stanowy zakazał ścigania się po drogach publicznych, osoba o imieniu i nazwisku Cliff Tufte zebrał wpływowych lokalnych mieszkańców oraz członków Chicago Sports Car Club of America w sprawie opracowania planów budowy stałego toru wyścigowego w tej części regionu. Tufle, inżynier drogowy autostrad wykupił 525 arów pól uprawnych poza terenami Elkhart Lake.

Marzenie pierwszego dyrektora Road America zostało zrealizowane już w roku 1955, kiedy to nitka toru została położona na obszarze Kettle Moraine. Już parę miesięcy później na Road America odbył się pierwszy oficjalny krajowy wyścig SCCA. Tor o długości 6,515 km mający 14 zakrętów jest taki sam jak 64 lata temu – nie zmieniła się ani długość ani ilość zakrętów na Road America. Pętla wyścigowa jest określana jako jedna z najbardziej wymagających na świecie. W roku 2005 tor Road America świętował swoje okrągłe 50. urodziny. Z tej okazji wydano książkę pt. „Road America: Celebrating 50 Years of Road Racing” Toma Schultza. Znani aktorzy tacy jak Tom Cruise czy Tim Allen odwiedzali to miejsce, nie tylko ze względu na rewelacyjne wyścigi, ale także na malownicze otoczenie tego kurortu.

Rok temu na torze Road America triumfowała ekipa Core Autosport z Colinem Braunem i Jonathanem Bennettem w składzie. Ówcześni zwycięzcy mieli prototyp LMP2 Oreca 07, a w ostatecznym rozrachunku Core autosport zajęło drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Drugą lokatę uzyskał zespół JDC-Miller Motorsports #99, które również wystawiało rok temu prototyp Oreca. Duet Simpson-Goikhberg startowało z 9. pozycji, zaś na metę dojechało 2,389 sekundy za wspomnianą ekipą Core autosport. Ostatnie miejsce na podium uzupełnili Felipe Nasr oraz Eric Curran w Action Express Racing #31. Mistrzowie z zeszłego roku uzyskali najlepszy czas wyścigu.

Z obecnych ekip LMP2 w sezonie 2018 startował jeden zespół. PR1 Mathiasen Motorsports #52 w kategorii Prototype zakończył zmagania jednak przedwcześnie po incydencie ze ścianą na ostatnim zakręcie. W roku 2017 startowała także druga ekipa LMP2, czyli Performance Tech Motorsports #38, która to w nieistniejącej już kategorii Prototype Challenge z Patricio O’Wardem oraz Jamesem Frenchem jechali Oreca FLM09.

Po bardzo dobrym i owocnym weekendzie na torze Lime Rock Park, Richard Westbrook oraz Ryan Briscoe będą chcieli powtórzyć to co zrobili dwa tygodnie temu. Brytyjsko-australijski duet wygrali w 2018 roku wyścig na Road America. Po kontuzji dłoni do rywalizacji powraca Tommy Milner w Corvette #4, którego do tej pory zastępował Szwajcar Marcel Fassler. Wraz z Oliverem Gavinem rok temu na najdłuższej pętli w serii IMSA dojechali na drugim miejscu. Podium uzupełnił wówczas drugi samochód Corvette z Janem Magnussenem oraz Antonio Garcią w składzie. Tuż za podium znalazły się wtedy dwa samochody Porsche. Na Road America z dobrej strony chcą się zaprezentować oba auta BMW.

Bez wątpienia swoje kolejne zwycięstwo chce zdobyć zespół Meyer Shank Racing #86 z Trentem Hindmanem oraz Mario Farnbacherem za kółkiem. Niemiecko-amerykańska para ma sporą, bo prawie 30 punktów nad drugą ekipą Turner Motorsport #96. Do kategorii GTD powrócił zespół Starworks Motorsport #8 z Parkerem Chasem oraz Ryanem Dalzielem. Z kolei zwycięzca poprzedniego wyścigu Dennis Olsen nie pojedzie w Porsche zespołu PFAFF Motorsports, a wymienił się z Australijczykiem Mattem Campbellem i jest kierowcą innej 911 zespołu Wright Motorsports.

Kwalifikacje do sprintu na Road America odbędą się w sobotę o godzinie 19:25, zaś wyścig przewidziany jest w niedzielę o 20:25.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze