Prototypy LMP3 dopuszczone do mistrzostw IMSA

Urozmaicony system kwalifikacji, inny system punktacji, a także pięć kategorii. To tylko część nowych zasad, które wejdą wraz z nowym rokiem. Pozmieniano kosmetycznie daty wyścigów, jednak wciąż będzie to 12 weekendów wyścigowych.

Pięć kategorii: Daytona Prototype international, LMP2, GT Le Mans, GT Daytona i nowa klasa LMP3. Znane z formatu w Europejskiej Serii Le Mans prototypy występować będą w sześciu wyścigach, w tym, w całym cyklu Endurance Cup. Są możliwe dwie opcje wyborów kierowców w tej klasie: kierowca z brązową licencją wraz z kierowcą srebrnej/złotej kategorii lub brązowy/srebrny kierowca mający mniej niż 25 lat, oraz srebrny/złoty, mający więcej niż 25 lat. Nowe generacje aut LMP3 mogą się nadać jako mieszanka prototypów nowej i poprzedniej generacji z oddzielnymi klasami. Czterech producentów ma homologacje do robienia prototypów LMP3 i są to Ginetta, ADESS, Ligier i Duqueine, jednakże zespoły w Europejskim odpowiedniku korzystają z tych dwóch ostatnich. Pierwszą ekipą, która będzie wystawiać prototyp LMP3 będzie Riley Motorsports z Dylanem Murreyem i Jimem Coxem, czyli zwycięzcy ostatniego wyścigu Sports Car Challenge w klasie GS.

Nowy system punktacji w 2021 roku będzie zupełnie inny niż ten, który znamy do tej pory. Do tej pory można było uzyskać 35 punktów za pierwsze miejsce, 32 za drugie, 30 za trzecie i tak do pozycji 30, gdzie można zdobyć jeden punkt. W przyszłym roku ta wartość będzie pomnożona o 10. Tak, więc za pierwsze miejsce zdobywa się 350 punktów, za drugie 320, za trzecie 300 i tak, aż do 30 pozycji, gdzie możesz mieć 10 punktów.

Również można zyskać punkty w kwalifikacjach, choć i tutaj będzie się to różniło od punktów zdobywanych w Europejskiej Serii Le Mans. W ELMS punkt zdobywa zwycięzca kwalifikacji, zaś w IMSA to będzie 10% od struktury punktacji w 2021 roku. Tak, więc za pierwsze miejsce ma się 35 punktów, za drugie 32, za trzecie 30 i tak do miejsca 30., gdzie można zdobyć 1 oczko. Ważne jest to, że punkty zyskują wszyscy kierowcy i cały zespół.

Zostając w temacie kwalifikacji, to będzie zmieniony jego system. O ile w kategoriach GTLM i DPi nie będzie żadnych zmian, to w trzech pozostałych klasach dojdzie do kilku istotnych modyfikacji. Kwalifikacje w kategoriach LMP2, LMP3 i GTD podzielone będą na dwa segmenty i podzielone na dwóch kierowców. W pierwszym kierowcy-amatorzy będą mieli komplet nowych opon. Pod koniec, Ci zawodnicy, którzy wyruszyli na pierwszy segment muszą zjechać do boksów na obowiązkową zmianę kół i kierowców. W drugim segmencie kierowca na nowych oponach musi przejechać szybkie okrążenie. Dodatkowo, ten komplet opon, będzie używany w wyścigu. Opony, które były używane w kwalifikacjach są traktowane, jako część przydziału opon każdego zespołu.

„Uczestnictwo wielu kierowców w kwalifikacjach w klasach Pro-Am daje nam pewne wyjątkowe możliwości” – powiedział John Doonan, prezydent IMSA. „Kierowcy Am wciąż będą odgrywać ostateczną rolę w ustalaniu pozycji na polach startowych, gdy kierowcy Pro powinni zajmować się polepszeniem osiągów samochodu”.

Do zmiany również doszło w klasie LMP2, gdzie teraz kierowca, który w rankingu FIA będzie miał platynową kategorię, może rywalizować w pełnym sezonie serii IMSA. Wcześniej ustalone było, że kierowca z tieru platynowego mógł uczestniczyć w 24-godzinnym wyścigu na Daytona International Speedway. Nie zmieniła się zasada, gdzie kierowca kategorii brązowej zdobędzie mistrzostwo klasy LMP2 i nagrodę Jima Truemana, dostanie automatyczne zaproszenie na 24-godzinny wyścig Le Mans w 2022 roku.

Ustalono również daty wyścigów w serii IMSA na 2021 rok:

22-24 stycznia – Roar Before the 24 (DPi, LMP2, LMP3, GTLM, GTD)
28-31 stycznia – 24h Daytona (DPi, LMP2, LMP3, GTLM, GTD)
17-20 marca – 12h Sebring (DPi, LMP2, LMP3, GTLM, GTD)
16-17 kwietnia – Long Beach (DPi, GTLM, GTD)
23-25 kwietnia – Laguna Seca (DPi, LMP2, GTLM, GTD)
14-16 maja – Mid-Ohio Sports Car Course (DPi, LMP3, GTD)
TBA – Detroit Belle Isle (DPi, LMP2, GTD)
24-27 czerwca – 6h Watkins Glen (DPi, LMP2, LMP3, GTLM, GTD)
2-4 lipca – Canadian Tire Motorsport Park (DPi, LMP3, GTLM, GTD)
16-17 lipca – Lime Rock Park (GTLM, GTD)
6-8 sierpnia – Road America (DPi, LMP2, LMP3, GTLM, GTD)
20-22 sierpnia – Virginia International Raceway (GTLM, GTD)
6-9 października – Petit Le Mans (DPi, LMP2, LMP3, GTLM, GTD)

W wyścigu 24h Daytona w kategoriach LMP2 i LMP3 nie będzie punktów zaliczanych do klasyfikacji generalnej mistrzostw IMSA. Z kolei wydarzenia na Detroit Belle Isle i na kanadyjskim torze Canadian Tire Motorsport Park w kategorii GTD będzie uwzględniona punktacja w Sprint Cup.

Źródło: sportscar365.com, sportscar365.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze