1:0 dla Rebelliona, wypadek Deltawing

Załoga HPD od Muscle Milk Pickett Racing była najszybsza w środowej sesji testowej na torze Road Atlanta. Z dwóch Loli B12/60, lepszy okazał się pojazd Rebelliona – wypadek miał natomiast prototyp Deltawing.

Jeszcze na dobre nie zaczął się weekend imprezy Petit Le Mans – a ekipa Deltawing już popadła w niemałe tarapaty. Na 27. okrążeniu załogi z nr 0, kierowany przez Gunnara Jeannette prototyp został popchnięty przez pucharowe Porsche ekipy Green Hornet, wskutek czego przewrócił się i uderzył tyłem w barierę. Gunnarowi co prawda nic się nie stało, jednak nietypowy pojazd wymaga sporych napraw – co raczej nie zachwyciło mechaników Highcroft Racing…

Z drugiej strony, do chwili wywrotki Deltawing zaliczył czas, który ostatecznie dał załodze Highcroft szóste miejsce w dwugodzinnym teście. Czołowy, ponad trzy sekundy lepszy wynik należał natomiast do pojedynczego HPD ARX-03a zespołu Muscle Milk, który o 0,3 sekundy pokonał gości rywalizacji – Lolę szwajcarskiego Rebelliona. W pierwszej potyczce tego weekendu, Lola z silnikiem Toyoty pokonała siostrzany pojazd z motorem Mazdy od Dyson Racing – tylko dwa okrążenia przejechała natomiast starsza Lola B11/66 amerykańskiej ekipy.

Wśród prototypów LMP2, najlepszym okazał się być Morgan zespołu OAK Racing, o 0,14 sekundy pokonując załogę 055 amerykańskiego Level 5 Motorsport. Razem z trzema prototypami LMP1, owe dwa pojazdy wyprzedziły w stawce Deltawing Nissana – a wśród pozostałych prototypów LMP2, szybsze były załogi lepiej znające tor Road Atlanta – amerykańskie Conquest Endurance, Dempsey Racing oraz Level 5 nr 95. Wśród pojazdów walczących w ELMS, za OAK Racing znalazła się załoga Thiriet by TDS Racing.

W rywalizacji pojazdów GTE, najszybsza była Corvette nr 4, jako jedyna schodząc poniżej granicy 1:20. Fabryczny C6.R pokonał załogę Porsche nr 45 od Flying Lizard Motorsports – kolejne dwa miejsca przypadły natomiast dwóm Ferrari od Extreme Speed Motorsports. Dopiero szósty i siódmy czas GTE zaliczyły dwa BMW M3 GT – a dziewiąty i dziesiąty dwa Vipery fabrycznej ekipy SRT Motorsports. W rywalizacji dwóch Europejskich załóg GTE Am, niecałe 2 sekundy lepszym było Ferrari od AF Corse.

Czołową dziesiątkę całej stawki zamknął najlepszy z prototypów Oreca 09 kategorii LMPC, pojazd nr 05 od CORE Autosport. Wśród pucharowych Porsche, na czele znalazła się natomiast 911-stka od Alex Job Racing – ostatnia tu i w całej stawce była natomiast załoga nr 30, w której startuje Kuba Giermaziak.

W czwartek o 16:15 czasu polskiego rozpoczyna się pierwsza regularna sesja treningowa.

Wyniki sesji testowej znajdziesz TUTAJ

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze