Zwycięzca tegorocznego 24-godzinnego wyścigu Daytona, ekipa Meyer Shank Racing #60, ma kłopoty, które spowodowane są przez manipulację ciśnieniami opon, jakich się dopuścili się podczas otwarcia sezonu 2023.
Simon Pagenaud, Helio Castroneves, Colin Braun i Tom Blomqvist wygrali styczniowe zmagania na Daytona International Speedway, tym samym broniąc zwycięstwo z zeszłego sezonu, jeszcze jeżdżąc w klasie DPi. Po miesiącu zbadano prototyp Acura ekipy z numerem 60 i dopatrzono się naruszeń z ciśnieniem opon.
Ciśnienie opon Michelin w prototypie 60 było odrobinę niższe niż te, jakie producent określił na wyścig, przez co ogumienie szybciej się rozgrzewało, a także zapewniało lepszą przyczepność.
IMSA zareagowała i wydała komunikat: „Manipulowanie danymi dotyczącymi ciśnieniem w oponach zostało wykryte przez Honda Performance Development (HPD) i zgłoszone do IMSA, po opublikowaniu oficjalnych wyników wyścigu. Nie zostaną wprowadzone żadne zmiany w oficjalnych wyników wyścigów. Zespół numer 60 zachowuje zwycięstwo w wyścigu, puchary i zegarki. Wszystkie zespoły zachowują punkty i nagrody proporcjonalnie do ich pozycji na mecie. Nie będzie zmian w punktacji producentów GTP”
.
Choć zachowano zwycięstwo dla Meyer Shank Racing #60, to nałożono sporą ilość kar dla ekipy. Są to:
- utrata 200 punktów w klasyfikacji generalnej zespołowej i kierowców,
- utrata wszystkich punktów w klasyfikacji Endurance,
- zabranie nagrody pieniężnej, którą zespół zdobył po zwycięstwie na Rolex 24h of Daytona,
- nałożenie 50 000 dolarów grzywny,
- zawieszenie członkostwa IMSA dla inżyniera Ryana McCarthy’ego na czas nieokreślony, a także cofnięcie rocznego „poświadczenia” dla wyżej wymienionego inżyniera,
- Mike Shank, założyciel i właściciel ekipy Meyer Shank Racing, został objęty probacją do 30 czerwca 2023 roku.
Źródło: racer.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.