Niespodziewane zwycięstwo odniosła załoga Pipo Deraniego, Alexandra Simsa i Jacka Aitkena na torze Sebring International Raceway. To zasługa rzezi, jaka się stała na sam koniec 12-godzinnego wyścigu, gdzie w kraksie brało udział aż 6 samochodów.
Walka w kategorii GTP była do końca nierozstrzygnięta – na ogonie Mathieu Jamineta w Porsche Penske Motorsports #6 znajdowały się prototypy Acura Wayne Taylor Racing #10 oraz drugie auto Porsche Penske. Na 19 minut przed końcem 12h Sebring Filipe podjął się ryzykownego manewru na zakręcie nr 3, gdyż przed Francuzem w #6 pojawiło się parę wolniejszych aut GT3. Niestety przy wyjściu z drugiego zakrętu, Albuquerque stracił panowanie nad autem i uderzył w prototyp Jamineta, który próbował wyprzedzać auto Corvette Racing #3 oraz Risi Competizione #62. Oba auta GT3 się obróciły, zaś w Filipe Albuquerque uderzył znienacka Felipe Nasr z #7.
Dla trzech prototypów był to koniec wyścigu, co oznaczało, że podium w ogólnej klasyfikacji zajmie prototyp LMP2, wcześniej faworyt wyścigu, Cadillac Chipa Ganassiego miał problemy z silnikiem, przez co kierowca odpadł przedwcześnie. Problemy napotkały też prototyp BMW Team RLL #24, który jako pierwszy z aut LMDh odpadł z wyścigu.
To pierwsze zwycięstwo załogi Action Express Racing w tym sezonie, a także pierwsze, które odnieśli w nowej erze hybrydowej. Z około 3-sekundową stratą za nimi dojechali kierowcy BMW Team RLL #25, a trzecie miejsce niespodziewanie zajęli zawodnicy Tower Motorsports #8 ze Scottem McLaughinem, Johnem Farano i Kyffinem Simpsonem.
To właśnie wyżej wspomniana trójka była najlepsza w kategorii LMP2, która miała też problemy. Wcześniej w środku wyścigu 12h Sebring, Simpson uszkodził swój prototyp na zakręcie nr 1, jednak naprawa odbyła się podczas neutralizacji i dzięki świetnej wymianie zorganizowanej przez mechaników, ekipa Tower Motorsports #8 nie straciła okrążenia. Pomimo dużych kar za nimi znaleźli się kierowcy TDS Racing #11 ze Stevenem Thomasem, Mikkaelem Jensenem i Scottem Huffakerem. Do McLaughina z Tower Motorsports #8, duński kierowca stracił niewiele ponad 0,8 sekundy. Podium uzupełnił zespół Era Motorsport #18 z Dwightem Merrimanem, Ryanem Dalzielem i Christian Rasmussenem.
W kategorii LMP3 na zwycięską ścieżkę wróciła ekipa Riley Motorsport #74 z Garem Robinsonem, Felipe Fragą i Joshem Burdonem. To pierwsza wygrana pomarańczowo-niebieskiego prototypu Ligiera od października 2022 roku, kiedy to zespół #74 wygrał zawody Petit Le Mans. Fraga, który przekroczył linię mety jako pierwszy w klasie, miał bezpieczną przewagę nad drugim AWA Racing #13, czy nad trzecim prototypem JDC-Miller Motorsports #85.
Powrót na zwycięską ścieżkę zaliczyły ekipy Pfaff Motorsports #9 i Paul Miller Racing #1. Ci pierwsi po ciężkim i trudnym wyścigu na Daytona International Speedway, teraz wygrali w wielkim stylu mając 2 sekundy przewagi nad drugim Vasserem Sullivanem #14. Podium w kategorii GTD Pro uzupełnili zwycięzcy 24h Daytona, czyli ekipa WeatherTech Racing #79.
Warto napomnieć, że Porsche 911 z numerem 9 miało w kwalifikacjach problemy, gdy Klaus Bachler rozbił auto na zakręcie nr 1. Austriak jednak nadrobił stratę i wraz z Laurensem Vanthoorem oraz Patrickiem Piletem dojechali na pierwszym miejscu.
Trudny wyścig 24h Daytona miały też auta BMW w klasie GTD. Wówczas ani Paul Miller Racing #1, jak i Turner Motorsports #96, nie były w TOP 5 w klasyfikacji generalnej. Tym razem BMW M4 zajęło dwa pierwsze miejsca w swojej kategorii, dając tym samym jeden z lepszych weekendów wyścigowych w IMSA. Madison Snow z #1 dojechał przed Robbie Foleyem z #96 o nieco ponad 1,5 sekundy. Nieźle poradził sobie zespół Kellymoss with Riley #92, który uzupełnił podium w klasie GTD. Aż 10 samochodów znalazło się na okrążeniu lidera – Team Korthoff Motorsports #32, który w późniejszej części wyścigu otrzymał karę, był ostatnim zespołem, który stracił mniej niż 1 okrążenie.
W klasyfikacji generalnej prowadzi Action Express Racing #31 – trio Sims, Aitken i Derani mają 670 punktów – o 10 więcej, niż ekipa Wayne Taylor Racing #10. Trzeci jest prototyp Chipa Ganassiego #01 z 600 oczkami na koncie. Nie inaczej jest w klasyfikacji długodystansowej, gdzie punkty zyskuje się za miejsce w klasie podczas przypisanych do wyścigu godzin. I tak najlepszy ponownie był prototyp #31, łącznie uzyskując 24 punkty, drugi jest #10 z 22 punktami, a trzeci – prototyp #01 z 21 oczkami.
W innych klasach zespół Tower Motorsports #8 prowadzi z 375 punktami na koncie. Dla przypomnienia – zespoły LMP2, punkty do klasyfikacji generalnej zdobywa od wyścigu 12h Sebring. Z kolei w punktacji długodystansowej prowadzi zespół TDS Racing #11 z 22 oczkami na koncie.
Pomimo rozczarowującego weekendu dla ekipy Sean Creech Motorsports #33, ekipa z Barbosą, Willseyem i Pino wciąż prowadzi w klasyfikacji długodystansowej, mając 24 punkty. Słabszy weekend zaliczyli zwycięzcy z 24h Daytona, gdzie zawodnicy AWA Racing #17 zyskali tylko 6 punktów (tyle co zawodnicy #33) w klasyfikacji długodystansowej. Mimo tego utrzymali drugą pozycję, będąc ex-aequo z Dakotą Dickersonem, który na 12h Sebring pojechał w JR III Racing #30.
W klasyfikacji generalnej taka sama sytuacja jest w klasie LMP3, jak w LMP2. Zwycięzca wyścigu Riley Motorsports #74 ma 380 oczek i zdecydowanie prowadzi nad drugim prototypem, AWA Racing #13 (który ma 344 punkty).
W klasie GTD Pro prowadzi Mercedes ekipy WeaterTech Racing #79 z Juncadellą, Gounonem i Engelem, mając na koncie 708 punktów w «generalce». Dzięki solidnej jeździe – na drugą lokatę awansował Vasser Sullivan #14 z 688 punktami. 659 oczek zgromadził zespół Pfaff Motorsports #9.
Ciekawa rywalizacja jest w klasie GTD, gdzie kolejny solidny weekend wyścigowy miał zespół Inception Racing z Brendanem Iribe, Frederikiem Schandorffem i Ollie Millroyem – zawodnicy jedynego McLarena 720S GT3 Evo, dojechali na 4 miejscu przez to ekipa prowadzi w klasyfikacji generalnej mając 629 punktów. O jedno oczko mniej ma amerykańskie trio z Paul Miller Racing #1.
W klasyfikacji długodystansowej w klasie GTD Pro wciąż na prowadzeniu są kierowcy Mercedesa. Ekipa #79 ma 29 oczek, o 4 więcej niż kierowcy Corvette Racing #3 i 9 więcej niż zawodnicy Heart of Racing #23.
Choć Aston Martin ekipy Heart of Racing w klasie GTD Pro nie ma szczęścia w ostatnich wyścigach IMSA, to drugi zespół radzi sobie nieźle w klasie GTD. Ian James, Marco Sorensen i Roman De Angelis prowadzą w klasyfikacji długodystansowej i mają 3 punkty przewagi nad drugim Mercedesem, Team Korthoff Motorsports #33.
Następny wyścig odbędzie się na torze Long Beach Street Circuit. Tam na około 3,2 kilometrowej pętli będą się ścigać auta GTP, GTD Pro i GTD, bez prototypów LMP2 i LMP3.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 31 | Luís Felipe Derani Alexander Sims Jack Aitken | GTP | Whelen Engineering Racing | 322 okr. | |||
2 | 25 | Connor de Phillippi Nick Yelloly Sheldon van der Linde | GTP | BMW M Team RLL | + 2,940 | |||
3 | 8 | John Farano Scott McLaughlin Kyffin Simpson | LMP2 | Tower Motorsports | + 4 okr. | |||
4 | 11 | Steven Thomas Mikkel Jensen Scott Huffaker | LMP2 | TDS Racing | + 4 okr. | |||
5 | 18 | Dwight Merriman Ryan Dalziel Christian Rasmussen | LMP2 | Era Motorsport | + 4 okr. | |||
6 | 52 | Ben Keating Paul-Loup Chatin Alex Quinn | LMP2 | PR1 Mathiasen Motorsports | + 4 okr. | |||
7 | 4 | George Kurtz Ben Hanley Nolan Siegel | LMP2 | CrowdStrike Racing with APR | + 16 okr. | |||
8 | 20 | Dennis Andersen Ed Jones Anders Fjordbach | LMP2 | High Class Racing | + 5 okr. | |||
9 | 6 | Nick Tandy Mathieu Jaminet Dane Cameron | GTP | Porsche Penske Motorsport | + 7 okr. | |||
10 | 10 | Ricky Taylor Filipe Albuquerque Louis Delétraz | GTP | Wayne Taylor Racing w/ Andretti Autosport | + 7 okr. | |||
11 | 7 | Matt Campbell Felipe Nasr Michael Christensen | GTP | Porsche Penske Motorsport | + 7 okr. | |||
12 | 74 | Gar Robinson Felipe Fraga Josh Burdon | LMP3 | Riley | + 13 okr. | |||
13 | 13 | Orey Fidani Matthew Bell Lars Kern | LMP3 | AWA | + 14 okr. | |||
14 | 85 | Till Bechtolsheimer Tijmen van der Helm Daniel Goldburg | LMP3 | JDC–Miller MotorSports | + 14 okr. | |||
15 | 17 | Anthony Mantella Wayne Boyd Nicolás Varrone | LMP3 | AWA | + 15 okr. | |||
16 | 4 | Seth Lucas Tonis Kasemets Trenton Estep | LMP3 | Ave Motorsports | + 14 okr. | |||
17 | 9 | Klaus Bachler Patrick Pilet Laurens Vanthoor | GTD PRO | Pfaff Motorsports | + 19 okr. | |||
18 | 14 | Jack Hawksworth Ben Barnicoat Kyle Kirkwood | GTD PRO | Vasser Sullivan | + 19 okr. | |||
19 | 79 | Daniel Juncadella Jules Gounon Maro Engel | GTD PRO | WeatherTech Racing | + 19 okr. | |||
20 | 63 | Franck Perera Jordan Pepper Romain Grosjean | GTD PRO | Iron Lynx | + 19 okr. | |||
21 | 3 | Antonio Garcia Jordan Taylor Tommy Milner | GTD PRO | Corvette Racing | + 19 okr. | |||
22 | 62 | Daniel Serra Davide Rigon Gabriel Casagrande | GTD PRO | Risi Competizione | + 19 okr. | |||
23 | 95 | Bill Auberlen Chandler Hull John Michael Edwards | GTD PRO | Turner Motorsport | + 20 okr. | |||
24 | 60 | Tom Blomqvist Colin Braun Hélio Castroneves | GTP | Meyer Shank Racing w/ Curb Agajanian | + 21 okr. | |||
25 | 1 | Bryan Sellers Madison Snow Corey Lewis | GTD | Paul Miller Racing | + 21 okr. | |||
26 | 96 | Patrick Gallagher Robert Foley Michael Dinan | GTD | Turner Motorsport | + 21 okr. | |||
27 | 92 | David Brule Sr. Alec Udell Julien Andlauer | GTD | Kellymoss with Riley | + 21 okr. | |||
28 | 70 | Brendan Iribe Frederik Schandorff Oliver Millroy | GTD | Inception Racing | + 21 okr. | |||
29 | 12 | Frankie Montecalvo Aaron Telitz Parker Thompson | GTD | Vasser Sullivan | + 21 okr. | |||
30 | 16 | Ryan Hardwick Jan Heylen Zacharie Robichon | GTD | Wright Motorsports | + 21 okr. | |||
31 | 91 | Alan Metni Kay van Berlo Jaxon Evans | GTD | Kellymoss with Riley | + 21 okr. | |||
32 | 77 | Alan Brynjolfsson Trent Hindman Maxwell Root | GTD | Wright Motorsports | + 21 okr. | |||
33 | 44 | John Potter Andy Lally Spencer Pumpelly | GTD | Magnus Racing | + 21 okr. | |||
34 | 32 | Mike Skeen Mikaël Grenier Kenton Koch | GTD | Team Korthoff Motorsports | + 21 okr. | |||
35 | 83 | Rahel Frey Sarah Bovy Michelle Gatting | GTD | Iron Dames | + 22 okr. | |||
36 | 66 | Sheena Monk Katherine Legge Marc Miller | GTD | Gradient Racing | + 24 okr. | |||
37 | 27 | Roman De Angelis Marco Sørensen Ian James | GTD | Heart of Racing Team | + 25 okr. | |||
38 | 21 | Simon Mann Miguel Molina Francesco Castellacci | GTD | AF Corse | + 28 okr. | |||
39 | 38 | Chris Allen Robert Mau Tristian Nunez | LMP3 | Performance Tech Motorsports | + 29 okr. | |||
40 | 47 | Roberto Lacorte Giorgio Sernagiotto Antonio Fuoco | GTD | Cetilar Racing | + 32 okr. | |||
41 | 51 | Eric Lux Devlin DeFrancesco Pietro Fittipaldi | LMP2 | Rick Ware Racing | + 33 okr. | |||
42 | 23 | Ross Gunn Alex Riberas David Pittard | GTD PRO | Heart of Racing Team | + 35 okr. | |||
43 | 80 | PJ Hyett Sebastian Priaulx Gunnar Jeannette | GTD | AO Racing | + 37 okr. | |||
44 | 33 | Lance Willsey João Barbosa Nicolas Pino | LMP3 | Sean Creech Motorsport | + 39 okr. | |||
45 | 30 | Ari Balogh Garett Grist Dakota Dickerson | LMP3 | Jr III Racing | + 40 okr. | |||
46 | 78 | Mikhail Goikhberg Loris Spinelli Benjamin Hites | GTD | Forte Racing Powered by USRT | + 43 okr. | |||
47 | 1 | Sébastien Bourdais Renger van der Zande Scott Dixon | GTP | Cadillac Racing | + 81 okr. | |||
48 | 36 | Jarett Andretti Gabby Chaves Glenn van Berlo | LMP3 | Andretti Autosport | + 92 okr. | |||
49 | 57 | Russell Ward Philip Ellis Indy Dontje | GTD | Winward Racing | + 124 okr. | |||
50 | 93 | Ashton Harrison Danny Formal Kyle Marcelli | GTD | Racers Edge Motorsports with WTR | + 136 okr. | |||
51 | 24 | Philipp Eng Augusto Farfus Marco Wittmann | GTP | BMW M Team RLL | + 150 okr. | |||
52 | 35 | François Heriau Giedo van der Garde Joshua Pierson | LMP2 | TDS Racing | + 190 okr. | |||
53 | 23 | Onofrio Triarsi Charles Scardina Alessio Rovera | GTD | Triarsi Competizione | + 227 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.