Zapowiedź ostatniego wyścigu sprinterskiego IMSA

Samochody GT Le Mans i GT Daytona staną do walki o najwyższe lokaty w sobotę, podczas zawodów GT Challenge na znanym torze VIRginia International Raceway. To tutaj rozstrzygną się też losy mistrzostwa w wyścigach spinterskich w klasie GTD IMSA.

Tor wyścigowy położony w Alton, obszarze niemunicypalnym, leżącym około 20 km od miejscowości Danville. VIRginia International Raceway leży praktycznie na granicy stanów Wirginii i Karoliny Północnej – tor ma mniej niż 5 km do Milton, miasta w stanie Karoliny Północnej. Nitka toru, znana szerzej jako po prostu VIR ma 5,26 km długości i mieści się na nim 17 zakrętów. Choć historia tego obiektu pamięta zamknięcie go w 1974 roku, to tor otworzono ponownie w 2000 roku, po jego gruntownym remoncie. Właścicielką VIRginia International Raceway jest inwestorka, Connie Nylhom, która od 2013 roku, ma 100% udziałów tego obiektu.

Faworytem wyścigu Michelin GT Challenge jest bez wątpienia samochód Corvette Racing #3. Swoich szans w wyścigu będą upatrywać ekipy Corvette Racing #4 oraz WeatherTech Racing #79. Tym wyścigiem, Jordan Taylor i Antonio Garcia mogą przypieczętować swój drugi (i od razu ostatni) z rzędu tytuł mistrzowski w klasie GTLM.

Większa niewiadoma jest w klasie GTD. W szczególności, że mamy ostatni wyścig sezonu zaliczanego do klasyfikacji sprinterskiej. Prowadzi Roman de Angelis i Ross Gunn w Heart of Racing Team #23 z 2244 punktami na koncie. 74 oczek mniej ma zespół Paul Miller Racing #1 z Bryanem Sellersem i Madisonem Snowem w składzie. Swoje szanse (choć najmniejsze) mają również kierowcy Lexusa – Jack Hawksworth oraz Aaron Telitz. Mistrzowie w klasyfikacji sprinterskiej z zeszłego roku tracą 169 punktów, a więc tylko teoretycznie, kierowcy Lexusa mają szansę na tytuł sprinterski.

Wyścig rozpocznie się w sobotę o godzinie 18:10.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze