Castroneves z pierwszego pola startowego w IMSA

Brazylijski weteran wyścigów amerykańskich pojedzie z pole position do sobotniego wyścigu Grand Prix at Road Atlanta. Zawody na torze w stanie Georgia zastępują rundę 6-godzinnego wyścigu na Watkins Glen International w stanie Nowy Jork. W innych kategoriach triumfowali Nick Tandy w Porsche GT Team #911 oraz Frankie Montecalvo w AIM Vasser Sullivan #12.

6 godzin, a nie 10 – tyle ma trwać pierwsza runda na torze Road Atlanta. Kierowcy po raz drugi odwiedzą w październiku podczas weekendu Motul Petit Le Mans i to będzie właściwa runda, w której kierowcy mają pojechać, aż 10 godzin po stosunkowo krótkiej nitce toru.

Do pierwszych kwalifikacji przystąpiła najliczniejsza grupa aut GT Daytona. Poza tym, że w wyścigach długodystansowych nie biorą udziału kierowcy Compass Racing, Gradient Racing czy Hardpoint Motorsports, to do rywalizacji powróciło kolejne Lamborghini Huracan – ekipa GRT Grasser Racing #11 pojedzie w składzie Richard Heistand, Stejin Schoothorst oraz Richard Westbrook. Dla tego ostatniego to powrót po wielu miesiącach absencji na torach serii IMSA.

Najszybszy okazał się 29-letni Frankie Montecalvo. Amerykanin w Lexusie RC F uzyskał wynik 1:19.757, co wystarczyło mu do objęcia prowadzenia w kwalifikacjach i nieoddania pozycji lidera, aż do końca 15-minutowej czasówki. Drugie miejsce zajął kierowca Paul Miller Racing #48 – Madison Snow. Zwycięzca 24-godzinnego wyścigu na torze Daytona International Speedway do Montecalvo stracił równe +0.150 sekundy, co jest małą różnicą. Za nimi uplasowali się Jan Heynen z Wright Motorsports #16 i Shinya Michimi w Meyer Shank Racing #86.

Najwięcej wrażeń dostarczyła kategoria GT Le Mans. Tam najlepszy okazał się Nick Tandy w Porsche GT Team, jednakże przewaga Brytyjczyka nad ostatnim Jessie Krohnem w BMW Team RLL #24 wynosiła nieco poniżej 0.2 sekundy. Tandy uzyskał czas 1:16.167, drugi był Antonio Garcia w Corvette Racing #3, zaś trzeci, z także małą stratą był Tommy Milner. Między kierowcą #911, a Connorem de Phillippim w BMW Team RLL #25 było mniej niż 0,1 sekundy przewagi.

Po wycofaniu się prototypu Performance Tech Motorsports #38 z wyścigu na torze Road Atlanta i absencji ekipy DragonSpeed #81, w klasie LMP2 wystawiane są dwa prototypy ORECA 07 – zespół PR1/Mathiasen Motorsports #52 i Era Motorsports #18. W tej rywalizacji to Patrick Kelly w PR1 był zdecydowanie lepszy od przedsiębiorcy Dweighta Merrimana w ekipie Era Motorsports #18.

Dużo emocji dały kwalifikacje do kategorii Daytona Prototype international. W 15-minutowej rywalizacji o najlepsze czasy wygrał Helio Castroneves. Brazylijczyk, który w zeszłym tygodniu jechał wyścig Indianapolis 500, uzyskał wynik 1:08.674. Dało mu to pierwsze miejsce, przed swoim rodakiem Felipe Nasrem z Action Express Racing #31 (1:08.730) oraz trzecim Dane'm Cameronem z tego samego prototypu, co miał Castroneves. Czwarty Tristan Nunez z Mazda Motorsports #77 miał czas 1:08.916, a więc o 0,242 wolniej od zdobywcy pierwszego pola startowego. Po zakończeniu wyników, Helio Castroneves bardzo żywiołowo reagował na zdobycie pole position.

Wyścig odbędzie się w sobotę o godzinie 17:30 czasu środkowoeuropejskiego, a zakończy się o 23:30.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze