Triumf Chip Ganassi Racing w Kanadzie

Dwójka kierowców Chip Ganassi Racing, Sébastien Bourdais i Renger van der Zande wygrali w pełnych emocji wyścigu na torze Canadian Tire Motorsport Park. Francusko-holenderski duet wygrał o 3,5 sekundy przed zdobywcą pole position, Tomem Blomqvistem i Oliverem Jarvisem z Meyer Shank Racing #60.

Jarvis i Blomqvist przez większość czasu walczyli z prototypem Wayne Taylor Racing #10. Po paru incydentach (przebita opona na początku wyścigu, czy kolizja z Earlem Bamberem) jednak zawodnicy WTR, Filipe Albuquerque i Ricky Taylor zakończyli zmagania na szóstym miejscu. Ostatnie miejsce na podium w klasie DPi zajął zespół Action Express Racing #31 z Felipe Nasrem i Olivierem Pla.

W klasie LMP3 wygrywa zespół Core Autosport #54 z Jonathanem Bennettem i Colinem Braunem. Wielcy faworyci do wygrania całego wyścigu, a także mistrzowie LMP3 z poprzedniego roku, zespół Riley Motorsports #74 zmagania zakończyli na 74 okrążeniu, kiedy to Scott Andrews został uderzony w bok, przez Olivera Jarvisa z Meyer Shank Racing #60. Na podium znaleźli się też kierowcy Andretti Autosport #36 i JR III Racing #30.

W kategorii GTD Pro na pierwsze miejsce wskoczył Pfaff Motorsports #9. Domowy wyścig kanadyjskiego zespołu był szczęśliwy dla kierowców Mathieu Jaminet oraz Matt Campbell. Francuz i Australijczyk non-stop toczyli pojedynki z kierowcami Corvette Racing #3 oraz Heart of Racing #23. Zawodnicy Porsche 911 wyprzedzili o 1,1 sekundy Jordana Taylora i Antonio Garcię z Corvette Racing #3 i o 3,8 sekundy Alexa Riberasa oraz Rossa Gunna.

Jak w kategorii Pro nie udało się kierowcom Heart of Racing wygrać klasy, tak w Pro-Am, auto #27 triumfowało w swojej klasie. Roman De Angelis oraz Maxime Martin wyprzedzili o zalewie 0,5 sekundy zawodników Winward Racing #57. Po raz pierwszy na podium zobaczyliśmy kierowców Rick Ware Racing #51. Ryan Eversley i Aiden Read zajęli trzecie miejsce w kategorii GTD.

Do gry o końcowy triumf w klasyfikacji generalnej włączył się zespół Chip Ganassi Racing #01, który jest na trzecim miejscu i ma 2589 punktów. Na drugim miejscu jest ekipa Wayne Taylor Racing #10 z 2681 oczkami na koncie, a prowadzi zespół Meyer Shank Racing #60. Oliver Jarvis i Tom Blomqvist zgromadzili już 2737 punktów. Ciekawie jest w klasyfikacji producentów, gdzie Acura i Cadillac mają tyle samo punktów.

Dzięki zwycięstwu na Mosport, Colin Braun i Jonathan Bennett są na pierwszym miejscu w „generalce” w klasie LMP3. Zawodnicy Core Autosport #54 są jednak wciąż „zagrożeni” i ekipa JR III Racing #30 oraz Riley Motorsports #74 wciąż są blisko, aby przejąć pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej.

Triumf ekipy Pfaff Motorsports #9 na ziemi kanadyjskiej dał sporą przewagę punktową nad resztą stawki GTD Pro. Mathieu Jaminet i Matt Campbell z 2056 punktami na koncie prowadzą o ponad 130 oczek nad drugimi Antonio Garcią i Jordanem Taylorem z Corvette Racing #3. Trzeci jest zespół Vasser Sullivan #14 z Benem Barnicoatem na czele.

Wyścig na Mosport nie dawał punktów w klasyfikacji generalnej kategorii GTD. Dzięki temu wciąż liderem jest Stevan McAleer, który wraz z zespołem Team Korthoff Motorsports #32 nie pojawili się w Kanadzie. Na torze CTMP była za to klasyfikacja sprinterska, gdzie na prowadzeniu utrzymał się Bryan Sellers z Madisonem Snow. Ekipę Paul Miller Raicng #1 gdzie wystawia BMW M4, depcze po piętach inny zespół wystawiający ten sam samochód, co liderzy. Bill Auberlean i Robby Foley odrobili odrobinę do duetu Paul Miller Racing, jednak wciąż to jest walka między dwoma BMW.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze